וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיפ"א ואופ"א השעו את בוסניה מכל פעילות

בעקבות סירוב ההתאחדות לעבור ממתכונת של שלושה נשיאים לאחד. עד הודעה חדשה, הנבחרת מורחקת מקמפיין המוקדמות

התאחדות הכדורגל הבוסנית הושעתה הבוקר (שישי) עד להודעה חדשה מכל פעילות על ידי פיפ"א ואופ"א. בהודעה רשמית משותפת שהוציאו שני הארגונים, נמסר כי מאחר וההתאחדות בבוסניה לא אימצה שינויים בתקנון לפי דרישת פיפ"א ואופ"א, נכנסת ההשעייה לתוקף. המשמעות היא שאם העניין לא יוסדר, נבחרת בוסניה לא תורשה להמשיך את השתתפותה בקמפיין מוקדמות יורו 2012 והקבוצות הבוסניות לא יוכלו ליטול חלק בסיבובי המוקדמות של המפעלים האירופיים בקיץ. השעייה תופסת גם לגבי שופטים בינלאומיים ובעלי תפקידים אחרים.

הסיבה להשעייה היא סירובה של ההתאחדות הבוסנית לעבור ממתכונת של שלושה נשיאי התאחדות לנשיא אחד בלבד. שלושת נשיאי ההתאחדות בבוסניה מחולקים לפי פילוג האוכלוסיה: בוסני מוסלמי, קרואטי וסרבי. בשנים שאחרי המלחמה קיבלו פיפ"א ואופ"א את המצב הפוליטי במדינה כמו שהוא ולא התערבו בנושא, אך בחודשים האחרונים חל שינוי בעניין.

כבר בחודש אוקטובר קיבלה ההתאחדות הבוסנית אולטימטום משני הגופים לאמץ את השינוי כפי שמחויבת כל התאחדות החברה בפיפ"א ואופ"א. לראשי ההתאחדות הבוסנית נמסר כי אם השינויים לא יבוצעו עד ה-31 במרץ, בוסניה תושעה מכל פעילות. בתחילת השבוע התקיימה אסיפה כללית בהתאחדות הבוסנית, אך לא הושג הרוב הדרוש לאימוץ הדרישה של פיפ"א ואופ"א ולכן ההשעייה נכנסה לתוקפה החל מהבוקר.

בהודעה המשותפת נכתב: "פיפ"א ואופ"א מביעות צער רב שנאלצו לנקוט בצעד כזה. בקרוב תתקיים פגישה בו יוחלט על הצעדים הדרושים על מנת להחזיר את ההתאחדות הבוסנית למשפחת הכדורגל בהקדם האפשרי". פיפ"א יכולה להחליט על פאנל זמני שינהל מטעמה את ההתאחדות כפי שקרה בעבר באל סלבדור, סנגל וסמואה.

נבחרת בוסניה משחקת בבית ד' בו צברה עד כה שבע נקודות מארבעה משחקים והיא חזק בתמונת הסיכויים לההעפלה ליורו. בתחילת חודש יוני אמורה בוסניה לשחק נגד רומניה ואלבניה ובההתאחדות להסדיר את העניין בזמן ולהביא לביטול ההשעייה גם כדי להסדיר את השתתפות הקבוצות בסיבובי המוקדמות של ליגת האלופות והליגה האירופית החל מתחילת יולי.

המאמן סוסיץ': "אופ"א צריכה לכפות פתרון"

מאמן נבחרת בוסניה סאפט סוסיץ' התייחס להחלטה ואמר: "אני חושב שאופ"א צריכה למצוא פתרון ולכפות אותו על ההתאחדות הבוסנית כי אין סיכוי שהם יעשו זאת בעצמם. האנשים האלה לא מסוגלים לנהל את ההתאחדות כראוי. המצב הזה הוא חלק מהמציאות הפוליטית במדינה כי בוסניה מפולגת מבחינה אתנית והמערכת הלא מתפקדת משפיעה על הכדורגל".

סוסיץ' מקווה שהשחקנים לא ייפגעו: "למנוע מהשחקנים הזדמנות להופיע על במה כזו בגלל דבר שלא באשמתם זה כמו לשלוח אדם חף מפשע לכלא. אנחנו מקווים שפיפ"א ואופ"א יגלו קצת הבנה למצב הפוליטי וימצאו מודל מתאים כי אני לא רואה דרך אחרת. זה יהיה אסון לעוף ככה מקמפיין המוקדמות. זה לא ישפיע רק על הכדורגל, שהוא הדבר הכי טוב שיש לבוסניה כרגע. תעשיית הכדורגל בבוסניה משמשת כמקום העבודה של לא מעט אנשים

"אני מקווה שנבחרות אחרות בבית יעמדו לצידנו, במיוחד המוליכה צרפת שניצחה אותנו ובוודאי תאבד את הנקודות אם נודח מהקמפיין. כל מה שאנחנו רוצים זו הזדמנות הוגנת להתחרות על כר הדשא על הכרטיס ליורו. לצערי, זה לא בידיים שלנו יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully