וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשבתם שהסדרה של מכבי וקאחה מטורפת?

29.3.2011 / 12:52

בסיינה המאמן בכה, ביוון שרפו את החנות של המשבץ, במדריד מתכוננים לטרגדיה. כל סדרות היורוליג ב-1:1, הטירוף בשיאו

פנאתינייקוס – ברצלונה

שחקן ברצלונה אלן אנדרסון. ברני ארדוב
את המשחק הראשון הם ניצחו בנס, במשחק השני הם הפסידו בצדק, ועכשיו הסדרה מגיעה לטירוף היווני. ובכל זאת, מישהו מוכן להמר נגד ברצלונה? אנדרסון/ברני ארדוב

תקציר הפרקים הקודמים

ברצלונה הגיעה לסדרה כפייבוריטית ברורה, אחרי הזכייה ביורוליג בעונה שעברה, אך כבר במשחק הראשון המכונה חרקה, ורק ריצה שהוביל נבארו ברבע האחרון סגרה ניצחון 82:83 כשדיאמנטידיס מחטיא שלשה עם הבאזר. במשחק השני הקטאלנים ברחו ליתרון 16 ברבע השני, אך נחלשו בהמשך, ופנא השתלטה על הפרקט, מנעה קאמבק של הביתיים, בדרך לניצחון 73:77 מפתיע ושוויון בסדרה.

הדמויות, האשמים והמסקנות

התקשורת הספרדית עושה הנחות לאלופת היורוליג, ולמרות ההפסד במשחק השני והכישלון הטוטאלי בריבאונד בשני המפגשים, אנשי הכדורסל בספרד בטוחים שבארסה תחזור לקטאלוניה לפחות למשחק חמישי, ואף לא יתפלאו אם היא תגמור את הסיפור בשני משחקים ביוון. "ברצלונה של העונה הנוכחית היא קבוצה לא יציבה יחסית לעונה שעברה משתי סיבות עיקריות שקשורות לגארדים שלה", מסביר העיתונאי הספרדי נאצ'ו מנדזה, "יותר מדי שחקני מפתח בעמדות הגארד נפצעו העונה, ובנוסף ריקי רוביו רושם עונה לא טובה מה שמכריח את יאקה לקוביץ', שהוא לא רכז, ואת ויקטור סאדה, שהוא פחות מוכשר, לקחת אחריות בעמדה חשובה מאוד".

המאמן צ'אבי פסקוואל בחר להתעלם כמעט לחלוטין מהכישלון של הקבוצה שלו לגמור את יריבתה המבוגרת, ובחר אשם אחד בהפסד: השופטים. "כל אנשי ברצלונה חושבים שהשופטים החמירו איתם והפסידו להם את המשחק השני בסדרה", מסביר מנדזה, "חלק מזה קשור לעובדה שהם יודעים שהם הולכים לשני משחקים באולם ביתי מאוד ורוצים להעביר חלק מהלחץ על השופטים".

הצד השני של ההתמודדות הוא הצד של ז'ליקו אוברדוביץ', שאחרי ביקורות נרחבות במהלך העונה על משחקים לא מלהיבים של קבוצתו, ואחרי שהיה נראה שבעצם המפגש עם ברצלונה סתם את הגולל על עלייה לפיינל פור, שוב ניצב בעמדת זינוק מצוינת להישג נפלא. אוברדוביץ', כהרגלו בקודש, הירבה להתלונן על השיפוט במהלך שני המשחקים, אך גם הוא לא ציפה לתגובה החריפה שהשתוללה ביוון במהלך המשחקים, כאשר חנותו של בנו של משבץ השופטים של היורוליג נשרפה. "אנחנו בטוחים שאין קשר לאוהדי הקבוצה ולעצם עבודתו של האב", סיפרו ביוון על המקרה.

אלא שהשערוריות סביב פנאתינייקוס לא מאחרות להגיע. במהלך האימון המסכם לקראת המשחק הראשון זיהה אחד מעוזריו של אוברדוביץ' מצלמה ביציעי האולם בברצלונה, שעל פי אנשי הקבוצה היוונית הייתה שייכת לצוות של ברצלונה. בתקשורת הספרדית מיהרו להגיב וטענו כי מדובר במצלמת אבטחה, ואין מדובר בניסיון ריגול מסוג כלשהו, אך בפנאתינייקוס הבהירו השבוע ש"לא ניגרר למשחקים המלוכלכים שלהם", כפי שהתבטא גורם במועדון בראיון ביוון.

המשך העלילה ותחזית

שתי חזיתות יכריעו את הסדרה: חזית השופטים ומשחק הפנים של הקבוצות. בצד של השופטים מבטיחים ביורוליג כי הלחץ המסיבי של שתי הקבוצות לא ישפיע, אך מעניין יהיה לראות מתי יחלו העבירות הטכניות להיות חלק משמעותי בסדרה הזאת. בנוגע לחזית המקצועית, שם נחלה פנאתינייקוס הצלחה גדולה עם יכולת נדירה של מייק באטיסט שקבר את בוניפיס נ'דונג, קוסטה פרוביץ' ופראן ואסקז, אין ספק כי בברצלונה מתכוננים כראוי. "לברצלונה יש יתרון של גודל, הם יהיו חייבים לדעת להשתמש בו", מסכם מנדזה.

אז מה יהיה בסוף באתונה? אם לא תהיה הפתעה גדולה, הסדרה תוכרע במשחק חמישי מורט עצבים, שם דווקא הניסיון של שחקני פנאתינייקוס עשוי להוביל להדחה של מחזיקת היורוליג.

ולנסיה – ריאל מדריד

שחקן ריאל מדריד סרחיו יול. Darko Vojinovic, AP
אם חשבתם שמכבי תל אביב לחוצה, כנראה שעוד לא שמעתם על סיר הלחץ המטורף של ריאל מדריד, שגרם גם למסינה לקרוס. יול/AP, Darko Vojinovic

תקציר הפרקים הקודמים

הקרב הכי חד צדדי על הנייר קיבל תפנית כבר במשחק הראשון. בריאל מדריד ציפו לדרוס את ולנסיה, אך רק רבע אחרון מצוין הוביל אותם לניצחון 65:71 במשחק הראשון. במשחק השני הנשק של הפיניש החזק כבר לא עזר מול 20 נקודות של עומאר קוק, שהשווה את הסדרה עם ניצחון של הכתומים 75:81.

הדמויות, האשמים והמסקנות

אם חיפשתם לפני שלב ההצלבה את הקבוצה הכי לחוצה בין שמונה האחרונות, האצבע הופנתה לכיוון ריאל מדריד. אחרי התפטרותו של אטורה מסינה והיכולת הלא טובה לאורך זמן, הצפי היה שהקבוצה של עמנואל מולין האיטלקי תשייט מול יריבתה, אלא שריאל אכזבה ובגדול. "אולי מחוץ לספרד הייתה אווירה שריאל תעבור בקלות, אבל הלחץ במדריד היה גדול", מסביר מנדזה, "לא רק בגלל מולין או ההתפטרות של מסינה אלא יותר בעיקר היכולת הלא משכנעת של הקבוצה לאורך זמן. ריאל לא משחקת טוב כבר הרבה מאוד משחקים, והיה אפשר לחוש את הלחץ בראיונות של השחקנים לפני הסדרה".

בצד השני, ולנסיה יודעת שהיא יכולה להיות הקבוצה המפתיעה של השנה בפיינל פור, בדיוק כפי שעשתה פרטיזן בלגרד בשנה שעברה. מאז הגעתו של סביטסלב פסיץ' הוותיק הסגל של ולנסיה מפיק מעצמו הרבה יותר, כולל מסע של שישה ניצחונות משבעה משחקים בליגה. פסיץ', אולי הדמות המרכזית בולנסיה ביחד עם עומאר קוק, דיבר לפני כל אחד מהמשחקים על האמונה שלו בקבוצתו, במיוחד לאור הניצחון הגדול על ריאל מדריד בליגה בחודש פברואר. בתקשורת הספרדית אף צוין שבאחד התדריכים לקראת המשחק אמר פסיץ' לשחקנים: "אהיה מאוכזב מכם אם לא תעלו לפיינל פור, אנחנו הפייבוריטים האמיתיים".

הקו הלוחמני של פסיץ' ממשיך לחלחל גם אחרי הניצחון הגדול במשחק השני בסדרה. "הקבוצה שלי יודעת איך לשחק מול ריאל מדריד", אמר בראיון לקראת המשחק השלישי, "ביורוליג הכל אפשרי, ואנחנו יודעים איך לעצור אותם, עכשיו זה תלוי בנו לדעת איך לנצח את הסדרה הזאת". גם מנדזה מסכים עם הקביעה של פסיץ' על הידע של הקבוצות: "העובדה שהקבוצות מכירות אחת את השנייה כל כך טוב הוא פקטור מרכזי. קשה מאוד למאמנים להפתיע, במיוחד למולין שנמצא יחסית זמן קצר עם הקבוצה שלו".

המשך העלילה ותחזית

בריאל מדריד סימנו לקראת המשחק השלישי בסדרה את שחקן המטרה שלהם ביריבה, עומאר קוק. "בכל אחד מהאימונים מאז המשחק השני, מציגים לשחקנים את עומאר קוק וגם את נאנדו דה קולו, המטרה תהיה לעצור כל אחד מהם", מסביר מנדזה. קוק עצמו לא קלע בכלל בהפסד במשחק הבכורה וקלע 20 נקודות עם 5 מ-5 מה-3 במשחק השני. בולנסיה יודעים שבלי משחק טוב שלו אין להם הרבה סיכוי. בריאל מתכוננים לנצל את היתרון הגדול שיש להם במשחק הפנים, בייחוד לאחר שאנטה טומיץ', פליפה רייס וד'אור פישר אכזבו מאוד במשחק השני בסדרה.

"ריאל מדריד היא קבוצה יותר טובה, ובסדרות כאלה הקבוצה היותר טובה נוטה לנצח", סבור מנדזה ומוסיף, "ריאל תצטרך לשנות את המומנטום השלילי בריבאונד, ולנסיה תצטרך לנצל את הלחץ ואת האולם הביתי". שני ניצחונות רצופים של ולנסיה יהוו סנסציה אדירה. לצערם, סביר להניח שזה לא יקרה והקבוצות יחזרו למשחק חמישי, שבסיומו ריאל תעלה.

סיינה – אולימפיאקוס

שחקן סיינה מרקו יאריץ'. Darko Vojinovic, AP
המאמן בכה, הקבוצה נשברה, אבל העדיפה להתרכז בכדורסל ולא ברגשות. זה עבד יאריץ'/AP, Darko Vojinovic

תקציר הפרקים הקודמים

המשחק הראשון בין סיינה לאולימפיאקוס ייכנס להיסטוריה בזכות המחצית הראשונה שלו וההתרסקות של סיינה שקלעה רק 9 נקודות בדרך לתבוסה משפילה 41:89. לקראת המשחק השני בסדרה האווירה הייתה שונה, שחקניו של סרג'יו סקריולו עלו עם רצון עז לנקמה והביסו את אולימפיאקוס במשחק מצוין 65:82, שמשאיר לנו רק שאלה כיצד תתפתח הסדרה המפתיעה הזאת.

הדמויות, האשמים והמסקנות

הקבוצה המעניינת ביותר בשלב ההצלבה עד כה היא סיינה. הקבוצה של סימונה פיאנג'יאני הגיעה לסדרה עם אולימפיאקוס עם אמונה, חטפה תבוסה מהקשות שנראו בכדורסל האירופי במעמדים הללו, ויצאה מהמשחק השני כמו גדולה עם הרגשה שהיא בדרך לפיינל פור. עיתוני סוף השבוע באיטליה דיברו בעיקר על האסיפה של יום רביעי בבוקר, יום לאחר התבוסה, בו החליט פיאנג'יאני להתעלם בצורה מופגנת מהמשחק של יום שלישי. במקום לשקוע במרה שחורה, המאמן שספג לא מעט חצים אחרי ההפסד על התנהלות הקבוצה לפני המשחק, התרכז עם שחקניו רק בפן המקצועי, וזאת במקום לדוש בפן המנטלי. הפתרונות נמצאו.

"אני המאמן, אני אחראי על איך שהקבוצה נראית, ואני אכין אותם למשחק הבא ונבוא לנצח אותו", אמר בסיום המשחק, כשהנוכחים במקום מדברים על דמעה שעומדת בקצה העין של פיאנג'יאני. "מהבושה הגדולה דאג פיאנג'יאני ששחקניו ישמרו על שקט בתקשורת, שלא תצא ביקורת מהקבוצה, והעלה את שחקניו כדי להוכיח מה הם יודעים", נכתב באתר האינטרנט האיטלקי טוטאל ספורט לאחר המשחק. באיטליה צוין כי מי שנלקח לשיחה אישית לאחר המשחק היה מילובן רקוביץ' הסרבי שהגיע למדד של מינוס 12 ב-8 דקות במשחק הראשון, אך במשחק השני הגיב מצוין עם 12 נקודות ב-20 דקות.

הביקורת שקיבלו שחקני אולימפיאקוס אחרי ההפסד במשחק השני הייתה מהקשות שנכתבו השנה ביוון, "ג'אמון גורדון שיחק בצורה מזלזלת, פאפאלוקאס חשב שהוא משחק מול ילדים", נכתב בספורט 24. המאמן דושאן איבקוביץ' יצא נגד שחקניו לפי התקשורת ביוון ואמר להם עוד במחצית: "הזהרתי אתכם שסיינה אחת הקבוצות הטובות באירופה, אבל אתם לא הגעתם למשחק". לאחר מכן יצא המאמן לתקשורת וטען כי "השחקנים חשו בלחץ גדול מהציפיות שהתקשורת והם עצמם שמו עליהם".

המשך העלילה ותחזית

ביוון בטוחים כי אולימפיאקוס היא הקבוצה העדיפה במאבק בין הקבוצות, באיטליה מאמינים שהמכה שסיינה חטפה במשחק הראשון תהיה מספיקה כדי לשמור על רמת אינטנסיביות שיא עד לפיינל פור. השאלה הגדולה בנוגע לעלייה לפיינל פור היא האם מילוש תיאודוסיץ', שנעדר בתקופה האחרונה, יעשה מאמץ וישתתף במשחק הרביעי בסדרה. בינתיים המלחמה הגדולה נערכת מחוץ לפרקט, כששני המאמנים מעניקים לוחמה פסיכולוגית מעניינת. "אולימפיאקוס קבוצה טובה יותר", קבע פיאנג'יאני אמש, "היכולת האמיתית של סיינה היא זאת של המשחק השני", הגיב איבקוביץ' לאחר מספר שעות.

הסיפור הגדול של הסדרה עד כה הוא כמות האיבודים הלא שגרתית שרושמת אולימפיאקוס, 19.5 למשחק, וההערכות הן כי אם תמשיך לאבד כמות דומה במשחקים הקרובים, היא תתקשה להחזיר את הסדרה ליוון. סיינה מנגד, שמהמשחק הראשון שלה בסדרה אי אפשר ללמוד כלום, תחיה על האנרגיות ועל היכולת. האם זה יספיק? ככל הנראה שכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully