וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר טפירו: "אם יבוטל החוק הרוסי, נגיב בשביתה"

28.3.2011 / 14:09

ארגון השחקנים וההסתדרות הכריזו על סכסוך עבודה בליגת העל. מנהלת הליגה: "צעד מיותר שיגרום לפגיעה גדולה בשחקנים"

ההסתדרות הכריזה היום (שני) על סכסוך עבודה בליגת העל בכדורסל. קדמה להכרזה על סכסוך העבודה ישיבה שקיים ארגון השחקנים בראשותו של ניר אלון, במהלכה עודכנו שחקני ליגת העל על מצב המשא ומתן המתנהל בין ארגון השחקנים לבין מנהלת הליגה בנושא מכסת השחקנים הזרים בעונות המשחקים הבאות.

יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון אמר היום: "הכרזנו על סכסוך עבודה לאחר שהגענו למצב של מבוי סתום במשא ומתן עם מנהלת ליגת העל. הארגון עומד על כך שלפחות יהיו שני שחקנים ישראלים על המגרש בכל רגע נתון. אני קורא למנהלת למצות איתנו את המשא ומתן ולהגיע להסכם".

כזכור, מזה כחמש שנים קוים ההסכם בין ארגון שחקני הכדורסל בישראל לבין מנהלת ליגת העל, באשר ל"חוק הרוסי", הקובע, שבזמן משחק יהיו בכל רגע נתון שני שחקנים ישראלים על המגרש בכל חמישייה. תוקף ההסכם עומד לפוג בסוף העונה.

מאיר טפירו התייחס להשלכות הצפויות של ביטול החוק ואמר: "אם המנהלת תבטל את ה"חוק הרוסי" נגיב על כך בשביתה". גיא פניני הוסיף: "אנחנו מקווים כי המנהלת תתעשת ותחתום הסכם בעניין מכסת הזרים וכך תמנע שביתה החל מיום 14.4.11".

יובל נעימי: "אנו עומדים, כיד אחת, אחרי הארגון ונפעל על פי הנחיותיו". דרק שארפ: "כבר בעבר ניהלנו מאבקים בנושא שיפור מעמדו של השחקן הישראלי. לא נהסס לקיים מאבק עד להגעה לתוצאה הרצויה".

משה קליסקי: "שחקן שישבות - הפרת חוזה"

תגובת מנהלת הליגה: "עילת השביתה אינה מבוססת על החלטה כלשהי של המנהלת, או על שינוי כלשהו שחל במצב הקיים, אלא היא מתבססת על שיחות פרטיות והחלפת רעיונות שנערכו בין יו"ר המינהלת לבין יו"ר ארגון השחקנים. שיחות אלה נערכו שלא לציטוט, ובאופן בלתי מחייב, והשימוש הפסול שנעשה בתוכנן של שיחות אלה לצורך הכרזת סכסוך עבודה - מהווה פגיעה באמון.

"הכרזת השביתה בעיתוי הנוכחי, נועדה ללא צל של ספק לגרום לנזק רב, בזמן שליגת לוטו נערכת לקראת משחקי סיום העונה ופתיחת אירועי הפיינל פור. מנהלת הליגה מביעה צער רב על הכרזת הסכסוך, והיא רואה בו צעד לוחמני, בלתי אחראי ומיותר, שיגרום קודם כל לפגיעה גדולה בשחקנים הישראלים עצמם".

משה קליסקי, יו"ר מכבי ראשון לציון, התייחס לכוונת השביתה ואמר: "כאחד שקיבל מכתב מארגון השחקנים על זה שב-14 לאפריל הולכת לפרוץ שביתה, שאני לא מבין מאיזה עילה או טענה, אני כמעסיק של שחקנים במכבי ראשון לציון, שכולם חתומים על חוזה אישי, לא הפרתי שום הסכם ולא חרגתי משום התחייבות. כאחד שלא מכיר בהסתדרות, לא בארגון השחקנים ובטח לא בניר אלון, חד משמעי שחקן שישבות בצורה כלשהי אני אראה בזה הפרת הסכם יסודית, שיצטרך לקחת בחשבון את כל המשמעויות של הפרה שכזאת. אני מתאר לעצמי שכל השחקנים האחרים, גם בקבוצות אחרות, חתומים על חוזים אישיים, ואף קבוצה לא הפרה ולא שינתה שום דבר מההסכם ולכן אני לא מסכים את החשיבה והעילה".

"אף אחד מהשחקנים שלי לא הודיע לי שהוא הולך להתחיל לשבות ב-14 באפריל, ניר אלון מדבר בשם כל השחקנים ולדעתי באיזשהו מקום בהתנהלותו הוא פוגע בהם קשות. לא אני ולא חברי ההנהלה האחרים מתפרנסים מהכדורסל, מי שמתפרנס מהכדורסל זה השחקנים. אנחנו בעד השחקן הישראלי, ובעד לשפר את המעמד שלו, אבל לא דרך שביתה פראית שאנחנו כקבוצה נהיה האחרונים שניפגע מזה. אני מקווה שזה לא יתפוס שום שחקן, בטח לא מהקבוצה שלי, ומהר מאוד יבינו שזה שביתה ללא שום עילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully