וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות, שלב הפנטזיות

לא רק ברצלונה נגד ריאל: הגרלת רבע גמר ליגת האלופות טומנת בחובה שלל אפשרויות פיקנטיות, עד שקשה להחליט איזה מפגש יותר מרגש מהאחר. אולי תעזרו לנו

כל אירופה ערוכה ומוכנה להגרלת רבע גמר ליגת האלופות שתתקיים מחר (שישי, 13:00, ספורט 5+) בשוויץ. אלופת אירופה אינטר עדיין איתנו, גם ברצלונה וריאל מדריד, צ'לסי, מנצ'סטר יונייטד וטוטנהאם האנגליות וגם שאלקה ושחטאר דונייצק. ההגרלה תהיה פתוחה וללא כל הגבלה, כך שהאופציות לקראת המפגשים ב-5/6 ו-12/13 באפריל רבות ומגוונות. כריסטיאנו רונאלדו רוצה את מנצ'סטר יונייטד (אנחנו לא), האנגליות מקוות להימנע אחת מהשנייה ולברצלונה אף אחת לא תשמח להגיע. גם לנו מותר לפנטז, אז הנה כמה מפגשים פיקנטיים, מסקרנים ומרגשים אותם נשמח לראות. מפגשים שלכל אחד מהם יש את הפוטנציאל להשאיר אותנו בפה פעור.

ברצלונה - ריאל מדריד (או: קלאסיקו לכל דורש)

שתי הגדולות של ספרד תיפגשנה בליגה ב-17 באפריל בסנטיאגו ברנבאו וב-20 באפריל בגמר הגביע במסטאיה. אז למה לא לסדר עוד שני מפגשים מוקדמים יותר באותו חודש ולנסות לשבור שיאים שגם ה'אולד פירם' של סקוטלנד יחוויר לידם? בעוד כריסטיאנו רונאלדו והחברים בריאל חוזרים ומבקשים "רק לא ברצלונה", בצד הקטלאני לא ממש מתעסקים בזהות היריבה, כשהביטחון בשיאו בעיקר אחרי ה-0:5 הקסום בקלאסיקו הראשון של העונה. ברצלונה לא זוכרת לטובה את הפעם הקודמת בה פגשה את ריאל מדריד בליגת האלופות. היה זה בחצי הגמר בעונת 2002/3, כשהגלקטיקוס ניצחו 0:2 בקאמפ נואו ולאחר מכן הסתפקו ב-1:1 שהעלה אותם לגמר. איך זה נגמר? בוולה של זינדין זידאן וההנפה התשיעית בהיסטוריה של הבלאנקוס.

ריאל מדריד - אינטר (או: הדרבי הראשון של מוריניו)

אלופת אירופה עדיין חיה ונושמת, אחרי שהפכה לשנייה בהיסטוריה שעולה שלב למרות שהפסידה במשחק הראשון בבית, והצליחה גם להציל את כבוד הכדורגל האיטלקי. ריאל מדריד, מצידה, סוף כל סוף שברה את הקללה ולראשונה מאז 2004 עלתה לרבע הגמר. אז מה יותר טוב מאשר להפגיש בין השתיים ברבע הגמר ולהחזיר את ז'וזה מוריניו, יקיר אוהדי אינטר, לביקור חגיגי בסן סירו שיכול להסתיים גם בנישולה של האלופה מתארה? המאמן הפורטוגלי אמנם מקווה לפגוש את קבוצתו לשעבר במעמד מחייב יותר, הגמר בוומבלי, אבל אלופות בדרך כלל צריכות לעבור מסע מפרך במסע ההגנה על התואר. ביקור בברנבאו, שם חגגה אינטר את הזכייה בעונה שעברה, בהחלט עומד בקריטריון. גם ווסלי סניידר קונה הגרלה כזו.

ברצלונה - אינטר (או: החזרה לזירת הפשע)

אלופת ספרד לא יכולה לשכוח את החגיגות של שחקני אינטר בחסות הממטרות בעונה שעברה. הפעם אמנם מוריניו לא יהיה שם, אבל זה לא גורע מיצר הנקם הבוער אצל אנשי ברצלונה, שישמחו להיות אלה שמסיימם את תקופת הכהונה של הנראזורי. בשישה מפגשים קודמים בין הקבוצות ניצחה אינטר רק פעם אחת, ה-1:3 הביתי בחצי הגמר אשתקד, כשבשלושה מקרים נוספים בעשור האחרון הייתה זו בארסה שחגגה. דווקא עכשיו, כשאינטר נראית התקפית, מלהיבה ומבולגנת תחת הדרכתו של לאונרדו, למפגש הנפיץ שלה מול ברצלונה יש פוטנציאל אדיר להפוך לקלאסיקה. תסמכו על לאונרדו שאצלו סמואל אטו לא יתופקד כמגן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ריאל מדריד - שאלקה (או: ראול חוזר הביתה)

כמה דמעות יזלגו כאשר כף רגלו של ראול, לבוש הפעם במדי קבוצתו הגרמנית, תדרוך שוב על כר הדשא בברנבאו. החלוץ האגדי של ריאל מדריד עלה עם שאלקה לרבע הגמר והפך לשיאן הכיבושים בליגת האלופות. הוא ישמח להוכיח למוריניו שהיה כדאי להילחם על שירותיו קצת יותר בקיץ, וחגיגה שלו על חשבון ריאל בדרך לחצי הגמר תהפוך די מהר את השהות של המיוחד במדריד להרבה פחות נעימה. חורחה ולדאנו, עדיין המנהל המקצועי של ריאל, מעדיף להימנע מהסחת הדעת שבמפגש עם הבן האובד. "לא נשמח עם ראול יגיע", הודה ולדאנו. "ההתרגשות תהיה גדולה מדי וזה יכול לפגוע בנו". אחרים במועדון, דוגמת מסוט אוזיל ששיחק עברו בשאלקה, והקפטן איקר קסיאס, דווקא מחכים לראול בזרועות פתוחות.

צ'לסי - ריאל מדריד (או: הדרבי השני של מוריניו)

וחוזרים למוריניו. הנה עוד אקסית שהמאמן הפורטוגלי הבהיר כי יעדיף לא לפגוש כבר ברבע הגמר. צ'לסי אמנם רחוקה משיאה אחרי עונת הדאבל אשתקד, אבל עם פרנק למפארד, דידייה דרוגבה ואולי גם פרננדו טורס שיתחיל להיכנס עד אז לעניינים, לקבוצה הקשוחה של קרלו אנצ'לוטי יש את הכלים ללכת עד הסוף ולגבור גם על שתי הספרדיות. בין שני המועדונים נפתחה חזית קטנה בקיץ, כאשר מוריניו רצה לצרף את המגן השמאלי אשלי קול והרתיח את אנצ'לוטי וצוותו. הגיע הזמן שהעימות הדי נדיר הזה - קרה לאחרונה בסופר קאפ 1998 (0:1 לצ'לסי) ולפני כן בגמר גביע המחזיקות 1971 (1:2 לצ'לסי במשחק החוזר) - ישוחק גם בליגת האלופות.

צ'לסי - טוטנהאם (או: הקרב על לונדון)

כבר בהשתתפות הראשונה שלה בליגת האלופות במתכונתה הנוכחית, עושה טוטנהאם יופי של קמפיין והגיעה לרבע הגמר לראשונה מאז 1962. בהגרלת רבע הגמר תהיינה שלוש אנגליות, ודרבי לונדוני עם האווירה המיוחדת של ליגת האלופות יכול לספק חגיגה גדולה. בשני הדרבים האחרונים לא הצליחה צ'לסי לנצח, והשתיים נאבקות גם על הכרטיסים לליגת האלופות בליגה, כך שהעפלה של טוטנהאם על חשבון יריבתה תהיה הרבה יותר מהצהרת כוונות. מעבר לכרטיס לחצי הגמר, יהיה זה קרב על יוקרה, מעמד ועתיד. מי יודע, אולי דרוגבה יחטיא עוד פנדל בדקה האחרונה?

מנצ'סטר יונייטד - צ'לסי (או: הקרב על אנגליה)

רגע לפני שהיא ככל הנראה מחליפה אותה כאלופת אנגליה, צ'לסי תשמח לפחות למנוע ממנצ'סטר יונייטד להמשיך לרוץ גם בליגת האלופות. בחמשת המשחקים האחרונים בין הקבוצות, כולל זה האחרון בליגה, ניצחו השדים האדומים רק פעם אחת. וגם זה היה במגן הקהילה. פרגוסון לא אוהב סטטיטיקות כאלה, אבל מצד שני, בגמר הבלתי נשכח במוסקבה הוא הניף את הגביע האירופי אחרי ההחלקה של ג'ון טרי בדו קרב מהנקודה הלבנה. שחקני יונייטד, שמרנים שכמותם, מעדיפים להשאיר את המשחקים נגד האנגליות באזור הפרמיירליג בלבד. "רק קבוצות זרות, אין ספק בכלל", הבהיר אדווין ואן דר סאר, ויריבו דרוגבה ביקש גם הוא: "רק לא אנגליות".

מנצ'סטר יונייטד - ברצלונה (או: שובו של "הגמר החלומי")

ב-2009 הגיע אלכס פרגוסון לגמר ברומא כשהוא במרחק 90 דקות בלבד מהגשמת החלום האולטימטיבי שלו - שני גביעי אלופות רצופים. לצערו של פרגי, מולו עמדה המכונה המשומנת של ברצלונה, שהשלימה טרבל היסטורי ומנעה ממנצ'סטר יונייטד את האפשרות לשמור על התואר. אחרי שנפגשו בחצי גמר 2008 (יונייטד עלתה עם 0:1 בסיכום) וכאמור בגמר 2009, בשנה שעברה נמנעו השתיים זו מזו ועצרו את הרצף. אולי השנה תתחדש היריבות אותה כינו בזמנו בברצלונה "הגמר החלומי"?

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully