וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות היורו: גאורגיה ניצחה את קרואטיה, יוון את מלטה

יוון גברה על מלטה 0:1 בדקה האחרונה, גאורגיה הדהימה את קרואטיה גם היא עם 0:1 בזמן פציעות, והבית הישראלי פתוח

בזמן שלואיס פרננדז ושחקניו השיגו ניצחון לא פשוט הערב (שבת) מול לטביה, קיבלה הנבחרת בכחול לבן קצת חדשות טובות ובלתי צפויות. גאורגיה, שתגיע לשחק מול ישראל ביום שלישי הקרוב, הדהימה את קרואטיה החזקה עם 0:1 דרמטי בדקה ה-90, והפכה את המשחק הקרוב שלה מול פרננדז ושות' לקריטי עוד יותר במאבק עם המקום השני בבית ו'. מיד לאחר מכן יצאה יוון למשחק קל על הנייר מול החלשה בבית, מלטה, והיתה קרובה מאוד לאבד נקודות גם היא ולהשלים ערב מושלם עבור נבחרת ישראל, אבל שער דרמטי בדקה ה-90 של טורוסידיס העניק לה 3 נקודות יקרות וניצחון 0:1 דחוק. אומנם שני הניצחונות הושגו בצורה דרמטית, אבל חשוב לציין ש-90 הדקות שהגיעו לפני כל שער היו נוראיות, ונדמה שכל הקבוצות בבית ו' לא משחקות כרגע כדורגל גדול שראוי להביא אותן ליורו. האם ישראל תתעלה על עצמה במשחקי ההכרעה ותצליח לגנוב מקום ביורו?

גאורגיה - קרואטיה 0:1

מיד לאחר שסיימה ישראל את משחקה מול לטביה, אמר שוער הנבחרת, דודו אוואט, כי התוצאה בטבילסי מיטיבה עם הנבחרת. אז מצד אחד, הניצחון של גאורגיה על קרואטיה הוא חדשות טובות עבור ישראל, שהתקרבה יותר למקום הראשון. מצד שני, היכולת של ישראל מול לטביה כנראה שלא תספיק מול הגאורגים, שיגיעו לישראל ביום שלישי, ועתה המאבק על המקום השני הופך להיות צמוד מאוד וצפוף מאוד.

מודריץ' פתח היטב את המשחק עבור המארחים עם צמד הזדמנויות, אבל דווקא גאורגיה מצאה את עצמה קרובה יותר לשער הראשון בדקה ה-10, אבל הבעיטה של לאשווילי טסה ליד הקורה והחוצה. המארחים המשיכו לשלוט במגרש, אבל קרואטיה הלכה והתקרבה לרחבה הגאורגית, כשבדקה ה-38 פרץ פטריץ' מצויין אבל הכדור שלו לא מצא אף ראש קרואטי. גאורגיה נלחצה לאחור והצליחה לשמור על שערה, לפני שנשמעה השריקה ששלחה את שתי הנבחרות אל חדרי ההלבשה כשלוח התוצאות מראה 0:0. שחקנה של מכבי חיפה, ולדימיר דבילשווילי רשם 45 דקות והוחלף במחצית.

הקצב האיטי נמשך גם במחצית השניה, כשאף אחת מהנבחרות לא ממש הצליחה לסכן את השער של יריבתה. בדקה ה-76 קיבלה גאורגיה הזדמנות נהדרת, כשכדור חופשי הורם אל הרחבה, ההגנה הקרואטית הרחיקה היישר אל רגליו של חיזאנישווילי ששלח טיל נהדר מחוץ לרחבה, אך הכדור טס מעל לשער. המארחים הרגישו שהם מסוגלים לצאת עם ניצחון ביד והחלו ללחוץ. בדקה ה-80 עקף מרטסבלדזה את כל ההגנה הקרואטית ופרץ נהדר אל הרחבה, אבל לא הרים את הראש וניסה לסיים לבד עם בעיטה חלשה שנקלטה בקלות על ידי השוער. מרטסבלדזה המשיך לפהיות פעיל מאוד, ובדקה ה-90 זה השתלם לגמרי, כשהוא מצא את עצמו ברחבה, ואז שלח כדור לאחור ללבאן קוביאשווילי שהכניע את השוער הקרואטי, והעניק ניצחון יוקרתי לגאורגים, רגע לפני שהם מגיעים לישראל.

הרכב גיאורגיה: נוקרי רבישווילי, לאשה סאלוקבאדזה, אקאקי חובוטיה, קאחה קאלדזה, אלכסנדר אמיסולשווילי, זוראב חיזאנישווילי, יאבה קאנקבה, מורטאז דאושווילי (גוגיטה גוגואה, 73), אלכסנדר לאשווילי (אוטר מרטסבלדזה, 62), לבאן קוביאשווילי, ולאדימיר דבאלישווילי (דויד סיראדזה, 46).

הרכב קרואטיה: ודראן רונייה, איבן סטריניץ', דז'ן לוברן, ורדן קורלוקה, איבן ראקיטיץ' (איבן פריסיץ', 61), לוקה מודריץ', דאריו סרנה, ניקולה קאליניץ', תומיסלאב דוימוביץ', ניקו קראנצ'ר (ניקיצ'ה ילאביץ', 70), מלאדן פטריץ' (דניאל פראניץ', 84).

מלטה - יוון 1:0

אוי, איזה שיברון לב למלטזים שהיו קרובים להשיג את הנקודה הראשונה בקמפיין. האוהדים באיצטדיון חגגו לאורך 90 דקות כשראו את נבחרתם עומדת שווה בשווה מול נבחרת שזכתה ביורו רק לפני מספר שנים. היוונים הציגו משחק זוועתי, והמארחים לא היו רחוקים לעקוץ את האורחים מספר פעמים, כדי באמת לזעזע את אירופה. אלא שלוזרים נשארים לוזרים, ומה שעבד במשך 93 דקות לא עבד בדקה ה-94, כשההגנה של מלטה איבדה את הראש וראתה את היוונים משיגים את שער הניצחון היקר.

כצפוי, מלטה עלתה במטרה לצופף את ההגנה, ואכן, בדקות הראשונות של ההתמודדות התקשתה יוון לשבור את הגנת המארחים ולהגיע לרחבה. האורחים המשיכו להתקרב, ובדקה ה-30 קיבל דימיטריס סלפינגידיס את הכדור בקצה הרחבה, וסיבוב נהדר שלו פינה אותו לבעיטה שטוחה וחדה, אבל השוער המקומי היה במקום. המלטזים לא איבדו תקווה למצוא שער בעצמם, וניסו לתקוף בעיקר במתפרצות, כשבוגדנוביץ' מזכיר ליוונים שעליהם לעשות גם הגנה. אותו בוגדנוביץ' ניסה שוב רגע לפני המחצית, אבל הבעיטה שלו מחוץ לרחבה טסה מעל השער, והורידה את שתי הנבחרות ב-0:0 מאכזב אל המחצית.

קראגוניס וחבריו פתחו טוב יותר את המחצית השניה עם לחץ על כל המגרש שהניב להן מספר הזדמנויות קורצות, כשבדקה ה-53 נגיחה נהדרת של ואסילי טורוסידיס כמעט והכניעה את האבר שהדף היטב. היוונים המשיכו ללחוץ, ובהתקפה הבאה נגח טורוסידיס אל המשקוף. לא חלפו שתי דקות והפעם הגיע תורה של מלטה לתקוף. בוגדנוביץ' קיבל כדור פנוי לחלוטין ברחבה, אך התמהמה, ונתן להגנת האורחים להרחיק. היוונים ידעו שהזמן אוזל, וב-20 הדקות האחרונות הפעילו לחץ מאסיבי על שערה של מלטה, אך בדקה ה-84 חטפו מכה כואבת, כשסוקרטיס פפאסטאטופולוס עצר מתפרצת של מלטה עם עבירה חריפה, וראה את הכרטיס האדום. המלטזים נראו בדרכם הבטוחה לזכות בנקודה הראשונה שלהם במקפיין, אך דווקא אז הגיעה עבירה טיפשית על שחקן יווני בדקה ה-93, האורחים הרימו כדור אל הרחבה שהורחק, ומיד חזר פנימה. טורוסידס עמד מטר מהקו והפנה אותו פנימה, ויוונים יצאו בנס עם ניצחון שעוד עשוי להיות שווה המון עבורם.

הרכב נבחרת מלטה: ג'סטין האבר, ג'ונתן קרואנה (ג'יימי פייס, 46), קרלו מאמו, גארת' שיבראס, אנדרה אגיוס, ג'ון האצ'ינסון, דניאל בוגדנוביץ', רודריק בריפה, מייקל מיפסוד, שון באיידה (ריאן פנק, 78), אנדרה שמברי.

הרכב נבחרת יוון: אלכסנדרוס צורבס, גאורגיוס צאבלס, גאורגיוס סמאראס, אברם פפאדופולוס, גאורגיוס קראגוניס, דימיטריס סלפינגידיס (ג'יאניס פטפצידיס, 61), ואסילי טורוסידיס, סוטיריס ניניס, סוקרטיס פפאסטאטופולוס, קוסטאס קצוראניס, ניקוס ליברופולוס (קוסטס מיטרוגלו, 70).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully