וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: ברצלונה ניצחה והגדילה את הפער מריאל ל-8 נקודות

אלופת ספרד בדרך לתואר נוסף לאחר שגברה 0:1 על ויאריאל. חיחון סיפקה סנסציה עם 0:1 על הבלאנקוס. רביעייה לסולדאדו

המחזור ה-30 בליגה הספרדית נפתח הערב (שבת) עם סנסציה אדירה בסנטיאגו ברנבאו, שם ספורטינג חיחון הדהימה עם ניצחון 0:1 על ריאל מדריד המושלמת בביתה. עד משחק זה. חיחון לא רק שמה מקל בגלגלים של ריאל בכל הקשור למירוץ האליפות, אלא גם קטעה רצף של יותר מתשע שנים בהן ז'וזה מוריניו לא חווה הפסד ביתי.

מי שניצלה את המעידה המביכה של ריאל היא ברצלונה, שהצליחה להגדיל את הפער בפסגה לשמונה נקודות, וכעת נראה שרק נס בקנה מידה מאז'ורי ימנע מהבלאוגראנה אליפות שלישית ברציפות. הקבוצה של פפ גווארדיולה יצאה למשחק חוץ לא קל באל מדרידל וגברה 0:1 על ויאריאל.

מי שנהנתה מההפסד של ויאריאל הינה היריבה העירונית, ולנסיה, שניצחה 2:4 את חטאפה והשתוותה לוויאריאל במקום השלישי במניין הנקודות. הנתון המעניין והמדהים במשחק היה כי את כל ארבעת השערים של ולנסיה כבש רוברטו סולדאדו.

ריאל מדריד - ספורטינג חיחון 1:0

רגע לפני משחק החוץ הקשה של ברצלונה במדריגל, ריאל מדריד קיבלה הזדמנות לצמק את הפער מהפסגה לשתי נקודות בלבד, אך בעטה בדלי מול ספורטינג חיחון, באחת הסנסציות הגדולות של העונה באירופה. הבלאנקוס לא הצליחו להתגבר על חסרונם של מרסלו, צ'אבי אלונסו, קארים בנזמה וכריסטיאנו רונאלדו, ואחרי רצף החמצות נכנעו לשער של מיגל דה לאס קואבס בדקה ה-79. המאזן הביתי המושלם של ריאל התקלקל הערב, ובעיקר זה של ז'וזה מוריניו, שלא הפסיד משחק בית בכל קבוצותיו מאז ה-23 בפברואר 2002, כשאימן את פורטו ונוצח בידי ביירה מאר. רצף של יותר מתשע שנים הגיע לקיצו.

לפני שריקת הפתיחה ערכה ריאל טקס הוקרה לרונאלדו הברזילאי, שפרש לאחרונה מכדורגל, אבל הגעתו של הפנומן לסנטיאגו ברנבאו לא ממש סיפקה השראה לעמנואל אדבאיור, שפתח לבדו בחוד. מוריניו בחר להשאיר את פפה מחוץ להרכב, וכבר בדקה השנייה הבלמים האחרים, ראול אלביול וריקרדו קרבאליו, יצרו מהלך שהסתיים בשער שלא אושר. חיחון, שבאה במטרה לחלץ נקודה, איבדה באותו מהלך את רוברטו קאנייה שנפצע. השופט המשיך להיות האיש המרכזי, כשהכשלה על אנחל די מריה ברחבה לא זיכתה את ריאל בפנדל בדקה ה-32, וכך גם נגיעת יד של לורה 10 דקות לאחר מכן.

הלחץ של המארחים גבר במחצית השנייה, כשמוריניו צירף למערכה גם את גונזאלו היגואין שחזר למגרשים אחרי היעדרות של יותר מארבעה חודשים. דקה אחת על המגרש הספיקה לחלוץ הארגנטינאי להגיע למצב מצוין, אבל חואן פאבלו עצר אותו. ריאל המשיכה ללקות במסירה האחרונה, הגנת חיחון עמדה על המשמר עם משחק קבוצתי מצוין ובדקה ה-79 הגיעה העקיצה של דה לאס קואבס, שבעט שטוח שמאלה והכניע את איקר קסיאס. חודש אפריל הכל כך חשוב עבור ריאל מדריד, התחיל בצורה הכי גרועה עליה יכול היה מוריניו לחשוב.

ויאריאל - ברצלונה 1:0

אלופת ספרד יצאה למשחק קשה באל מדריגל של הקבוצה מוולנסיה, אבל ללא משא על הגב אחרי ההפסד הסנסציוני של ריאל, כשהיא יודעת שגם במקרה של איבוד נקודות הפער בינה לבין הבלאנקוס יהיה לפחות חמש נקודות.

ליאונל מסי היה כשיר, אבל פפ גווארדיולה לא העלה אותו בהרכב, כשבארסה פתחה עם שלישיית קישור שכללה את חאבייר מסצ'ראנו, סיידו קייטה ואינייסטה, ושלישייה קדמית שכללה את טיאגו אלקנטרה, איברהים אפלאיי ודויד וייה. בארסה כמעט ולא הגיעה למצבים קורצים במחצית הראשונה, ובדקה ה-53 מסי נכנס במקומו של אפלאיי.

בדקה ה-67 הגיע הרגע של ג'רארד פיקה. בארסה זכתה בקרן, הכדור הגיע לראשו של סרחיו בוסקטס, שתפקד כבלם במשחק לצידו של פיקה ונגח לאחור, הכדור הגיע לבלם השני של בארסה, שייתכן שעצר את הכדור עם ידו, ובעט חזק לרשת של דייגו לופז. רק השבוע נודע כי ריאל הורידה את השירים של שאקירה מהפלייליסט בסנטיאגו ברנבאו, והחבר שלה השיג נקמה מתוקה עבורה כשקיבע עוד יותר את בארסה בראש הטבלה. גווארדיולה בדרך הבטוחה לאליפות שלישית ברצף. ברצלונה עם משחק 28 ברציפות ללא הפסד בליגה.

הצוללת הצהובה עם 54 נקודות, כאשר היריבה העירונית שלה, ולנסיה, השתוותה לה במניין הנקודות לאחר הניצחון החוץ שלה על חטאפה. שתי הקבוצות נאבקות על הכרטיס שמוביל לליגת האלופות ונראה כי דווקא פה המירוץ יהיה יותר צמוד מאשר על האליפות.

חטאפה - ולנסיה 4:2

הקבוצה מהפרבר המדרידאי אירחה את העטלפים באלפונסו קולוסיאום פרז במטרה לשבור את שרשרת שבעת המשחקים ללא ניצחון שלהם, אבל היא פגשה שחקן לוהט ביותר - רוברטו סולדאדו - שניצח אותה לבד. מאנו העלה את חטאפה ליתרון אחרי 13 דקות, אלא שבמחצית השנייה נכנס סולדאדו לפעולה ונתן הצגה שממש לא רואים כל יום עם רביעייה אדירה.

זה החל דקה אחרי תחילת המחצית השנייה, המשיך עם עוד שניים סמוכים בדקות ה-64 ו-66 והמשיך עם אחד נוסף בדקה ה-77. רביעייה תוך 31 דקות (!!). אדריאן סרדינרו (88) רק צימק. ולנסיה, שהגיעה עם ארבעה הפסדים מתוך חמשת משחקיה האחרונים בכל המסגרות, מקווה לצאת מהמשבר עם ניצחון זה, והיא חזק במאבק על הכרטיס לליגת האלופות בעונה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully