וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זבדיה וודג': "אולימפיאדה היא החלום שטרם הושג"

המרתוניסט יוצא לפריס בתקווה לקבוע את הקריטריון לאליפות העולם, ומפנטז על לונדון 2012: "אז אוכל לפרוש בשקט"

זבדיה וודג' כבר ראה דברים רבים בקריירת המרתון שלו. הרץ בן ה-37 מהפועל חולון, שכבר רץ מרתונים רבים בחייו כאתלט מקצוען, יודע שבעוד שישה ימים מצפה לו מבחן חשוב להמשך הקריירה. מאז שסיים ראשון בין הישראלים בחום המתיש של ברצלונה באליפות אירופה, הוא השתתף במרתון טבריה, ועכשיו ממתין לו המבחן הגדול בעיר האורות – קביעת קריטריון (2:17:00) לאליפות העולם הקיץ בקוריאה, שם הוא מקווה לחגוג את יום הולדתו ה-38 עם קביעת קריטריון נוסף והגשמת החלום האולימפי. "מבחינתי אולימפיאדה הייתה ותישאר החלום שטרם הושג", אמר וודג לקראת מרתון פריס בו ישתתף בעוד שישה ימים. "אם אשלים אותו, אוכל לפרוש בשקט".

וודג' שימריא לבירת צרפת ביום חמישי, יודע שמרתון טבריה ושלושה חודשים לאחר מכן מרתון נוסף שעשוי לחרוץ גורלות עבור אתלט בגילו, אינו דבר אידיאלי. "הייתי מעדיף שבין אליפות אירופה לאליפות העולם יהיה לי מרתון בודד ולא יותר", הוא אומר, אבל המציאות לעתים שונה מהתכניות.

בזמן ששלושה מרתוניסטים ישראלים (היילה סטאין, זוהר זמירו ו-וובה בריהון) ירוצו במקביל אליו, אבל ברוטרדם שבהולנד (373 ק"מ מפאריז), וינסו אף הם לקבוע את הקריטריון, וודג' מסביר שפריס הייתה האופציה הראשונה שלו. "רצתי שם כבר פעמיים. לפני שנתיים קבעתי שם את הקריטריון לאליפות העולם בברלין. את המסלול ברוטרדם, שנחשב אף הוא למהיר מאוד, אני לא מכיר, לכן העדפתי מסלול מוכר שהאיר לי פנים כבר".

וודג', כמו יתר רצי המרתון שיתחרו ב-10 באפריל, יודע שכישלון בקביעת הקריטריון הפעם, מחסל את הסיכוי לקוריאה. "המרתון הזה הוא על החיים ועל המוות", הוא מסביר. "אם לא אקבע עכשיו את הקריטריון, לא יהיה מרתון נוסף בו אוכל לקבוע את הקריטריון וגם להגיע מוכן לקוריאה".

מי שכן יגיע לקוריאה, יידרש לסיים עם דירוג בשליש העליון של הרצים כדי לקבוע את הקריטריון האולימפי. אחרת, קריטריון A שנקבע על 2:15:00 שע' יהיה משימה קשה בהרבה. וודג' הסביר: "בחום של קוריאה אין ספק שרבים יפרשו. מבחינת הישראלים שליש עליון בקוריאה ריאלי הרבה יותר מ-2:15 ולכן חשוב כל כך להיות בקוריאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully