וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר פאר: "לא הפסקתי להילחם"

אחרי הניצחון על סקיאבונה שקירב אותה לטופ 10 ושלח אותה לרבע גמר אינדיאן וולס, שחר פאר ממתינה למשימה הבאה

גבירותי ורבותי, יותר קרוב מזה, באמת שלא היינו. שחר פאר עשתה הלילה (בין שלישי לרביעי) צעד ענק בדרך לטופ 10. הטניסאית שחלמה וקיוותה להגיע לרגע הזה קרובה מאוד להבטיח את מקומה בין עשר הטניסאיות הטובות בעולם אחרי שניצחה את פרנצ'סקה סקיאבונה האיטלקיה (5 בעולם) 4:6, 6:3, 6:7. בדרך היא מטפסת לרבע הגמר בטורניר אינדיאן וולס, הישג מצוין עבורה, וכעת היא צריכה לקוות שמריה שראפובה, אנה איבנוביץ' או מריון ברטולי לא יזכו בטורניר. במידה וזה מה שיקרה, פאר תוכל לרשום את השבוע הזה כהיסטורי בקריירה שלה. פאר בת ה-23, שהפכה לשחקנית מקצוענית ב-2004, יכולה להגיע לאחד השבועות המאושרים בחייה, ובדרך היא גם נעזרת לא מעט בחברתה לסבב, ויקטוריה אזרנקה, שניצחה בתום מותחן עצבני במיוחד את אגניישקה רדוואנסקה, שעמדה גם כן בין פאר לבין הטופ-10.

כעת פאר מבטיחה לעצמה בדרך גם 64 אלף דולר ו-250 נקודות דירוג, כשבשלב הבא תחכה לה יאנינה וויקמאייר הבלגית (23 בעולם), שגברה על דומיניקה סיבולקובה הסלובקית (25) 5:7, 5:7. מדובר במשוכה בהחלט אפשרית שעשויה לתת לה מקפצה אדירה ואפשרות ממשית להגיע לחצי הגמר באחד הטורנירים החשובים ביותר של השנה. וויקמאייר נפגשו בעבר ארבע פעמים והמאזן הוא 2:2. עם זאת, פאר הייתה זו שניצחה בשני המפגשים האחרונים, בשני הטורנירים האחרונים שהתקיימו בדובאי כולל בשמינית הגמר השנה. המשחק בין פאר לוויקמאייר ייצא לדרך לא לפני השעה 04:00 ביום חמישי לפנות בוקר.

שחר פאר טניסאית ישראלית. Darron Cummings, AP
שבוע השיא של הקריירה שלה? נדע כנראה בהמשך הטורניר. שחר פאר/AP, Darron Cummings

הישראלית נתקלה במשוכה גבוהה מאוד הלילה בדמותה של אלופת הרולאן גארוס מאשתקד והמדורגת חמישית בעולם, פרנצ'סקה סקיאבונה האיטלקיה. הטניסאית בת ה-29 פגשה את פאר ארבע פעמים בעבר, כשפאר ניצחה בשלושת המשחקים שנערכו על משטחים קשים, בעוד סקיאבונה השיגה מולה ניצחון בודד על החימר בפראג. אלא שהלילה הזה היה הלילה של שחר פאר, שהצליחה להכניע את היריבה שלה בשלוש מערכות והשיגה ניצחון גדול דווקא בשנה שלא נפתחה בצורה טובה מבחינתה.

פאר, ששמטה כבר שתי מערכות מול בטאני מאטק סאנדס בסיבוב השני מול פאבליוצ'נקובה בסיבוב השלישי, הפסידה את המערכה השנייה נגד האיטלקיה אחרי שניצחה 4:6 במערכה הראשונה, אבל במערכה השלישית והמכרעת היא נתנה את הכל והתגברה על היריבה שנעצרה ברבע הגמר באליפות אוסטרליה, בזכות ניצחון בשובר שוויון.

בסיום המשחק אמרה פאר: "זה היה משחק ממש קשה ואני שמחה שהצלחתי לחזור ולנצח. פשוט לא הפסקתי להילחם. אני אוהבת את אינדיאן וולס כי אני נמצאת כאן עם חברים ואני ממש נהנית להיות פה".

מהלך המשחק

שחר פאר פתחה בסערה את המשחק, השתלטה על ההגשות של סקיאבונה וטיפסה ל-0:40, אבל האיטלקיה הצילה ארבע נקודות שבירה, זכתה במשחקון והשיגה גם שבירה שהעלתה אותה ל-0:2. אחרי עוד משחקון קליל של סקיאבונה, פאר נכנסה סוף סוף סוף לעניינים והורידה ל-3:1. פאר המשיכה במומנטום המצוין והחזירה בשבירה משלה אחרי עוד משחקון מצוין, ושייטה משם ל-3:3. הישראלית תפסה ביטחון והשיגה את השבירה השנייה שלה במשחק כדי להשלים את המהפך ולעלות ל-3:4 והשאירה את סקיאבונה הרחק מאחור עם עוד משחקון מוצלח. סקיאבונה עוד זכתה במשחקון נוסף, אבל פאר סגרה את העניין וניצחה 4:6 במערכה הראשונה.

המערכה השנייה נפתחה עם משחקונים סולידיים של השתיים, כאשר אף אחת מהן לא הייתה קרובה לשבור. במצב 1:1 סקיאבונה הצילה נקודת שבירה ושמרה בדרך ל-1:2, אך פאר השוותה ל-2:2. פאר הייתה קרובה לשבור במשחקון החמישי, אבל אייס של האיטלקיה נעל את הסיפור ושמר על מערכה ללא שבירות. המשחקון החמישי היה הפכפך וארוך מאוד, אבל בסיומו האיטלקיה השיגה את השבירה הראשונה במערכה, טיפסה ל-2:4 והשיגה משחקון נוסף. פאר הצליחה להקטין ל-5:3, אבל סקיאבונה סגרה את הסיפור והשוותה ל-1:1 אחרי 3:6.

למרות שתי טעויות כפולות של פאר בפתיחת המערכה השלישית, הישראלית עלתה ל-0:1, סקיאבונה חזרה ל-1:1 אבל פאר עלתה שוב ל-1:2. פאר המשיכה לחפש את השבירה ומצאה אותה במשחקון הרביעי שהיה בשליטתה ואיפשר לה לקפץ ל-1:3. סקיאבונה לא ויתרה, החזירה שבירה משלה ושמרה על משחק פתוח לחלוטין בדרך ל-3:3. פאר שמרה על ההגשות שלה ועלתה ל-3:4, וגם הייתה קרובה להשיג את השבירה המיוחלת במשחקון הבא, אבל סקיאבונה כפתה 4:4. המערכה המשיכה להיות צמודה גם בשני המשחקונים הבאים ובהמשכם פאר עלתה ל-5:6, אבל סקיאבונה שלחה את ההכרעה לשובר שוויון.

בשובר השוויון פאר פתחה מצוין ועלתה ל-1:2 ול-2:3, כשבהמשך היא טיפסה ל-3:5 ול-3:6, ובסופו של דבר השיגה את הנקודה המיוחלת וניצחה 3:7, 6:7 במערכה ו-1:2 במשחק.

* אנדי רם ויוני ארליך הודחו בסיבוב השני של טורניר הזוגות באינדיאן וולס אחרי שהפסידו למארק נואלס מהבהאמאס ומיכאל מרטינק הסלובקי 6:3, 6:4.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully