וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא יותר טוב מפדרר כשהיה בגילו": שלושת הכוכבים הבאים של עולם הטניס

15.3.2011 / 12:14

בימים אלו צומחים כוחות חדשים בטניס העולמי, לחלקם כישרון להגיע הכי רחוק שאפשר. הנה 3 מהם, לאחד מהם אפילו סופק הציטוט בכותרת

הרבה דברים משתנים בצמרת הטניס העולמי. רוג'ר פדרר ורפאל נדאל הורידו הילוך, נובאק דג'וקוביץ' נמצא בתנופה מטורפת, וכישרונות חדשים הצטרפו לרשימה המכובדת של השחקנים שיכולים לנצח כל אחד בסבב. בניגוד לשנים עברו שבהן הניצוצות הגיעו בעיקר ממעצמות טניס כמו ספרד וצרפת, הפעם יש מגמה של כוכבים עולים ממדינות שלא הכי מזוהות עם הספורט הלבן, לפחות לא בשנים האחרונות. תוך כדי תקופה מטורפת של טורנירי ענק בצפון אמריקה וקצת לפני עונת החימר, החלטנו לעשות לכם היכרות עם שלושה מהם, רק כדי שלא תגידו לנו – למה לא אמרתם?

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל לצד הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר. רויטרס
ישחקו הצעירים לפנינו. רוג'ר פדרר ורפאל נדאל/רויטרס

אלכסנדר דולגופולוב

בשנה שעברה השם של הטניסאי האוקראיני הזה הוזכר אצלנו בעיקר כשהתמודד נגד טניסאים ישראלים בסבב הצ'לנג'ר. אלא שאלכסנדר דולגופולוב בן ה-22 כבר מדורג במקום ה-23 בעולם. יש כאלה שיגידו שאם היו מדרגים את הטניסאים לפי רמת החוצפה שלהם, כנראה שהוא היה תופס מקום טוב בעלית של העשירייה הראשונה. בתור ילד שגדל בחדרי השחקנים של הטורנירים בסבב המקצועני, דולגופולוב לא מפחד מאף אחד. אביו, אולכסנדר דולגופולוב, היה מאמנו של גדול הטניסאים האוקראינים בכל הזמנים אנדריי מדבדב, וכך בילה אלכסנדר את ילדותו. הוא היה צמוד לאביו ולכישרון הענק שהגיע לגמר הרולאן גארוס ב-1999. אנשי טניס בכירים כמו המאמן האוסטרלי ג'ק רידר סימנו אותו כבר בגיל צעיר, והפריצה הגדולה שלו התרחשה באמת כשהחליט להפסיק להתאמן עם אביו ולעבור לרידר. התוצאות הגיעו מהר ובאליפות אוסטרליה הפתוחה בינואר השנה הדהים דולגופולוב כשהגיע עד לרבע הגמר, שם נעצר על ידי אנדי מארי. לאחר מכן הוא הפגין את כישוריו על חימר כשהגיע לגמר בברזיל ולחצי הגמר באקפולקו.

אלכסנדר דולגופולוב הוא אחד השחקנים המגוונים והלא צפויים בסבב. יש לו הרבה נשקים, ובחירת החבטות שלו תוך כדי משחק והזוויות המטורפות שהוא משיג מפתיעות כל פרשן. אומרים שהוא אחד השחקנים היותר התקפיים בסבב, מה שעולה לו הרבה פעמים בהפסדים ובמקביל הופך אותו לשחקן גדול כשהוא משיג ניצחונות מרשימים כמו שעשה באליפות אוסטרליה נגד רובין סודרלינג וג'ו ווילפריד צונגה. בשורה התחתונה, מדובר בשחקן שנותן שואו אדיר וכל חובב טניס היה רוצה לצפות בו משחק. להמר עליו או להיות בעדו? זה כבר מסוכן יותר. מה שבטוח זה שהסבב המקצועני הרוויח שחקן מרתק ואדיר.

מי שפחות מרוויח מדולגופולוב הוא העם האוקראיני, שמשתוקק לראות את הטניסאי הבכיר שלו מוביל את נבחרת הדייוס לבית העליון. עד היום דולגופולוב שיחק רק פעמיים במדי הנבחרת הזאת, עמה הוא ניתק קשר בשנים האחרונות. ה"כלב" (כך הוא מכונה בסבב כקיצור לשמו, אבל אומרים שלא רק) דורש מענקים כספיים לא הגיוניים מהתאחדות הטניס האוקראינית, שלא יכולה להיענות לדרישותיו. לאחרונה דולגופולוב הצהיר כי הוא אפילו שוקל להחליף אזרחות כדי להרוויח כסף כשחקן דייויס במדינה אחרת. כך למשל עשה אנדריי גולובב הרוסי שעבר לקזחסטן, ונראה שהכוכב האוקראיני העולה רציני מאוד בעניין הזה, אולי אוסטרליה יכולה להיות אופציה בשבילו.

סומדב דברמן

ויג'יי אמריטראג' וראמש קרישנאן העלו את הודו על מפת הטניס העולמית בשנות השמונים, אלא שמאז המדינה העצומה הזאת התהדרה רק בשחקני הזוגות ליאנדר פאאס ומאהש בופאטי. השנה, צדיק אחד מתוך יותר ממיליארד הודים, הצליח לעשות את הפריצה למאיה הראשונה בדירוג העולמי, ונראה שהוא רק במגמת עליה. סומדב דברמן גדל בעיר שנאי, שזה בערך כמו לגדול במרכז הטניס ברמת השרון. מגיל צעיר מאוד הוא נחשף לסבב המקצועני, ובגיל 19, עשר שנים אחרי שלמד לחבוט, הגיע לשנאי מאמן הטניס הראשי של מכללת וירג'יניה בארצות הברית והציע לו מלגת לימודים. טניסאים מוכשרים בגיל צעיר נוטים לסרב למלגות כאלה. אחרי הכל, מדובר בארבע שנים ללא שכר, שנים שיכולות להיות משמעותיות בהתפתחות של שחקן בסבב. מצד שני, יותר ויותר טניסאים מגלים כיום שכדאי להם לנצל מלגות לימודים יוקרתיות, כי כל אדם שקול צריך לחשוב על עתידו. במקרה של דברמן, הוא הרוויח מכל הכיוונים. הוא בילה ארבע שנים בוירג'יניה והצטרף לרשימה מכובדת של שחקני מכללות שפרצו לסבב כמו האחים בריאן, בנג'מין בקר הגרמני וג'ון איזנר האמריקאי שעליו הוא גבר בגמר טורניר המכללות ב-2007, ועוד עם נקודת משחק שהפכה לאייס מול אחד המגישים העוצמתיים בעולם. שנה לאחר מכן דברמן זכה בתואר נוסף והפך לאחד הטניסאים היחידים שעשו זאת בליגת המכללות. למעשה, בעונתו האחרונה שם הוא השיג מאזן של 44 ניצחונות לעומת הפסד בודד, כשרק ג'ימי קונורס האגדי השיג מאזן שנתי מרשים יותר בהסטוריה של ליגת המכללות.

נכון לכתיבת שורות אלה דברמן בן ה-26 מדורג 84 בעולם אחרי שהגיע עד לגמר טורניר יוהנסבורג השנה. הוא צפוי לטפס עוד מאחר שבטורניר אינדיאן וולס הנוכחי הוא כבר ניצח בשלושה משחקים (כולל את מרכוס בגדאטיס) וממתין למפגש נגד רפאל נדאל בשמינית הגמר. בניגוד לשחקן הראשון שהוזכר ברשימה שלנו, דברמן הוא טניסאי שקול יותר, שמשחק בעיקר מהקו האחורי וממתין בסבלנות להזדמנויות לתקוף. בשנים המעטות שלו כשחקן מקצועני הוא הפגין ווינריות דווקא מחוץ לסבב, כשזכה במדליות הזהב במשחקי חבר העמים ובמשחקי אסיה, והפך לשחקן דייויס קשה. למעשה, רק בתחילת החודש דברמן השווה ל-1:1 במפגש החוץ נגד סרביה בבית העליון אחרי ניצחון גדול על ינקו טיפסרביץ', אבל היעדר העומק ושחקני הזוגות הבכירים בנבחרת ההודית גרם לה להפסיד את כל המשחקים הבאים. בסופו של דבר לא מדובר בשחקן צעיר במיוחד, אבל בהחלט בכישרון יוצא דופן, שאולי יוכל להפתיע את רפאל נדאל באינדיאן וולס, וגם אם לא – יהיה לו הרבה מה להגיד בסבב המקצועני בשנים הקרובות.

גריגור דימיטרוב

במסיבת עיתונאים לקראת פתיחת טורניר הצ'לנג'ר ברמת השרון לפני שנתיים הוצג ילד בולגרי בן 17 כאחת ההבטחות הגדולות של הטניס העולמי, היו כאלה שאפילו אמרו "רוג'ר פדרר הבא". זה קרה מספר שבועות אחרי שגריגור דימיטרוב קיבל כרטיס חופשי לטורניר רוטרדאם היוקרתי, ניצח בסיבוב הראשון את תומאס ברדיך ולקח לרפאל נדאל מערכה בשמינית הגמר לפני שהפסיד לו במשחק דרמטי. אגב, הקטעים מאותו המשחק הפכו לכמה מהיותר פופולאריים מבין סרטוני הטניס ב"יוטיוב" והוגדרו כטניס מדהים. ברמת השרון הודח דימיטרוב כבר בסיבוב הראשון ועזב את ישראל מבלי להרשים יותר מדי את הקהל המקומי. את הפריצה הגדולה שלו הוא עשה בעונה שאחרי. ביוני 2010 הוא עוד דורג במקום ה-360 בעולם, אלא שתוך חצי שנה בלבד הוא כבר מצא את עצמו מגרד את המאיה הראשונה, כשסיים את אותה עונה במקום ה-106. ילד הפלא זכה בשלושה טורנירים בסבב הפיוצ'ר ובעוד שלושה נוספים ברציפות בסבב הצ'לנג'ר הגדול יותר, מה שפתח לו את הדלת למאיון העליון. החודש עלה דימיטרוב לדירוג השיא שלו, המקום ה-71 בעולם.

דימיטרוב עשה את צעדיו הראשונים בטניס בליווי אביו שהיה מאמנו הראשון, אבל בהמשך דרכו עבר לצרפת והתחנך באקדמיה של פטריק מורטוגלו, שם עברו גם דודי סלע ומרכוס בגדאטיס. הוא הפך לאחד הבוגרים הבכירים של האקדמיה אחרי שזכה בתארים בטורנירי ווימבלדון ואליפות ארצות הברית לנוער, אבל למרות שגם הוא מגדיר את המגרשים המהירים כמועדפים עליו, דימיטרוב רשם במקביל הישגים נהדרים גם על החימר, מה שהפך אותו לשחקן רב גוני. מצד אחד הוא מזכיר את פדרר בעיקר בגלל חבטת גב היד שלו, מצד שני הוא יכול להיראות כמו טניסאי ספרדי טיפוסי על המשטח האיטי ביותר. מי שהמציא לו את הכינוי "פדרר הבא" הוא פיטר לונדגרן, מאמנו לשעבר של השוויצרי, שאימן גם את דימיטרוב בפרק זמן מסויים ואמר עליו לפני שנה: "הוא יותר טוב מפדרר כשהיה בגילו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully