וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליעה: סרגיי ריכטר סיים שביעי בסידני

הקלע הישראלי לא הצליח להשיג את הכרטיס ללונדון, אבל בעוד שבועיים הוא ינסה שוב בטייוואן. שטרנברג סיימה במקום ה-18

סרגיי ריכטר קבע הלילה (בין שישי לשבת9 הישג מצוין בתחרות גביע העולם לקליעה שנערכת בסידני שבאוסטרליה, כשעלה לגמר וסיים במקום השביעי עם 595 נקודות ועוד 102.3 נקודות בפיינל. אלא שמדובר גם בפספוס גדול עבור הקלע הישראלי, שלא הצליח להתברג באחד משלושת המקומות הראשונים ובכך להבטיח לישראל כרטיס ראשון למשחקים האולימפיים בלונדון 2012.

ריכטר הוגרל לקלוע בקבוצת הקלעים השנייה בתחרות. בראשונה קלע הישראלי ליאור מדלל 592 נקודות ודורג לבסוף במקום ה-26 מתוך 70 משתתפים. כשריכטר החל להתחרות הוא ידע ששני הקלעים שדורגו ראשונים בקבוצה הראשונה השיגו 597 נקודות ושני קלעים אחרים השיגו 596, כשזו הייתה גם המטרה שלו.

זה התחיל מצוין עם 100 נקודות בסרייה הראשונה ועם 99 נקודות בסרייה השנייה שדירגו אותו בשלב זה במקום השני בתחרות. בסרייה השלישית ריכטר הוסיף 100 נקודות נוספות, אך בכדור השמיני של הסרייה הרביעית ריכטר פספס כדור וסיים עם 99 נקודות.

למרות איבוד שתי הנקודות, ריכטר עדיין דורג במקומות 1-2 עם פוטנציאל ל-598 נקודות. בכדור השני של הסרייה החמישית ריכטר איבד נקודה, הוא מיד חזר לעצמו עם שמונה בולים רצופים והכל נראה מצוין לקראת הסרייה האחרונה. שלושת הכדורים הראשונים של הסרייה האחרונה היו מושלמים, עוד 30 נקודות נוספו למאזן ואז בכדור ה-54 ריכטר השיג רק שמונה נקודות. שתי הנקודות היקרות האלה דרדרו אותו למקום השמיני בדירוג עם 595 נקודות.

היות ועוד תשעה קלעים השיגו תוצאה זהה, הם הלכו לירי מכריע כדי לקבוע את המיקום הסופי של כל אחד מהם מהמקום החמישי ועד ל-14, כאשר רק המדורגים עד המקום השמיני מעפילים לגמר. ריכטר קבע ניקוד של 51.2 בקרב ההכרעה ודורג שביעי, מה שהעלה אותו לגמר.

אלה שטרנברג סיימה במקום ה-18

אחרי שעה של מנוחה החל מקצה הגמר, שם לכל מתחרה יש עשרה כדורים. ריכטר השיג 84.4 נקודות בשמונה הכדורים הראשונים, ניקוד גבוהה עם ממוצע של 10.55 לכל כדור. אחרי הכדור השמיני ריכטר נראה בעמדה מצוינת לסיים באחד משלושת המקומות הראשונים, אבל שוב בשני הכדורים האחרונים ריכטר השיג 9.5 נקודות ו-8.4 בכדור האחרון ובסה"כ 102.3 שדירגו אותו במקום השביעי.

האיטלקי ניקולו קומפיטו, שכבר הבטיח עוד לפני התחרות את מיקומו בלונדון, זכה בזהב, אל המקום השני הגיע הצרפתי אדמונד פישקקי ובמדליית הארד זכה הסיני טאו וונג. ריכטר ינסה להשיג את הכרטיס האולימפי בעוד שבועיים בתחרות נוספת של גביע העולם בטייוואן.

קודם לתחרות של ריכטר, הקלעית אלה שטרנברג סיימה במקום ה-18 בתחרות לירי בשלושה מצבים, אחרי שהשיגה 577 נקודות (198 נקודות במצב שכיבה, 189 נקודות במצב עמידה ו-190 נקודות נוספות במצב כריעה). אם היא הייתה משחזרת את השיא הישראלי (589 נקודות), אותו קבעה לפני שבוע, שטרנברג הייתה מעפילה לגמר מהמקום הראשון.

ביום שני תסתיים התחרות בסידני כאשר הקלע הוותיק ומאמן הנבחרת גיא סטריק יתחרה בירי 60 כדור במצב שכיבה וינסה להשיג את הכרטיס האולימפי במקצה זה. גם ליאור מדלל וסרגיי ריכטר נרשמו לתחרות הזו וינסו בה את מזלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully