וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א תנסה למכור את מאור בוזגלו בקיץ

ללא קשר לתוצאות האחרונות, במועדון ינסו להרוויח כסף על השחקן. גורם: "יש פה נמושות". שחקן: "נראינו כמו בליגה ג'"

קטסטרופה. כנראה שזו המילה המתאימה ביותר לתאר את מה שמתחולל כרגע במכבי תל אביב. בקבוצה הצהובה ניסו לעכל במהלך הלילה (בין שבת לראשון) את התבוסה הביתית הקשה, 3:0 למכבי נתניה אמש (שבת) בבלומפילד, כשברור כי הקבוצה נקלעה למשבר עמוק ונראה שלאף אחד אין כרגע פתרון קסם לעצור את כדור השלג. חלק מאוהדי הקבוצה המשיכו גם אמש את מחאתם מהיציע כשנופפו בסמרטוטי רצפה. בסיום המתינו כ-250 מהם מחוץ לאצטדיון וקיללו את השחקנים וההנהלה, כאשר בין היתר הם צועקים להם: 'אין לכם כבוד', וכן קריאות 'תתפטר' ו-'לך הביתה' לכיוונו של המאמן מוטי איוניר.

שחקני מכבי תל אביב גל אלברמן, אבי סטרול. ברני ארדוב
הקהל לא חסך מאף אחד את דברו. גל אלברמן ואבי סטרול/ברני ארדוב

הבעלים מיטש גולדהאר קיים הלילה דיון חירום עם ראשי המועדון, ומקרית שלום יצאה הודעה רשמית בזו הלשון: "מיטש גולדהאר ערך הערב דיון עם הנהלת המועדון בנוגע להופעות האחרונות של הקבוצה. תפקודם של השחקנים והקבוצה הידרדרו לאחרונה מתחת לסטנדרטים מתקבלים על הדעת. בהתאם לעיל, אנחנו נודיע בקרוב על צעדים שיינקטו לשיפור המצב. הבעלים וההנהלה עומדים מאחורי המאמן בתקופה קשה זו".

לפחות על פי ההודעה נראה כי בשלב זה, לא מתכוון גולדהאר לפטר את איוניר וכי הוא תולה את מרבית האשמה ביכולת הגרועה של השחקנים. ייתכן אף שמספר שחקנים ישלמו את מחיר הכישלון וישוחררו באופן מיידי וחלק אחר יקבלו הודעה כי בקיץ הם לא ימשיכו במועדון.

אגב, גורמים במכבי לא אהבו את העובדה שאיוניר בחר שלא לענות לשאלות כלי התקשורת בסיום התבוסה והסתפק במתן הצהרה קצרה, מבלי שנתן אפשרות לשאול אותו לגבי מצב הקבוצה ותפקוד השחקנים. "לא חוכמה לדבר בתקשורת רק אחרי ניצחונות, מאמן צריך לדעת לעמוד ולהתראיין גם אחרי הפסדים כואבים", אמרו בקרית שלום.

מוטי איוניר מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לפחות כרגע, הוא נשאר. מוטי איוניר/ברני ארדוב

עדיין לא ברור מה יהיו הצעדים המידיים בהם ינקוט גולדהאר, אולם לוואלה! ספורט נודע כי ללא קשר לתוצאות שהשיגה הקבוצה בחודשיים האחרונים, בצמרת המועדון התקבלה החלטה עקרונית לנסות ולמכור כבר בקיץ הקרוב את הקשר מאור בוזגלו, שמחזיק בחוזה בקבוצה גם לעונה הבאה. בוזגלו מסיים בעוד שנה וחצי חוזה בן ארבע עונות במועדון לאחר ששולם עליו סכום עתק של 2.4 מיליון יורו, ובמכבי החליטו לנסות ולמכור אותו, כנראה לקבוצה בחו"ל, בטרם יהפוך לשחקן חופשי.

אגב, במחצית המשחק, כשנודע לבוזגלו שהוא עומד להיות מוחלף הוא הגיב בצורה קשה. לאנשי מכבי נודע שאחרי חילופו עזב בוזגלו את האצטדיון בכוחות עצמו והוא לא חזר עם הקבוצה לקרית שלום. היום ייערך בירור עם השחקן והוא יעמוד ככל הנראה לוועדת משמעת פנימית בתוך המועדון בעקבות התקרית.

בוזגלו אינו היחיד שנמצא על כוונת ראשי הקבוצה, כשעל פי התכנון נראה גם שהאריס מדוניאנין ורוברטו קולאוטי עשויים לא להמשיך, כמו גם דמיטאר רנגלוב, שלגביו כבר התקבלה החלטה שלא להחתימו לעונה נוספת ולא לממש את האופציה שיש לקבוצה על חוזהו. במקרה של קולאוטי ומדוניאנין, העניין אינו פשוט שכן הם מחזיקים בחוזים גבוהים מאוד גם לעונה הבאה ובמכבי חוששים שאף קבוצה, גם לא בחו"ל, תסכים לשאת בעלויות שכרם. בשלב זה נראה שאף שחקן בסגל אינו בטוח לעונה הבאה ועד הקיץ יעמדו כולם, ללא יוצא מהכלל, למבחן בטרם יוחלט להשאירם.

מאור בוזגלו שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
מכבי תיפרד ממנו כנראה בקיץ הקרוב. מאור בוזגלו/קובי אליהו

גורם במועדון: "חלק מהשחקנים עומד ולא זז"

"לא היה שחקן אחד שאפשר לציין לטובה, אפילו לא אחד", אמר גורם בקבוצה. "אף אחד לא הופיע למשחק, עכשיו רואים מאיזה אופי עשויים השחקנים האלה, עכשיו מתגלה הפרצוף האמיתי של חלקם. יש כאן נמושות, אין מה להאשים את המאמן כי בשביל לרוץ על הדשא ולהילחם לא צריך מאמן. יש כאן שחקנים שלא רצים, לא נלחמים ולא משקיעים".

התבוסה בשנייה ברציפות הביאה את הצהובים לספיגת שבעה שערים בשני משחקים מבלי שהצליחה לכבוש שער אחד לרפואה. בחמשת משחקיהם האחרונים ניצחה מכבי משחק אחד (מול הפועל אשקלון), כשבשלב זה גם המקום השלישי נמצא בסכנה, ובקבוצה שוברים את הראש כיצד לעצור את המפולת בכדי לא לאבד את הכרטיס היקר לאירופה.

"מה כבר אפשר להגיד? אין הסבר אחד למה שראינו", אמר גורם בכיר במועדון לוואלה! ספורט. "מה שהיה זה קטסטרופה, איום ונורא. ההפסד הזה מחזיר את המועדון לימים שחורים ולתקופות קשות שהיו במועדון, וחבל מאוד. כמו שאנחנו נראים גם המקום השלישי בסכנה ושום דבר כבר לא בטוח. הדיבורים על אליפות נשמעים היום כמו בדיחה עצובה.

"אי אפשר לתלות אשמה במישהו אחד. מילא הגולים שאנחנו סופגים בלי הפסקה אבל אנחנו לא מגיעים בכלל להזדמנויות", הוסיף אותו גורם. "גם אם היינו משחקים עוד 100 שנים לא היינו כובשים. בסיבוב הקודם ניצחנו את נתניה די בקלות. במקום שהקבוצה תצעד קדימה, היא נמצאת ברוורס. חלק מהשחקנים פשוט עומד ולא זז".

שחקן בקבוצה: "יכולנו גם להפסיד 5:0, וזה היה משקף"

גם שחקנים בקבוצה התביישו בצורה שבה נראתה הקבוצה. "נראינו כמו קבוצה בליגה ג', בושה וחרפה, מה זה הכדורגל הזה? בועטים 'בום' למעלה וזהו", אמר אחד מהשחקנים המתוסכלים לוואלה! ספורט. "אני מתבייש, אין לי שום מילה אחרת לתאר את מה שאני מרגיש. יכול להיות שבמשחק ביתי נגד מכבי נתניה לא הגענו לחצי הזדמנות? השוער שלהם לא נגע בכלל בכדור. לא ייאמן. האמת? יכולנו להפסיד גם 5:0, וזה היה משקף. מגיעים מולנו בקלות לשער. אנחנו מתפרקים ומתרסקים אחרי שסופגים שער.

"גם הקהל חייב להבין שאם אוהדים באים לאימון ביום חמישי, מפוצצים אותו ומאיימים על שחקנים זה פוגע בביטחון של השחקנים וקשה לתפקד ככה", הוסיף אותו שחקן. "אפשר היה לראות ששחקנים עלו בלי ביטחון למשחק ונכשלו בפעולות הכי פשוטות. אנחנו צריכים את הקהל איתנו דווקא בתקופות הקשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully