וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריד מחכה בברצלונה

הכירו את ריאל מדריד, יריבת מכבי ת"א בפיינל פור, שבעזרת גבוהים דומיננטיים וקו אחורי מנוסה מסתדרת גם בלי מסינה

שבוע אחרי שמכבי תל אביב הבטיחה את מקומה בפיינל פור ויממה אחרי שנפתרה המחלוקת סביב שעת משחק הגמר שאיימה להשאיר את סגנית האלופה הישראלית מחוץ לאירוע השיא של הכדורסל האירופי, נקבעה הערב (חמישי) יריבתם של הצהובים, לאחר שריאל מדריד גברה במשחק החמישי והמכריע על ולנסיה וניצחה 2:3 בסדרת רבע הגמר ביניהן. אז למה ניתן לצפות מהמפגש מול הבלאנקוס בשישה במאי?

הקבוצה הכי מעוטרת בתולדות הכדורסל האירופי, עם שמונה תארי גביע אירופה לאלופות לאורך השנים (1964, 1965, 1967, 1968, 1974, 1978, 1980 ו-1995), 30 אליפויות ספרד ו-22 גביעים מקומיים, לא זכתה באף תואר כבר שלוש שנים, והרעב בבירת ספרד להניף גביע גדול מתמיד. אחרי שאשתקד הודחו הבלאנקוס ברבע הגמר עם הפסד 3:1 בסדרה מול ברצלונה, לא יהיה דבר שישמח את המדרידאים יותר מחגיגה במגרשה של יריבתם השנואה.

בשנה שעברה נפגשו השתיים בשלב הטופ 16, ומכבי תל אביב סיימה לפני ריאל אחרי שניצחה אותה פעמיים - 76:81 ביד אליהו, ו-64:66 במדריד. אלא שאשתקד עמדו משני צדי המתרס פיני גרשון ואטורה מסינה, והפעם אף אחד משני המאמנים הוותיקים לא יעמוד על הקווים, אחרי שמסינה התפטר במפתיע אחרי התבוסה 95:77 לסיינה לפני חודש, ועוזרו עמנואל מולין החליפו בתפקיד.

בנעליו של מסינה

את העונה הנוכחית פתחה ריאל עם תבוסה 82:66 לאולימפיאקוס, אבל הצליחה להתאושש ולסיים במקום השני בבית מאחורי היוונים, בהם נקמה עם 68:82 ביתי. את שלב הטופ 16 החלו הלבנים בטירוף עם חמישה ניצחונות רצופים, אבל המכה שספגו מסיינה, בצירוף שני הפסדי ליגה כואבים, הביאו לזעזוע של עזיבתו של מסינה. מאז הגעתו של מולין התייצבה ריאל בליגה עם שלושה ניצחונות בארבעה משחקים והתבססה במקום השני בטבלה, וביורוליג היא עשתה את העבודה מול בת ארצה ולנסיה.

עיקר העוצמה של ריאל העונה נמצאת מתחת לסלים, שם מככבים אנטה טומיץ' (9.2 נקודות ו-5.2 ריבאונדים למשחק), פליפה רייס (8.6 נקודות) ודיאור פישר, שמעמיד ממוצעים של 6.9 נקודות ו-6.4 ריבאונדים למשחק, אבל נהנה מסדרה נהדרת מול ולנסיה, ומכיר היטב את יריבתו בחצי הגמר אחרי שבילה את השנתיים האחרונות במכבי תל אביב.

בקו האחורי מנצח סרחיו יול על המלאכה עם 11.8 נקודות ו-3.3 אסיסטים למשחק, כשקליי טאקר הוותיק, שקולע 8.9 נקודות למשחק, נדרש לסייע לו יותר לאחרונה מאז עזיבתו של חורחה גרבאחוסה למלאגה. פבלו פריג'יוני עדיין תורם מנסיונו לצד סרחיו רודריגז, ואחד האקס פקטורים יכול להיות נוביצ'ה וליצ'קוביץ' הצעיר, שמתקשה לממש את הפוטנציאל שלו עד כה עם ממוצע של 3.1 נקודות בלבד.

במספרים

* ריאל מוליכה את היורוליג בריבאונדים העונה עם ממוצע של 38.6 למשחק.

* שני החוסמים הטובים במפעל מאיישים את איזור הצבע של הבלאנקוס - מירזה בגיץ' עם 1.6 חסימות למשחק ודיאור פישר עם 1.58.

* פישר הוא גם ריבאונדר ההתקפה הטוב ביורוליג העונה עם 2.9 למשחק.

* סרחיו רודריגז לא החטיא מקו העונשין כבר 21 משחקים רצופים.

* ניקולה מירוטיץ' היה קלע השלשות המצטיין של שלב הטופ 16 עם 57 אחוזים מחוץ לקשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully