וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק דג'וקוביץ' גבר על רפאל נדאל בגמר טורניר מיאמי

נובאק דג'וקוביץ' ניצח את רפאל נדאל בפעם השניה ברציפות, הפעם בגמר טורניר מיאמי 6:4, 3:6, 6:7. מאזנו עלה ל-0:24

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ' המשיך להדהים גם הערב (ראשון) אחרי שזכה בטורניר המאסטרס במיאמי. דג'וקוביץ' גבר בגמר על רפאל נדאל 6:4, 3:6, 6:7 והעלה את מאזנו השנה בסבב המקצועני ל-0:24. זה היה ניצחונו השני ברציפות של דג'וקוביץ' על נדאל השנה (הקודם היה לפני שבועיים בגמר אינדיאן וולס), זה היה התואר הרביעי שבו הוא זכה השנה, צריך לזכור שהוא גם ניצח את רוג'ר פדרר שלוש פעמים העונה וחוץ מזה - זה היה עוד צעד של הסרבי בדרך למקום הראשון בעולם, למרות שהפער בינו לבין נדאל עדיין גדול ועונת החימר האהובה על הספרדי מתחילה כבר השבוע.

בעקבות ההישג האדיר נובאק דג'וקוביץ' יעשיר את חשבון הבנק שלו ב-611 אלף דולר נוספים, אבל לא פחות חשוב מזה - הביטחון האדיר שהוא צבר מול הטניסאי מספר 1 בעולם. חשוב לזכור כי עד לגמר אינדיאן וולבס לפני שבועיים, דג'וקוביץ' מעולם לא הצליח לגבור על השור ממאיורקה במעמד גמר של טורניר כלשהו. השנה הוא עשה את זה פעמיים ברציפות, וכעת המאזן בין הספרדי לסרבי עומד על 9:16 לטובתו של נדאל.

מהלך המשחק

אחרי שלב הגישושים בשני המשחקונים הראשונים, רפאל נדאל שלח לדג'וקוביץ' מסר שהוא לא מתכוון להפגין חולשות הפעם. הסרבי ניסה לחפש אותן וגם עשה דברים נכונים מבחינה התקפית, אבל נדאל הצליח להחזיר כל כדור ולהשיג שבירה מוקדמת בדרך ליתרון 1:2. מי שביצע יותר טעויות היה דג'וקוביץ', שלא הצליח לנצל ארבע נקודות שבירה שהיו לו במשחקון הרביעי שהיה ארוך במיוחד. בסופו של דבר נדאל שמר על ההגשה שלו במשחק סבלני, וגם המשיך בשליטה מוחלטת במשחקון הבא כדי להשיג שבירה נוספת ולעלות ל-1:4. דג'וקוביץ' "החדש" הוא שחקן שלא מוותר על מערכות גם בפיגור משמעותי, אבל גם כשהוא הצליח לגרור את המשחקון השישי לאורך של שמונה דקות, זה לא הספיק לו כדי להשיג שבירה ראשונה ונדאל כבר הוביל 1:5. ובכל זאת, דג'וקוביץ' המשיך בלחימה וזה עזר לו כדי לנצל רגע של שאננות מצד הספרדי ולשבור בפעם הראשונה במשחק, מה שהוביל אותו לשלושה משחקונים מוצלחים ברצף ולהפיכת הפיגור ל-5:4 בלבד. דג'וקוביץ' המשיך במומנטום גם במשחקון הבא ואף הצליח להריץ את נדאל, אלא שהספרדי שמר על ריכוז הפעם וניצל את נקודת המערכה הראשונה שהשיג כדי לסגור עניין ולנצח 4:6.

בתחילת המערכה השניה דג'וקוביץ' התחיל להזכיר יותר את הטניסאי שהדהים את העולם בשבועות האחרונים, ובדיוק כמו באינדיאן וולס הוא הראה שהוא מתגבר על הפסד במערכה הראשונה והגיב בשבירה מהירה בשניה עם משחק הגשות מצוין כדי לעלות ל-0:3. נדאל מצידו הראה סימני חולשה, וזה בא לידי ביטוי גם בהגשות שלו וגם בהחזרות מהכדורים שדג'וקוביץ' שלח לגב היד שלו. הספרדי התאושש מעט בהמשך, אבל זה היה מאוחר מדי ודג'וקוביץ' המשיך לשלוט במערכה הזאת בדרך לניצחון 3:6.

נדאל המשיך להתקשות במשחקוני ההגשה שלו גם בתחילת המערכה השלישית, אבל הוא זכר גם את הטעויות האחרות שגרמו לו להפסיד ליריבו במפגש האחרון ביניהם והצליח לייצר טניס התקפי טוב יותר הפעם, כדי לעלות ל-1:2. דג'וקוביץ' יכל לנצל כמה מתנות שנדאל איפשר לו כדי להשיג שבירה, אבל גם הוא היה נראה מותש מדי כדי לעשות את זה והמגמה נמשכה בדרך ליתרון 2:3 לנדאל. במשחקונים הבאים שום דבר לא השתנה מבחינת השבירות, אבל נדאל שיפר את ההגשה שלו וזה גם שיפר את כל האלמנטים האחרים במשחק שלו, מה שהוביל את הספרדי ליתרון 5:6. במצב הזה נדאל הוביל 15:30 והיה קרוב לשבירה, אלא שדג'וקוביץ' הפגין לחימה ונחישות כדי להשוות ל-6:6.

ההכרעה עברה לשובר שוויון ודג'וקוביץ' פתח אותו עם מיני ברייק. לעומת זאת, הסרבי לא הצליח לשמור על שתי ההגשות הבאות שלו ונדאל עשה מהפך בדרך ליתרון 1:2. הטירוף נמשך והפעם נדאל איבד את שתי ההגשות שלו ודג'וקוביץ' עלה ל-2:3. במקרה הזה דג'וקוביץ' כבר הצליח לשמור על ההגשות שלו וזה מה שעשה את ההבדל במשחק. אחרי שהוא עלה ליתרון 2:5 לנדאל כבר לא נשאר מה לתת, והמשחק הוכרע כעבור כמעט שלוש שעות וחצי.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. Pat Carter, AP
השנה שלו. דג'וקוביץ'/AP, Pat Carter

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully