וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעודדות נגד טילים: מדוע נערך מחזור הכדורסל?

9.4.2011 / 23:50

האולמות ריקים, הזרים מפוחדים והקבוצות מרוששות. אור שקדי לא מבין מדוע בכל זאת נערך המחזור, והתנחם בריקוד המעודדות

כדי להבין עד כמה מוזרה הייתה ההחלטה לקיים הערב (שבת) משחקי כדורגל וכדורסל באזור אשדוד ובאר שבע ללא קהל - מספיק היה לבקר באזור חדר ההלבשה של מכבי אשדוד 45 דקות לפני פתיחת המשחק מול מכבי תל אביב. במקום להתכונן לקראת אחד ממפגני הכוח החשובים של הקבוצה העונה, כזה שבאשדוד מחכים לו עונה שלמה, ההמולה והדריכות בקבוצה היו מסוג אחר לחלוטין. אנשי אשדוד התעסקו בעיקר בלשכנע את זרי הקבוצה לא לעזוב את האולם לאחר שארבעת הזרים החליטו לנטוש, ורק לאחר שהם שוחחו ביניהם במגרש החניה הם החליטו לחזור בתום דרמה שלא ממש קשורה לספורט. אכן, מוזר.

העובדה שהמשחקים נערכו למרות הכל קשורה בין היתר ללו"ז הצפוף של השבועות הקרובים. העובדה שבליגת העל בכדורגל ובכדורסל צריך להיקבע סדר משחקי הפלייאוף, יחד עם חופשת החגים ומשחקי גביע המדינה בכדורגל בשבוע הבא, לא אפשרו חלופות ראויות. אבל האמת היא שאם בהתאחדות לכדורגל ובמנהלת הליגה היו באמת רוצים ללכת לקראת הקבוצות, ניתן היה למצוא את הפתרונות הראויים. רק לפני שלושה שבועות משחק של מכבי תל אביב הוזז לחולון בגלל בעיה של אולם תפוס ביד אליהו, ומשחקיה של מכבי בפלייאוף הוקדמו בשביל לאפשר לקבוצה להתכונן כמו שצריך לפיינל פור. כנראה שביטחון הציבור לא מספיק חשוב כמו בקשה של מכבי תל אביב.

מעודדות מכבי אשדוד ביציעים הריקים. קובי אליהו
התמונה הפתטית של הערב. מעודדות ביציעים ריקים/קובי אליהו

מה שבהתאחדות לכדורגל ובמנהלת הליגה לא הבינו היום, לאחר שהוחלט לא לאפשר כניסת צופים למשחקים, הוא שהמשחק הזה שייך קודם כל לאוהדים. יו"ר מנהלת הליגה אבנר קופל דיבר על כך שקיום המשחק הוא סוג של הודעה שבישראל לא נכנעים לטרור, אבל מה הקשר בין ספורט לבין מלחמה? למה אוהדי מכבי אשדוד צריכים לפספס את החוויה הגדולה שלהם? למה הנהלת הקבוצה צריכה להיפגע מכך שבמקום הכנסות מאולם מלא היא צריכה לכסות עלויות אבטחה ושיפוט ללא הכנסות?

האבסורד הגדול, לפחות למי שצפה במשחק הכדורסל בטלוויזיה, היה בניסיון של מנהלת הליגה להראות שהכל כרגיל. ברבע הראשון עוד פיזזו מעודדות מכבי אשדוד על הפרקט, אך לאחר שגם במנהלת הבינו כמה הדבר מגוחך אל מול אולם ריק - הן נשלחו לעודד מהיציע. מדוע מעודדות, ילדות בנות 20 או פחות, צריכות לסכן את חייהן בשביל משחק כדורסל, ולמה המופע שהן מנסות להעלות תורם ביום שכזה? ככל הנראה התשובה של מנהלת הליגה לגראדים של החמאס הוא המעודדות החינניות מאשדוד.

בסיום כל אחד משלושת המשחקים שהתקיימו ללא קהל מיהרו השחקנים להתקלח ולברוח מהאזורים המסוכנים. התחושה הכללית של השחקנים היא שבמקום שלא מרשים לאוהדים להתקהל, אין סיבה שהם יימצאו. אבי לוזון ואבנר קופל מיהרו לצאת נגד ההחלטה לא לקיים שגרה, אך גם הם יודעים שהשגרה לא יכולה להתקיים בימים בהם נופלים טילים בערים שבהן נערכות תחרויות ספורט. כדאי שראשי הספורט בישראל ייקחו החלטה מחושבת, ימצאו פתרונות אמיתיים וימנעו מעצמם מבוכות נוספות כמו אלה שנגרמו להם הערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully