וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור ליובין: "ניצחון גדול, זה מראה על אופי מתגבש"

3.4.2011 / 22:38

מאמן גלבוע/גליל היה מאושר מהניצחון על ירושלים. קטש: "השופטים הכריעו את המשחק". אלי רבי: "צריך להתבייש"

דרמה גדולה היתה הערב (ראשון) במלחה, שם גברה הפועל גלבוע/גליל עליון 82:84 על הפועל ירושלים בתום 45 דקות. מאמן המנצחים, ליאור ליובין, היה מאוד מרוצה מהתצוגה של קבוצתו דווקא במשחק מול עודד קטש, חברו הטוב. "אין ספק שזה ניצחון גדול, לא משנה איזה קבוצה יש בירושלים, תמיד קשה לשחק במלחה", אמר המאמן הצעיר. "זה מראה על אופי שמתגבש, משהו קורה לנו ברמת הכימיה, זה לא קשור רק לתוצאה. אני שמח שלמדנו מהפסדים".

ליובין נשאל על יכולתו הטובה של קורטני פלס, שצורף באמצע העונה וחתם בשבוע שעבר על חוזה לשנתיים נוספות בגלבוע. "טעינו שהחתמנו אותו "רק" לשנתיים, הוא יכול לעשות יותר, בגלל זה הוא איתנו ואלה האיכויות שלו". באשר לרכש הטרי עוד יותר, טיירל ביגס, שתרם 11 נקודות בבכורה, ומרקו קילינגסוורת', ששוב נראה טוב מאז בואו מחיפה, הוסיף המאמן: "ביגס מאוד מתאים למה שאנחנו צריכים, הוא נתן מחצית שנייה מצויינת. למרקו יש איכויות נדירות, לא צריך להסביר לו מחדש על כל הליגה".

גל מקל נשאל האם זהו הניצחון הגדול ביותר של האלופה העונה. "היה לנו ניצחון גדול על בני השרון, אבל כמובן שמלחה זה ניצחון גדול מאוד", אמר הרכז. "שיחקנו העונה המון עם ירושלים, גם בגביע ווינר, גם במשחקי אימון, וניצחנו רק משחק אימון אחד. כיף לבוא לנצח פה נגד קבוצה מצויינת ועשינו עבודה טובה". לאחר מכן נשאל מקל עליו אישית, ועל האם ירצה לשחק בהפועל ירושלים בעתיד: "מה שהכי חשוב לי זה להגיע עם גליל לפיינל פור. הרבה שחקנים היו רוצים לשחק בהפועל ירושלים, זה מועדון עם קהל מצוין. זו אופציה לא רעה בשבילי, אבל בסוף השנה נראה מה יהיה".

מנגד, עודד קטש החמיא לקבוצה איתה לקח אליפות בעונה שעברה, אך כעס על ההפסד הדרמטי וכן על מספר שריקות מפוקפקות של השופטים. "שיחקנו מול קבוצה טובה עם שחקנים טובים, גלבוע/גליל עשו ניצחון יפה מאוד. האחוזים לשלוש לא אופייניים לנו. שרקו לנו 3 עבירות טכניות וזה מה שהכריע את המשחק. כולם צריכים להסתכל על המשחק ולעשות תיקון טעויות, כולל השופטים. זה מכריע גורל של עונה לפעמים. אני לא חושב שהשופטים באו מהבית עם הדברים האלה, אבל צריך קצת יותר אחידות".

אחת מנקודות האור שעודד קטש בוודאי יכול לקחת מהערב הזה היא חזרתו למגרשים של אורי קוקיה אחרי היעדרות של מספר חודשים לאור פציעה. קוקיה עצמו אמר בסיום: "היה כיף לחזור להתאמן, כיף להיות על המגרש, רק חבל שלא ניצחנו את המשחק. התחלנו טוב את המשחק, ובסוף זה היה עניין של התקפה לפה או לשם. זה היה עניין של החלטות והם עשו את זה יותר טוב".

אשקלון שוב הובסה. רבי: "אין לי פיתרון קסם"

המשחק החד צדדי של הערב התקיים באשקלון, שם דרסה מכבי אשדוד את הקבוצה המקומית 84:104 והיא קרובה להבטיח לעצמה את המקום החמישי בליגה. מאמן אשדוד, עופר ברקוביץ' אמר לאחר הניצחון הגדול: "אני אף פעם לא מצפה למשחקים קלים. חלק מהעבודה שלנו זה להפוך את זה לקל. אשקלון נלחמו גם כשההפרש היה גבוה והם לא הפסיקו לשחק. הרעיון מבחינתנו הוא לא לתת דקות טובות לפרקים אלא לשמור על קצב לאורך משחק שלם. היום היו הרבה דברים טובים מאוד שעשינו ונצטרך להמשיך ככה. אנחנו יודעים להעריך את התמיכה של הקהל וחשוב לנו לשמור על הקצב הזה ולהגיע מוכנים לפלייאוף".

ג'וש דאנקן שהצטיין בשורות הקבוצה הערב הסביר את היכולת המצויינת של כל הקבוצה: "באנו ושיחקנו באגרסיביות. רצינו לסיים את העונה טוב ולשחק כל משחק כאילו הוא האחרון שלנו. האינטנסיביות שלנו בהגנה הייתה המפתח לניצחון. עשינו עבודה טובה, קלענו באחוזים טובים מאוד ואני חושב שזה עשה את המשחק לקל יותר עבורינו".

מנגד, באשקלון היה המומים לאחר המשחק. "אנחנו צריכים להתבייש באיך שאנחנו משחקים", אמר מאמן הקבוצה, אלי רבי, שלא חסך בביקורת על שחקניו. "יש הבדל בין רמת ביצוע לא טובה, לבין להרים דגל לבן. אנחנו נותנים תחושה שאנחנו לא מאמינים בעצמנו וזה חבל מאוד. הכאב הגדול הוא שבלי קשר ליכולת מקצועית אנחנו פשוט לא שם. אני יכול להגיד שאנחנו כל שבוע מנסים משהו ואחרי כל הפסד אנחנו באים עם סגנון אחר. נראה שבאיזשהו מקום ההפסדים של הקבוצה יוצרים סוג של ייאוש ועיקר העבודה שלנו צריכה להיות מנטאלית כי בסך הכל אנחנו עושים את המיטב במהלך השבוע. יכול להיות שהלחץ גדול מדי אבל אין לי פתרון קסם".

דרור חג'ג' הוסיף: "לא הופענו בשום שלב של המשחק. אנחנו לא מבצעים ולא עולים עם אנרגיות. זה אפשרי לצאת מזה אבל צריך לקוות שזה ישתנה. הפסד או ניצחון זה לא משנה, איך שנראינו היום זה פשוט לוותר וזה חבל. אפשר לצאת מכל מצב אבל לפני שמדברים, כל אחד צריך להסתכל עצמו ולהביא אנרגיות יותר טוב. זה לא משהו ספציפי לשחקן אלא משהו שכל אחד צריך לעשות וכך זה ישפיע על כל הקבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully