וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז מי כדאי: ריאל או ולנסיה?

מכבי ת"א מחכה בפיינל פור למנצחת בסדרה שטרם הוכרעה, אך בוודאי תעדיף את הכתומים הלא מנוסים על פני מדריד המעוטרת

מכבי תל אביב כבר חגגה הערב (חמישי) את העפלתה לפיינל פור, אבל זהות יריבתה הבאה תיקבע רק בעוד שבוע, במשחק החמישי בין ריאל מדריד לולנסיה, שהסדרה ביניהן עומדת כעת על 2:2. המנצחת במשחק המכריע בין שתי הספרדיות במדריד תפגוש את קבוצתו של דיוויד בלאט בחצי הגמר בברצלונה בשישה במאי.

ריאל ו-ולנסיה מדורגות במקומות 2 ו-3 בהתאמה בליגה הספרדית החזקה, וכל אחת מהן תהנה מיתרון ביתיות מסוים מול הצהובים בפיינל פור בברצלונה, אבל ברור שסגנית האלופה הישראלית תעדיף להתמודד מול הכתומים הלא מנוסים מאשר מול הקבוצה הכי מעוטרת בתולדות הכדורסל האירופי.

בנעליו של מסינה

בדומה למכבי תל אביב, גם ריאל מדריד עברה עונה רצופת עליות ומורדות, אבל התייצבות של השבועות האחרונים יכולה לשלוח אותה לפיינל פור לראשונה מאז 1996. עם שמונה תארי גביע אירופה לאלופות לאורך השנים (1964, 1965, 1967, 1968, 1974, 1978, 1980 ו-1995), 30 אליפויות ספרד ו-22 גביעים מקומיים בארון, הבלאנקוס לא זכו באף תואר כבר שלוש שנים, והרעב בבירת ספרד להניף גביע גדול מתמיד, אחרי שאשתקד הודחו הבלאנקוס ברבע הגמר עם הפסד 3:1 בסדרה מול ברצלונה, ולא יהיה דבר שישמח את המדרידאים יותר מחגיגה במגרשה של יריבתם השנואה.

בשנה שעברה נפגשו השתיים בשלב הטופ 16, ומכבי תל אביב סיימה לפני ריאל אחרי שניצחה אותה פעמיים - 76:81 ביד אליהו, ו-64:66 במדריד. אלא שאשתקד עמדו משני צדי המתרס פיני גרשון ואטורה מסינה, ובמקרה של מפגש נוסף ביניהן, הפעם אף אחד משני המאמנים הוותיקים לא יעמוד על הקווים, אחרי שמסינה התפטר במפתיע אחרי התבוסה 95:77 לסיינה לפני שלושה שבועות, ועוזרו עמנואל מולין החליפו בתפקיד.

את העונה הנוכחית פתחה ריאל עם תבוסה 82:66 לאולימפיאקוס, אבל הצליחה להתאושש ולסיים במקום השני בבית מאחורי היוונים, בהם נקמה עם 68:82 ביתי. את שלב הטופ 16 החלו הלבנים בטירוף עם חמישה ניצחונות רצופים, אבל המכה שספגו מסיינה, בצירוף שני הפסדי ליגה כואבים, הביאו לזעזוע של עזיבתו של מסינה. מאז הגעתו של מולין התייצבה ריאל בליגה עם שלושה ניצחונות בארבעה משחקים והתבססה במקום השני בטבלה.

עיקר העוצמה של ריאל העונה נמצאת מתחת לסלים, שם מככבים אנטה טומיץ' (9.2 נקודות ו-5.2 ריבאונדים למשחק), פליפה רייס (8.6 נקודות) ודיאור פישר, שמעמיד ממוצעים של 6.9 נקודות ו-6.4 ריבאונדים למשחק, אבל נהנה מסדרה נהדרת מול ולנסיה, ומכיר היטב את יריבתו בחצי הגמר אחרי שבילה את השנתיים האחרונות במכבי תל אביב.

בקו האחורי מנצח סרחיו יול על המלאכה עם 11.8 נקודות ו-3.3 אסיסטים למשחק, כשקליי טאקר הוותיק, שקולע 8.9 נקודות למשחק, נדרש לסייע לו יותר לאחרונה מאז עזיבתו של חורחה גרבאחוסה למלאגה. פבלו פריג'יוני עדיין תורם מנסיונו לצד סרחיו רודריגז, ואחד האקס פקטורים יכול להיות נוביצ'ה וליצ'קוביץ' הצעיר, שמתקשה לממש את הפוטנציאל שלו עד כה עם ממוצע של 3.1 נקודות בלבד.

הקאמבק של פסיץ'?

בניגוד להיסטוריה העשירה של ריאל, לולנסיה יש מעט מאוד הישגים להתפאר בהם על הבמה המרכזית של אירופה. הקבוצה הצעירה שרק הוקמה ב-1986 ולא התבססה בליגה הספרדית הראשונה עד 1996 קטפה תואר ראשון בזירה המקומית עם זכייה בגביע הספרדי ב-1998. באירופה הפסידו הכתומים פעמיים בגמר גביע ספורטה ב-1999 וב-2002, לפני שזכתה בגביע יול"ב ב-2003, בעונה נהדרת בה נעצרה רק בגמר הפלייאוף הספרדי על סף זכייה באליפות היסטורית.

כעבור שנה רשמה ולנסיה הופעת בכורה ביורוליג, והפתיעה כל הדרך למרחק של משחק אחד מההעפלה סנסציונית לפיינל פור, אבל מאז לא חזרה הקבוצה למפעל היוקרתי. בקיץ 2009 נרכש המועדון על ידי בעלים חדש, שהקפיץ את התקציב משמעותית והוביל מיידית לזכייה שנייה בגביע יול"ב ב-2010 תחת הדרכתו של נוון ספאחיה.

השנה חזרה ולנסיה ליורוליג אחרי היעדרות בת שש שנים, והפתיחה הייתה איומה עם הפסד ביתי 72:56 לפנאתינייקוס במחזור הראשון וסדרת תבוסות שהביאו למינויו המפתיע סבסטיסלב פסיץ' האגדי למאמן הקבוצה. הסרבי בן ה-61 לקח בשתי ידיים את ההזדמנות שקיבל, ייצב את השורות והוביל את קבוצתו למקום השלישי בבית המוקדם, ולמרות שלושה הפסדים רצופים בטופ 16 הצליחה ולנסיה להסתנן לשלב ההצלבה עם ניצחון גדול על פנרבחצ'ה אולקר, שסידר לה דרבי ספרדי מול ריאל ברבע הגמר.

ולנסיה נהנית העונה מקבוצה מאוזנת במיוחד, כשהסרבי המוכשר דושקו סאבנוביץ' מוליך ארבעה שחקנים בממוצע של דאבל פיגרס עם 11.5 נקודות למשחק. ויקטור קלאבר הצעיר השתפר משמעותית בחלקה השני של העונה והקפיץ את הממוצע שלו ל-10.9 נקודות, וגם רפא מרטינז (10.4 נקודות) ונאנדו דה קולו (10.2 נקודות) עושים את שלהם בחלק ההתקפי.

המנהיג של הכתומים על הפרקט הוא עומאר קוק הוותיק, שרושם 8 נקודות ו-5.6 אסיסטים למשחק, ולוקח את המשחק על כתפיו ברגעי ההכרעה. הליטאי עב הבשר רוברטאס יאבוטקס הוא המטרה העיקרית בצבע עם 8.3 נקודות ו-5.3 ריבאונדים לערב, וגם הפורוורד האמריקאי ג'רמי ריצ'רדסון יכול להיות נשק מסוכן מהספסל.

במספרים

* ריאל מוליכה את היורוליג בריבאונדים העונה עם ממוצע של 38.6 למשחק.

* שני החוסמים הטובים במפעל מאיישים את איזור הצבע של הבלאנקוס - מירזה בגיץ' עם 1.6 חסימות למשחק ודיאור פישר עם 1.58.

* סרחיו רודריגז לא החטיא מקו העונשין כבר 21 משחקים רצופים.

* אבל מי שמוליך את היורוליג בממוצע קליעות מהקו הוא נאנדו דה קולו מולנסיה עם 96.7%.

* עומאר קוק, שחטף לפחות פעם אחת ב-13 המשחקים האחרונים של ולנסיה, רשם 2.5 חטיפות למשחק בטופ 16.

* ולנסיה היא הקבוצה היחידה שעלתה להצלבה למרות שלא הייתה אחת מ-10 הקבוצות עם ממוצע הנקודות הגבוה במפעל, ודורגה רק 18 עם 71.1 נקודות לערב.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully