וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה את הקמת המועצה הלאומית לספורט

על פי התכנון, המועצה תאפשר לראשונה קביעת מדיניות כוללת ואיגום משאבים לספורט ותפעל ליישום תוכנית מתקנים לאומית

מליאת הכנסת אישרה אמש (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את הקמת המועצה הלאומית לספורט (תיקון לחוק הספורט) שמשמעותה רפורמה מקיפה בספורט בישראל. המועצה, שתוקם עם כניסתו לתוקף של התיקון לחוק הספורט, תאפשר לראשונה בתולדות הספורט בישראל קביעת מדיניות כוללת, סדורה וארוכת טווח תוך ריכוז ואיגום המשאבים המוקצים היום על ידי גורמים שונים לספורט. המועצה תפעל בין השאר ליישום תוכנית מתקנים לאומית, מתוך ראייה רחבה של כלל הצרכים והגדרת המחסור הקיים בערים וביישובים ברחבי הארץ.

מדובר בתכנית מתקנים אסטרטגית ("מתקנים 2020") שהוכנה על ידי המועצה להסדר ההימורים בספורט על בסיס מיפוי מקיף של כלל מתקני הספורט בישראל, שנערך על ידי מינהל הספורט אשתקד. במסגרת תכנית המתקנים 2020 יוקמו וישודרגו מאות מתקני ספורט ברחבי הארץ בהשקעה כוללת של כ-5.5 מיליארד שקל לעשור, תוך התייחסות, בין השאר, לצרכים חברתיים ברמה היישובית והאזורית בדגש על מעמד סוציו אקונומי. כמו כן, מקדמת התוכנית מתקנים לאירוח תחרויות ספורט ברמה הלאומית.

בשלב הבא תובא לאישור ועדת הכספים של הכנסת בקשה להוספת משחקים שונים למועצה להסדר ההימורים אשר יגדילו משמעותית את המשאבים שתקצה המועצה הלאומית לספורט הישראלי. חשוב להדגיש כי הקמת המועצה הלאומית והגדלה משמעותית של התקציבים יאפשרו למשרד הספורט להעניק תנאים טובים יותר מבעבר לספורטאי ישראל על מנת לממש את יכולותיהם ולשפר את הישגיהם בתחרויות בינלאומיות חשובות, כמו במשחקים האולימפיים, אליפויות אירופה ואליפויות עולם.

שרת התרבות והספורט לימור לבנת בירכה על אישור הכנסת של התיקון לחוק והקמת המועצה, ואמרה כי "זוהי נקודת ציון דרמטית שתוביל לשינוי מערכתי בספורט הישראלי ולמינופו הן ברמה הלאומית והן ברמה הבינלאומית. אנו ניצבים בפני מפנה מרחיק לכת בספורט ומאמינים שעד לסוף השנה כבר נתחיל לראות את תמורותיו. במשך שנים ארוכות דובר בישראל על הצורך בהקמת מועצה לאומית לספורט. אני גאה ומאושרת שהצלחנו להשלים את המהלך החשוב הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully