וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי חיפה השפילה את הפועל ירושלים

קבוצתו של קטש הובסה 79:58. גלבוע/גליל גברה על בני השרון 78:86, ראשל"צ ניצחה את חולון, נתניה דרסה את אשקלון

לאחר הניצחון של מכבי תל אביב באשדוד ביום שבת, ננעל הערב (ראשון) המחזור ה-25 בליגת העל והוא עוד עלול להיזכר כאחד המחזורים המעניינים ואולי אף המכוננים בליגה עד כה. התוצאה של הערב, אולי של העונה כולה, הגיעה מנשר, שם מחצה מכבי חיפה 58:79 את הפועל ירושלים במשחק בו ממש לא היה ברור מי הקבוצה מספר 2 בארץ, ומי מועמדת כמעט וודאית לירידה.

המרוויחה הגדולה של המחזור היא הפועל גלבוע/גליל עליון, שבשקט בשקט נמצאת במומנטום פשוט מצוין בשבועות האחרונים, והערב רשמה 78:86 מרשים מאוד בביתה על בני השרון בקרב על המקום השלישי, ומי יודע, אולי אפילו על המקום השני בהתחשב ביכולת של ירושלים. בראשון לציון ניצחה הקבוצה הביתית של אפי בירנבוים 71:81 את הפועל חולון בקרב על מיקום לקראת הפלייאוף ההולך וקרב, בעוד בחלק התחתון של הטבלה שוב הובסה עירוני אשקלון הנוראית, הפעם 87:56 לברק נתניה בקופסא. בהמשך השבוע ייערך מחזור ליגה נוסף.

מכבי חיפה – הפועל ירושלים 58:79

לא מעט הפסדים כואבים היו להפועל ירושלים העונה, אך דומה כאילו זה של הערב הוא המשפיל והכואב מכולם. לאחר שנכנעה לגלבוע/גליל בשבוע שעבר התבזתה לחלוטין הערב קבוצתו של עודד קטש מול הלפני אחרונה בטבלה, ולא היתה קרובה בשום שלב ליריבתה מחיפה. בקצב הזה גם המקום השני בטבלה בסכנה גדולה, וביכולת כזאת גם חלומות צנועים על פיינל פור נראים תלושים למדי. אבל בואו נעבור לחיפה, שחגגה היום אולי את משחקה הטוב ביותר העונה, ומיקי גורקה עדיין לא אמר נואש בכל הנוגע להשתחלות לפלייאוף העליון. אפילו אם לא יצליח, המאמן הצעיר בהחלט ראוי למחמאות על שייצב את הספינה החיפאית.

קטש ביצע שינוי בחמישיה כאשר העלה את דיון דאוול וג'וואד וויליאמס לצד בריאן רנדל, יוגב אוחיון ויובל נעימי, אלא שחיפה פתחה טוב יותר ועלתה ל-6:10. אלישי כדיר, טיילר ווילקרסון וסילבן לנדסברג דאגו שהמארחת תשמור על היתרון ואף תגדיל אותו, ובתום הרבע הראשון הראה לוח התוצאות 14:22. אבי בן שימול דייק מבחוץ בפתיחת הרבע השני וקבע יתרון דו ספרתי - 14:25 - והסיפור בדקות הבאות המשיך להיות ההתקפה הנוראית של ירושלים. האדומים סיימו את המחצית הראשונה עם אחוזים נוראיים של 32% ל-2 ו-43%, וירדו לחדרי ההלבשה בפיגור 36:27.

גם הדברים של קטש בחדר ההלבשה כנראה לא כל כך עזרו, כאשר חיפה יצאה כמו מלוע של תותח, וטיילר ווילקרסון, ג'רמיין ג'קסון ופרנק רובינסון העלו אותה ליתרון מדהים - 31:49. המאמן האדום הגיב בסדרת חילופים שגם כן לא ממש הושיעו, וסילבן לנדסברג קבע 34:53, ועם העליה לרבע המכריע עמד היתרון הירוק על 40:54. כדיר ורובינסון ביטלו כל חלום ירושלמי על קאמבק, וקבעו 46:64 גדול, חמש דקות לסיום. וזהו, משם האורחים כבר לא חזרו, ולהיפך: הפער של המארחת המאושרת כבר חצה את גבול העשרים נקודות, בדרך לנצחונם המרשים ביותר העונה.

קלעו למכבי חיפה: פרנק רובינסון 20 (7 ריבאונדים, 4 אסיסטים), סילבן לנדסברג 18 (6 מ-7 ל-2, 7 ריבאונדים), אלישי כדיר 13 (10 ריבאונדים), טיילר ווילקרסון 11, ג'רמיין ג'קסון 10 (3 חטיפות, 6 אסיסטים), אבי בן שימול 7, דרו האוזמן, רוני שטרק ורוברט רות'בארט שותפו אך לא קלעו.

קלעו לירושלים: וויל סולומון 12 (4 מ-10 מהשדה, 3 איבודים), בריאן רנדל 11, יוגב אוחיון 7, ג'ייסון ריץ' 7 (0 מ-4 ל-3), דיון דאוול 6, משה מזרחי 5 (3 איבודים), ג'וואד וויליאמס 4 (1 מ-6 מהשדה), סם קלנסי 2, ליאור חכמון 2, אורי קוקיה 2, יובל נעימי שותף אך לא קלע (0 מ-11 מהשדה!).

הפועל גלבוע/גליל עליון – בני השרון 78:86

משהו טוב עובר על קבוצתו של ליאור ליובין במחזורים האחרונים. הקבוצה נראית מחוברת מאוד מאז שחרורו של רודני גרין והבאתו של מרקו קילינגסוורת', ולראיה, הערב היא השיגה את הניצחון הרביעי ברציפות שלה. אלא שעם כל הכבוד לרצף, הדבר החשוב באמת הוא זהות הקבוצה עליה גברה גלבוע/גליל, בדמות בני השרון החזקה. קבוצתו של ליובין ממשיכה להוכיח שמקומה בצמרת, ונראה שהיא מגיעה במומנטום מצויין אל הפלייאוף. לעומתה, בני השרון נראתה לא מחוברת היום, נתלתה יותר מדי על כתפיו של לי ניילון, ואיבדה את הראש והריכוז ברבע השלישי, בדרך לאיבוד המשחק, שגורם לה לאבד גובה בטבלה.

גרונפלד ושון ג'יימס העלו את בני השרון ליתרון ראשון, אבל גל מקל החל להריץ מצויין את ההתקפה של המארחים, ושלשה של וורן קרטר קבעה יתרון 8:11 לקבוצתו של ליובין. בצד של בני השרון נכנס ניילון לעניינים, ועם 6 נקודות אישיות קבע יתרון 4 לאורחים. יבזורי ויזרעאלי צימקו מעט, ובני השרון הוליכה 20:21 בסיום הרבע הראשון. פלס פתח את הרבע השני עם הרבה אנרגיה, ושלשה גדולה של גוני יזרעאלי המשיכה את המומנטום וקבעה יתרון 27:31 למקומיים. קרב החפירות נמשך בצבע כשניילון מקשה מאוד על ההגנה של גלבוע/גליל, אבל שלשה של יבזורי איפשרה לשחקניו של ליובין לשמור על ההובלה. נייליון היה היחידי בשורות בני השרון שמצא את הטבעת באותן דקות, ועם מחצית של 18 נקודות אישיות שמר את קבוצתו קרוב, בעוד גלבוע/גליל הוליכה 41:43 במחצית.

הקצב הטוב של הרבע השני נפגע בפתיחת המחצית השניה, כשהמארחים שומרים על היתרון. בני השרון לא מצאה בעל בית בהתקפה, ומנגד, יזרעאלי המשיך ללהוט עם 5 נקודות גדולות. בני השרון איבדה את הכדור האחרון ברבע, ומקל הלך למתפרצת קלה שקבעה 54:63 לגלבוע/גליל בסיום הרבע השלישי. פלס וביגס המשיכו את המומנטום של המארחים גם בפתיחת הרבע האחרון, והטיסו את קבוצתו של ליובין ליתרון 16. האורחים לא הרימו ידיים וקיבלו שתי שלשות נדירות מבן רייס, אבל שחקניו של ליאור ליובין לא איפשרו לבני השרון להתקרב, כשמקל וביגס תופרים גם הם קליעות מוצלחות מחוץ לקשת, וקובעים 68:82. רייס חטף מצויין וגרונפלד וריברה צלפו והורידו ל-7 בלבד, אבל 4 נקודות של פלס בדקה האחרונה הבטיחו את הניצחון למארחים.

קלעו לגלבוע/גליל: מרקו קילינגסוורת' 14, גוני יזרעאלי 13 (5 מ-7 מהשדה, 4 ריבאונדים, 3 אסיסטים, 0 איבודים), גל מקל 13 (6 אסיסטים), טיירל ביגס 13 (6 מ-8 מהשדה), קורטני פלס 13, דגן יבזורי 9, וורן קרטר 7, ג'ק מקלינטון 4, אבישי גורדון ועידו קוז'יקרו שותפו אך לא קלעו.

קלעו לבני השרון: לי ניילן 20 (18 במחצית הראשונה), דן גרונפלד 18 (6 ריבאונדים), בן רייס 11 (3 מ-9 מהשדה), שון ג'יימס 11 (8 ריבאונדים), פילברטו ריברה 6, רון סטיל 5, בריאנט דנסטון 4, ארז כץ 3, דורי אסף שותף אך לא קלע.

מכבי ראשון לציון – הפועל חולון 71:81

עדיין לא ברור לאן פניה של מכבי ראשון לציון מועדות, בעיקר כיוון ששחקניו של אפי בירנבוים סובלים מעליות ומורדות לאורך כל העונה, אבל הערב הם השיגו ניצחון חשוב על יריבתם ממרכז הטבלה, ועשו עוד צעד נכון בכיוון המאבק על המקום הרביעי. בירנבוים קיבל משחק טוב מדווין מיטשל, אבל הוא בעיקר צריך להיות מרוצה מהאופי והניסיון שהראתה קבוצתו בדקות הסיום, דקות שלרוב מובילות אותה להפסדים ולא לניצחונות. הדבר היחידי שמעט העיב על הניצחון היה העימות המיותר של אייזאה סוואן עם אוהדי חולון בסיום המשחק, שכמעט והתפתח לעימות פיזי לאחר שהשחקן התקרב אל האוהדים שקיללו אותו וניסה לענות להם.

דווין מיטשל פתח טוב את המשחק עבור המארחים ועם 9 נקודות מהירות העלה את ראשון ליתרון 11:15. חולון התקשתה מאוד בהתפקה וסבלה מאחוזים רעים מאוד מהשדה, והמארחים ניצלו זאת עד תום עם שלשות של סוואן ואורלנד כדי לרדת ביתרון 15:23 בסיום הרבע הראשון. קאסיב פאוול העיר את התקפת חולון בפתיחת הרבע השני עם שלשה חשובה, ויחד עם מלצר וארנולד הצליחו לקבוע שיוויון 28:28. הפעם הגיע תורה של ראשון לציון לאבד את הראש בהתקפה, ושלשה של ניר כהן קבעה יתרון של חולוניה. קבוצתו של אפי בירנבוים פשוט נעלמה לחלוטין, ורשמה רק 12 נקודות ברבע השני, בעוד חולון ירדה ביתרון 35:36 בסיום המחצית.

שתי הקבוצות המשיכו במשחק המפוזר ובאחוזים החלשים מהשדה גם ברבע השלישי, כשהיתרון עובר מקבוצה לקבוצה. ארון מגיע קבע 50:54 לזכותה של ראשון, אבל מלצר סוף סוף הצליח לקבור את הזריקות שלו. בן דוד ושולמן החליפו שלשות ביניהם ומורן רוט הוריד את חולון ביתרון 58:59 לפני הרבע האחרון. שון דניאל היה האיש של חולון בפתיחת הרבע האחרון ושמר על מאזן מושלם מהשדה, כשחולון עלתה ל-61:65, אבל סוואן עם 7 נקודות ענקיות קבע יתרון 2 לראשון, עמוק בתוך הדקה האחרונה. חולון איבדה את הראש והכדור, וסוואן קבר שתיים מדוייקות מהקו. ארנולד לקח זריקה רעה, ושולמן עוד נתן תקווה לחולון כשהחטיא שתיים מהקו, אבל השלשה של האורחים לא פגעה, ואורלנד עם שלשה על הבאזר השלים את החגיגה עבור ראשון ואוהדיה.

קלעו לראשון לציון: דווין מיטשל 20 (8 ריבאונדים, 6 אסיסטים), ארון מגי 14, אייזאה סוואן 12 (4 ריבאונדים, 7 אסיסטים), יהוא אורלנד 11 (6 ריבאונדים), ניצן חנוכי 10, ריימר מורגן 7 (3 חטיפות, 4 אסיסטים), איגור נסטרנקו 4, אייל שולמן 3 (4 ריבאונדים, 8 אסיסטים), טאג' מקאלו שותף אך לא קלע.

קלעו לחולון: ריץ' מלצר 17 (7 מ-17 מהשדה, 8 ריבאונדים), קאסיב פאוול 13 (5 מ-13 מהשדה, 7 ריבאונדים, 4 איבודים), מורן רוט 12 (3 מ-13 מהשדה, 5 אסיסטים), שון דניאל 10, עמית בן דוד 8, ג'יימי ארנולד 6 (2 מ-7 מהשדה), ניר כהן 5 (8 ריבאונדים), עידו סטולרו שותף אך לא קלע.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ברק נתניה – עירוני אשקלון 56:87

אז מה, מישהו מופתע? כנראה שלא, הרי אשקלון לא מפסיקה להפסיד ובלי ספק נראית כקבוצה הגרועה בליגה, אז בואו ננסה לתת למספרים לדבר: נועלת הטבלה של אלי רבי קלעה היום 37% ל-2 (20 מ-54), 11% מ-3 (1 מ-9), איבדה 16 כדורים ומסרה רק שבעה אסיסטים. אוהדי הקבוצה שפוצצו את האימון ביום שישי בוודאי לא התעודדו מהיכולת של שחקניהם הערב, ובקצב הזה אשקלון בדרכם הבטוחה לליגה השניה. עבור נתניה מדובר בניצחון חשוב מאוד לאור נצחונה של חיפה, והמקום בפלייאוף העליון נראה קרוב מתמיד.

הרבע הראשון התאפיין באחוזים נוראיים מצד שתי הקבוצות ושלל איבודי כדור (שבעה לכל קבוצה!), כאשר רודני גרין הגיע שמונה פעמים לקו וגרם לכך שאשקלון תפגר 20:19 בלבד בתום עשר דקות הפתיחה. אלטון בראון ורומאו טראוויס נתנו את הטון בנתניה, ועזרו לה לעלות ל-20:29. טוני וושהאם ואלירן גואטה שעלו מהספסל הצטרפו לצמד הגבוהים, וההפרש של נתניה עלה ועלה עד 26:40. רודני גרין וקורי קאר הצליחו רק לצמק במעט, ובהפסקה הראה לוח התוצאות 33:42 לנתניה.

הקבוצה של אלפסי פתחה בבליץ את הרבע השלישי ועלתה ל-33:48. סף השבירה של אשקלון העונה נמוך מאוד, ואכן, בדקות האלה התפרקה קבוצתו של אלי רבי, ואדריאן בנקס ואלטון בראון ניצלו זאת כדי לעלות ל-40:64 עם פתיחת הרבע האחרון. עשר הדקות הבאות היו גאברג' טיים אחד ארוך, במהלכו צמח היתרון ל-32 נקודות, חלק לא קטן מהן מידיו של אדריאן בנקס ששיפר את הסטטיסטיקה האישית. עד הסיום מצא אלפסי זמן לשתף גם את אריק מקולום ועמית שמחון, בדרך לאחד מנצחונותיו הקלים ביותר העונה.

קלעו לנתניה: אדריאן בנקס 21 (5 מ-10 ל-3, 3 חטיפות), אלטון בראון 16 (8 ריבאונדים), רומאו טראוויס 13 (10 ריבאונדים, 4 אסיסטים, 4 חטיפות), אלירן גואטה 11 (3 מ-4 ל-3), טוני וושהאם 11, ליאור שגב 5, עמית שמחון 3, ג'ו סמית' 2, אריק מקולום 2, ערן אסנטי 1, שמוליק ברנר שותף אך לא קלע.

קלעו לאשקלון: רודני גרין 20, קורי קאר 13, דרור חג'ג' 10, תומאס טרל 4, אחיעד בוקרא 2, ראשון טרנר 2, ארז מרקוביץ' 2, ג'ונתן גיבסון 2, ליאור ליפשיץ 1, גור פורת, ג'ון ג'ייקס ודודו שמריז שותפו אך לא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully