וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחודש בנייתה של הבריכה האולימפית במכון וינגייט

אחרי תקופה ארוכה של הקפאת הבנייה, נחתם הסכם בין מכון ויגייט למועצה להסדר ההימורים, ובאיגוד השחיה אופטימיים

בשחיה הישראלית כבר ממתינים שנים לבנייתה של הבכירה האולימפית הראשונה בישראל במכון וינגייט, אלא שבחודשים האחרונים נעצרה הבנייה בסמוך לבריכה הקיימת בגלל מחסור בתקציב. בהודעה שנמסרה היום (שני) לתקשורת נמסר כי בעקבות הסכם חדש בין מכון וינגייט למועצה להסדר ההימורים בספורט תחודש בניית הבריכה בשבועות הקרובים, וזאת אחרי שסוכם על השקעה של 63 מיליון שקלים מצד המועצה להסדר ההימורים לצד 17 מיליון שקלים מהקופה של מכון וינגייט.

הבריכה האולימפית הלאומית שנבנית במכון וינגייט הינה הבריכה המודרנית והמשוכללת ביותר שנבנתה בישראל. הבריכה באורך של 50 מטרים, רוחב של 25 מטרים ובעמוק קבוע של 3 מטרים תכלול 10 מסלולים, ותצויד בטכנולוגיות חדשניות ובכללם: גשר נע שביכולתו לתחום את שטח הבריכה לממדים הרצויים, רצפה מתרוממת שתאפשר לימוד ואימון. העומק האחיד של 3 מטר לכל אורך הבריכה מקטין משמעותית את הגלים הנוצרים בעת משחה משחיינים מקבילים. כמו כן, בקרקעית הבריכה יוצבו מצלמות מיוחדות לצילום תת-מימי כנדרש בתחרויות בינלאומיות. קומפלקס הבריכה יכלול חדרי תקשורת משוכללים ואת משרדיהם של איגודי השחייה, איגוד הכדורמים ואיגודים נוספים. בבריכה יהיו 3,000 מקומות ישיבה שיאפשרו אירוח של תחרויות בינלאומיות.

לדברי יו"ר איגוד השחיה נועם צבי: "השחיה הישראלית חיכתה 2,000 שנים למתקן שכזה, מתקן הראוי לארח תחרויות בינלאומיות, בסטנדרט המקצועי הגבוהה ביותר שיש. איגוד השחיה, שנמנע עד היום מהגשת מעומדות לאירוח תחרויות בינלאומית, החל השבוע לפעול בנחישות להביא לישראל תחרויות שחיה בסדר גודל שטרם נראה בארץ, לרבות אליפות אירופה לבריכות קצרות ומשחקי הים התיכון".

יו"ר מכון וינגייט פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ: "הבריכה האולימפית הלאומית היא פרי חזונם של מספר חולמים, הרואים במכון וינגייט כמקום הטבעי ביותר, להקמת קומפלקס השחייה המודרני והמשוכלל ביותר שנבנה אי פעם בישראל. אני בטוח שהקמת הבריכה תצעיד את השחייה הישראלית להישגים רבים בעתיד הקרוב. אני רוצה להודות לכול האנשים שעזרו לנו להגשים חלום בן עשרות שנים".

צחי פישביין, יו”ר המועצה להסדר ההימורים בספורט: "הבריכה האולימפית-לאומית שתוקם במכון וינגייט היא בגדר מפעל לאומי של המועצה להסדר ההימורים בספורט והיא מצטרפת לסדרה של פרויקטים ואצטדיונים אותה מקדמת המועצה. זאת כחלק ממהפכה אמיתית ברמת מתקני הספורט אותה מובילה המועצה להסדר הימורים בספורט ברחבי הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully