וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר פאר הודחה ברבע הגמר של טורניר אינדיאן וולס

הטניסאית הישראלית הפסידה 6:3, 6:3 ליאנינה וויקמאייר הבלגית, אך יש לה עדיין סיכויים גבוהים להתברג בטופ 10

יכול להיות שאלה הדיבורים על מקום בטופ 10 שזימזמו ברקע וגרמו לה להתרגשות, יכול להיות שזו רק חולשה של ערב אחד, סביר להניח שבסופו של דבר זו התשישות בעקבות המאבקים הקשים בימים האחרונים - אבל מה שבטוח זה ששחר פאר הציגה הלילה (בין רביעי לחמישי) משחק חלש במיוחד ביחס לסטנדרטים הגבוהים אליהם היא הרגילה את עצמה ואותנו. הישראלית (12 בעולם) הפסידה 6:3, 6:3 ליאנינה וויקמאייר הבלגית (25) ברבע גמר טורניר אינדיאן וולס היוקרתי, לאחר משחק שארך רק שעה ושתי דקות, והודחה מהטורניר. למרות האכזבה מהמשחק הלילה, לפאר עדיין יש סיכויים לא רעים להתברג בין 10 הראשונות בעולם והיא תעשה כן במידה שמריה שראפובה או מריון ברטולי לא יעלו לגמר הטורניר. ברטולי כבר העפילה לחצי הגמר, אחרי שגברה 4:6, 6:7 על אנה איבנוביץ', ותפגוש את וויקמאייר בחצי הגמר.

הטניסאית הישראלית שחר פאר. רויטרס
גם הפעם היא לא עברה את רבע הגמר באינדיאן וולס. פאר/רויטרס

שתי הטניסאיות עלו למגרש מספר שתיים, שהיה דליל מאי פעם בשל משחקו של הטניסאי הטוב בעולם רפאל נדאל במגרש המרכזי. למרות זאת, פאר זכתה לעידוד מכמה ישראלים שנכחו באצטדיון, אך לא נשמעו יותר מדי כשדווקא קולו של השופט החביב קאדר נאוני נשמע בצורה הבולטת מכולם. אלא שהעידוד היה הבעיה הכי קטנה של הישראלית. וויקמאייר, שהפסידה לפאר בדיוק לפני חודש בטורניר דובאי, נראתה כמי שהפיקה את כל הלקחים ואפילו יותר. הבלגית עלתה אגרסיבית והתקפית מאוד, ניצלה כל חצי הזדמנות על מנת לעלות לרשת וללכת על ווינרים גדולים ובעיקר התנפלה על הסרב השני של פאר ולא נתנה לישראלית לנשום. בסיום אגב, רשמה וויקמאייר מספר מרשים של 19 ווינרים מול 7 בלבד של פאר, שנראתה תשושה וסחוטה אחרי שרק לילה לפני כן נאבקה במשך שלוש שעות במשחק המצוין מול פרנצ'סקה סקיאבונה.

וויקמאייר הציגה מגוון חבטות מרשים וכישרון גדול, מולם לפאר פשוט לא הייתה תשובה. הישראלית עוד ניסתה להיכנס למשחק בתחילתו, אבל מהר מאוד זה הפך למירוץ של סוס אחד, כשוויקמאייר מחפשת לקצר את המשחק ולהגיש כמה שיותר מהר. בנוסף, הבלגית צברה ביטחון ושידרה שפת גוף חיובית מאוד, בעוד פאר נראתה מיואשת ובשלב מסוים אפילו החלה לדחוף קצת את הכדור ולהכות לובים. כשראתה שדרך זה היא לא תחזור למשחק נגד הבלגית בת ה-21, נתנה פאר פוש אחרון שעוד עזר לה לצאת עם מעט כבוד מההתמודדות הזו, אך לא יותר מזה. וויקמאייר המשיכה בצדק לחצי הגמר ונראה שהיא טניסאית שתדבר עוד הרבה בעתיד.

נקודה שמעניין לבדוק ואולי חייבים פעם אחת ולתמיד להבין אותה היא מה קורה לשחר פאר בשלב רבע הגמר של הטורנירים הכי גדולים בעולם. נכון, ההגעה לשלב הזה היא הישג אדיר בפני עצמה אך משום מה הישראלית תמיד נתקעת שם גם בטורנירי גרנד סלאם, כשגם באינדיאן וולס היא עדיין לא חצתה את הרף הזה אפילו מול מדורגות נמוכות ממנה. אמנם זו נשמעת קצת חזירות וקשה להאמין שמדובר פה בבעיית אופי של הספורטאית שככל הנראה מחזיקה באופי הכי חזק שהיה לספורטאי ישראלי אי פעם, אבל כדאי לבדוק לעומק מה עובר לה בראש בשלב הזה ואיך מתקדמים משם הלאה כבר לקראת טורניר מיאמי הקרוב.

מהלך המשחק

הבלגית פתחה בצורה אגרסיבית והתקפית ושמרה על משחקון ההגשה בקלות בדרך ל-0:1. אך פאר הגיבה במשחקון הגשות טוב משלה וזה 1:1. הישראלית פתחה חזק את המשחקון השני, אך צ'לאנג' מוצלח של וויקמאייר הובילה אותה ל-1:2. פאר הצליחה להגיב מצוין ואיזנה ל-2:2. המשחקון הבא היה שקול, כשפאר מצליחה לחזור מ-0:30, אך וויקמאייר לא נבהלה והצליחה לעלות ל-2:3. במשחקון השישי, שעל פי הקלישאה שווה זהב, הצליחה וויקמאייר לעלות ל-30:0 בזכות חבטת החזרה מצוינת. פאר לא מצאה את ההגשות שלה ו-וויקמאייר עלתה ל-2:4 בזכות עוד החזרה אדירה וצעקת עידוד חזקה. במשחקון הבא פאר נראתה לא טוב, ביצעה טעויות לא מחויבות וזה 2:5. שתי השחקניות שמרו על ההגשות וזה 3:6 לוויקמאייר במערכה הראשונה.

בהפסקה שבין המערכות זכינו להצצה נדירה ומעניינת כשמאמנה של פאר ירד ושוחח איתה. בין היתר אמר לישראלית לנסות ולתקוף כמה שיותר עם בקהנד לאורך הקו ולהתחיל להזיז את הרגליים. זה לא ממש עזר בפתיחת המערכה, הבלגית שברה ועלתה ל-0:2. פאר המשיכה להיראות רע ו-וויקמאייר עלתה כבר ל-1:5. אלא שאז הצליחה הישראלית להשיג שבירה בדרך ל-3:5. כנראה שזה בדיוק מה שהייתה צריכה וויקמאייר כדי לקבל את הדחיפה האחרונה והיא הצליחה לשבור את פאר שוב ולנצח 3:6, 3:6 תוך שעה ושתי דקות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully