וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאונרדו: "שבוע נוראי". זאנטי: "היה בלק אאוט"

אינטר המומה מהתבוסה מול שאלקה (5:2). מאמן שאלקה: "הלכתי על התקפה". מוריניו על ה-0:4 מול טוטנהאם: "תוצאה אופטימלית"

רויטרס

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינשטוק

איזה ערב מופלא היה לנו בליגת האלופות עם פתיחתו של שלב רבע הגמר. ריאל מדריד מחצה בסנטיאגו ברנבאו 0:4 את טוטנהאם המסכנה, והיא תגיע עם מקדמה אדירה לוויט הארט ליין לגומלין שייערך בעוד שבוע. במשחק השני נתנה שאלקה הצגה מדהימה בסן סירו, כאשר חזרה פעמיים מפיגור בדרך ל-2:5 בלתי נשכח על אלופת אירופה אינטר. מחר (רביעי) ייכנסו למעגל המשחקים גם מנצ'סטר יונייטד, צ'לסי, ברצלונה ושחטאר. לנו לא נותר אלא לקוות שגם הערב השני של משחקי רבע הגמר יוכיח שהיה שווה לחכות את הפגרה הארוכה.

ולדאנו: "לטוטנהאם לא היתה ברירה אלא להיכנע"

ספק אם גם האופטימיים שבאוהדי ריאל מדריד האמינו כי הקבוצה שלהם מסוגלת להשיג מקדמה כה משמעותית לקראת הגומלין מול טוטנהאם. למרות הכנה לקויה, הפסד ליגה משפיל לחיחון ולא מעט שחקנים שהיו בספק, הציגה קבוצתו של ז'וזה מוריניו כדורגל מופלא אל מול עשרות אלפי אוהדיה, רקדה על הדשא והביסה את התרנגולים המסכנים 0:4 מהדהד.

מאמן הבלאנקוס ז'וז'ה מוריניו דווקא נראה רגוע יחסית לאחר התוצאה המצוינת. "זוהי תוצאה אופטימלית עבורנו, אבל כפי שאני מכיר את הקבוצות האנגליות, הן תמיד משחקות באינטנסיביות גדולה בהרבה אצלן בבית, ככה שכלום לא גמור". המאמן המשיך ואמר: "ברמה כזאת, קבוצה שמשחקת ב-10 שחקנים סובלת, קצת כמו שהיה לי עם אינטר מול ברצלונה בשנה שעברה. הפעלנו לחץ עליהם, שיחקנו טוב יותר והשערים הגיעו. עבור טוטנהאם זוהי תוצאה קשה".

לעומת מוריניו, המנהל המקצועי חורחה ולדאנו היה נרגש מאוד בסיום. "זה היה משחק גדול של קבוצה גדולה עם סיוע של אהבה גדולה", אמר הארגנטינאי. "לטוטנהאם לא היתה ברירה אלא להיכנע מול הדומיננטיות שלנו. זאת תוצאה מצויינת עבורנו והיא מגיעה לנו". על הגומלין אמר ולדאנו: "אנחנו נשחק במלוא הרצינות, אבל אין ספק שהתוצאה נותנת לנו שקט. נגיע כדי לכבוש שער ולהרגיש עוד יותר בנוח. ציפינו שחודש אפריל יהיה מאוד מסובך ועכשיו עשינו לעצמנו את העבודה קלה יותר".

כריסטיאנו רונאלדו, שהיה בספק למשחק אך פתח בהרכב והשיב עם שער נהדר בדקה ה-87 דווקא הקפיד שלא לחגוג בסיום, למרות התוצאה הנהדרת. "אני שמח מאוד כי שיחקנו טוב, ולנצח 0:4 ברבע גמר ליגת האלופות זה גדול. למרות זאת, אנחנו צריכים להמשיך לעבוד קשה ולשמור על היתרון שלנו, כי בכדורגל, הכל יכול לקרות". על הרחקתו המוקדמת של פיטר קראוץ', שעשתה את העבודה עבור הבלאנקוס לקלה יותר, אמר הפורטוגלי: "בכל פעם שמשחקים ביתרון מספרי, משחקים טוב יותר. התקשינו במחצית הראשונה אבל השתפרנו ובגדול במחצית השניה". רונאלדו אף נשאל על משחקה של ברצלונה מול שחטאר דונייצק מחר ואמר: "אנחנו לא צריכים לדאוג לאף קבוצה מלבדנו".

אנחל די מריה, שכבש את אחד השערים היפים במשחק, הוסיף בסיום: "אני מאושר מהתוצאה שתיתן לנו שקט בהמשך, דבר שחשוב לנו מאוד. שלטנו במגרש, היינו טובים וסגרנו את המשחק בצורה טובה. עכשיו אנחנו יכולים לחזור ולחשוב על הליגה". על הגומלין שיתקיים בויייט הארט ליין אמר די מריה: "אני בטוח שהאווירה שם תהיה חמה מאוד, מה שיהפוך את המשחק לקשה מאוד".

מנגד, האנגלים היו כצפוי מעט המומים מהתוצאה הסופית. בטוטנהאם הרגישו כי למרות הפיגור בפתיחה והרחקתו של פיטר קראוץ', שחקניה הצליחו להישאר קרובים מאוד ליריביהם, והיו קרובים לצאת עם תוצאה טובה ממדריד. במועדון הלונדוני האשימו את השיפוט במשחק שהותיר אותם ב-10 שחקנים בשלב כה מוקדם: "זו היתה משימה בלתי אפשרית עם נחיתות מספרית", אמר מאמן טוטנהאם, הארי רדנאפ. "אנחנו חייבים 11 שחקנים ולהיות במיטבנו כדי להוציא תוצאה טובה בברנבאו". למרות שנותרו עוד 90 להתמודדות בין שתי הקבוצות, המאמן האנגלי לא ממש רואה כיצד קבוצתו תוכל לחזור לחיים מהפיגור העצום הזה. "אנחנו חוזרים הביתה בשבוע הבא, ונעשה ניסיון. זה לא נגמר עד שזה נגמר, אבל יש לנו חתיכת הר לטפס".

"ניסינו כמיטב יכולתנו, אבל בסופו של דבר נגמר לנו הכוח", הוסיף המנג'ר האנגלי. "זה מאכזב כי היינו צריכים תוצאה טובה פה, אבל למרות הכל, זו היתה חוויה נהדרת. אנחנו מאוכזבים כי המחצית הראשונה שלנו היתה טובה, גם עם עשרה שחקנים. אבל בהמשך היינו צריכים לשחק טוב יותר, במיוחד אחרי השער השלישי". המאמן אף סיפר על השיחה שקיים עם מאמן ריאל, ז'וז'ה מוריניו בסיום: "מוריניו אמר לי שזה היה בלתי אפשרי לשחק בנחיתות מספרית במשך זמן כה רב, למרות שכבר יצא לנו לשחק ככה בעבר והצלחנו, אבל מול ריאל מדריד זה סיפור אחר".

אינטר הושפלה. זאנטי: "היה לנו בלק-אאוט"

אלא שעם כל הכבוד לבלאנקוס, הצגה לא פחות גדולה נערכה הערב בסן סירו. רלף רנגניק, במשחקו הראשון בליגת האלופות, הוליך את שאלקה - קבוצת מרכז טבלה בליגה הגרמנית, למי ששכח - ל-2:5 בלתי רגיל על אלופת איטליה ואלופת אירופה אינטר, וכרגע נראה שרק דבר מאוד יוצא דופן ימנע את העפלתה של הקבוצה מגלנזקירשן למעמד ארבע הגדולות של אירופה. מיותר לציין כי הנראזורי התקשו לעכל את ההשפלה הגדולה.

"קשה מאוד להגיב על משחק שכזה", אמר המאמן לאונרדו בהלם גדול בסיום. "האופטימיות היחידה מגיעה מכך שאנחנו קבוצה שעובדת קשה, ובכדורגל הכל אפשרי". לאונרדו נדרש לעובדה כי קבוצתו נראתה רע בדרבי בו הפסידה במחזור האחרון, כמו גם בהתמוטטות הערב מול הגרמנים: "כמו בדרבי, משהו לא עבד הערב. לא היה לנו שום איזון במשחק היום, אבל נראה מה יקרה בגומלין".

"זה היה שבוע נוראי", המשיך לאונרדו, שלושה ימים אחרי התבוסה למילאן בדרבי, "התחלנו טוב את המשחק, ואי אפשר היה לדמיין שככה הוא ייגמר. לשאלקה היו שישה או שבעה מצבים, והיא כבשה חמישה שערים. קשה להאמין שנצליח להתאושש מזה, אבל מי יודע מה יקרה".

"אני לא מבין מה קרה שם. היה בלק-אאוט", הודה הקפטן הוותיק חאבייר זאנטי, שראה את קבוצתו עולה פעמיים ליתרון, רק כדי לשמוט אותו ולספוג לא פחות מחמש פעמים. "אני פשוט לא מצליח להסביר מה היה שם, לא לעצמי ולא לאף אחד. היתה לנו התחלה טובה, ואז הגיע הבלק-אאוט. עכשיו צריך להישאר רגועים, להסתכל קדימה, ולהתחיל לחשוב חיובי. נתחיל לחשוב על הליגה, ניסע לגרמניה וניתן את כל מה שיש לנו".

גם ז'וזה מוריניו, מאמן הנראזורי אשתקד, השתתף בצערם של אוהדי אינטר. "זה מאוד מאכזב", אמר הפורטוגלי, "נראה שהמשימה בגומלין בגרמניה תהיה בלתי אפשרית, אבל אי אפשר לדעת בכדורגל. אי אפשר כל הזמן רק לנצח".

שחקני שאלקה חוגגים. רויטרס
פשוט מתים על סן סירו. שחקני שאלקה חוגגים/רויטרס

מנגד, מאמן שאלקה רלף רנגניק היה מאושר מהבכורה האירופית המדהימה שלו: "זה המשחק הטוב ביותר בקריירת האימון שלי. הצגנו יכולת קבוצתית נהדרת היום. ידענו שאם ננסה רק להגן לאורך כל המשחק, זה יהיה קשה מאוד. הגענו להתמודדות הזו עם מטרה לכבוש והלכתי על טקטיקה התקפית. שלטנו בכדור וניצלנו את ההזדמנויות שהיו לנו". למרות זאת, המאמן לא ממהר לחשוב קדימה: "יש עוד את הגומלין, וזה מוקדם מדי לחשוב על היריבה הבאה שלנו בחצי הגמר. אנחנו עדיין לא שם".

אחד הגיבורים הגדולים של שאלקה הערב היה ראול הבלתי נגמר, שהבקיע הערב את שערו ה-72 (!) בליגת האלופות. "שיחקנו פנטסטי, פשוט הופעה מושלמת", חגג החלוץ הספרדי. "זה די נדיר להבקיע חמישיה במשחק חוץ, במיוחד בתנאים כאלה ומול אלופת אירופה, אבל יש עוד 90 דקות לשחק. נצטרך להיות מאוד זהירים בגומלין, כי לא יהיה קל להדיח את אינטר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully