וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתחה עוד חזית: בני השרון תיתן פייט למכבי תל אביב על האליפות

15.3.2011 / 11:00

בני השרון שוב הוכיחה שיש לה כלים להיאבק עם מכבי ת"א על התואר, השופטים שוב הוכיחו שהם זקוקים לעזרה טכנולוגית. אור שקדי מסכם מחזור

1. גם הפעם תבליג, וירובניק?

מנהלי ה-NBA הבינו מזמן שהרגישות של חלק מהמשחקים היא גדולה מדי מכדי ששלושה שופטים ועוד כמה שופטי מזכירות, שהם בסך הכל בני אדם, יכריעו גורלות בעיניהם. זה כבר כמה שנים שהמהלכים בשתי הדקות האחרונות של המשחק, בתוספת לזריקות בסיום הרבעים, יכולים להיבחן מחדש בצפייה במסכי הטלוויזיה, כמו גם סלים שאושרו בתום שעון ה-24, ויכולים להימחק עם עצירת המשחק. ב-NBA הבינו שבהתחשב בסכומי הכסף האדירים שסובבים את המשחק, ההחלטה שצריכה להתקבל היא הכי טובה שאפשר. מבחינתם, הקלישאה ש"טעויות שיפוט הן חלק מהמשחק" כבר לא מתקבלת בכזו טבעיות. כל משחק ספורט חייב להיות מוכרע רק על ידי השחקנים.

אין פה ניסיון לטעון שהשופטים היו אלה שגזלו מבני השרון את הניצחון מול מכבי תל אביב ביום ראשון. עד לשריקה במהלך האחרון, שבו טעו שלישיית השופטים וארבעת אנשי המזכירות בצורה בוטה, ניהלו השופטים את המשחק בצורה מצוינת, כשהשופט הצעיר והמבטיח ירון צ'צ'יק לא מפחד לקחת שריקות קשות נגד מכבי תל אביב. אלא שמבני השרון נגזלה האופציה לנצח את המשחק עם אפשרות לזריקה אחרונה, בלי זדון מצד השופטים, אלא פשוט מטעות אנושית.

אומנם המשחק הנ"ל לא היה בעל חשיבות מרחיקת לכת, אבל אם מהלך דומה היה קורה בעוד חודשיים, ובני השרון היה נגזלת בגמר הפיינל פור, עולם הכדורסל היה רועד מהדרישות לוועדת חקירה. בכדי שאותם קולות לא יישמעו בעוד כחודשיים, צריך יו"ר איגוד השופטים ראובן וירובניק, ביחד עם יו"ר איגוד הכדורסל שי שני ויו"ר מנהלת הליגה אבנר קופל, להחליט על הכנסת הטלוויזיה כמו ב-NBA לשתי הדקות האחרונות. אלא שכמו שוירובניק רגיל, הוא לא יגיב לטענות, יעדיף להמתין להחלטת האיגוד או לתלונות, ולענות עליהן בצורה לקונית, כמו שהכדורסל הישראלי בשנת 2011 עושה בצורה שיטתית ומעצבנת.

2. האליפות סגורה בצהוב?

כשאלדד אקוניס דיבר במסיבת העיתונאים של בני השרון בתחילת העונה על זכייה בתארים, הגבות הורמו ואנשים החלו לגחך. הרי בני השרון לא הייתה במעמד הפיינל פור בשנתיים האחרונות, ובעונה שעברה תחת דן שמיר נכשל המועדון בצורה דרסטית, כשבקושי נכנס לפלייאוף העליון. למרות זאת בבני השרון נבנתה העונה קבוצה שעונה על הציפיות של אקוניס – מוכשרת, פיזית, לא מוותרת, ובעיקר מסוגלת לנצח את מכבי תל אביב כפי שהוכיחה בסיבוב הראשון.

לפני שלוש שנים, אחרי שניצחה את מכבי תל אביב שלוש פעמים במהלך העונה הסדירה, הגיעה בני השרון לחצי גמר הפיינל פור ופגשה את הצהובים של צביקה שרף. אחרי שפיגרה בפיגור 13 לקראת הסיום, הוביל ג'ייסון וויליאמס את החבורה של אפי בירנבוים לקאמבק, ובמהלך האחרון קיבל ארז כץ הזדמנות לרשום סנסציה אמיתית, אך החטיא שלשה פנויה ובני השרון יצאה עם המחמאות. במשחק בהרצליה ביום ראשון התסריט חזר על עצמו כמעט במדויק, רק שבמקום ג'ייסון וויליאמס היו אלה שון ג'יימס, רון סטיל ובראיינט דאנסטון.

אחרי המשחק המותח והצמוד, דיוויד בלאט צריך להתחיל לחשוש. מולו בליגה ניצבת קבוצה שמשחקת ללא שום פחד, עם סגל רחב ועם הרגשה שהאליפות היא לא דבר שהיא לא יכולה להשיג. בני השרון הוכיחה למכבי תל אביב שיש לה לפחות שלושה שחקנים בסגל - שון ג'יימס, דן גרונפלד ורון סטיל – שמתמודדים איתם בגובה העיניים. בהתחשב בכך שהצהובים נוטים לצרף אליהם את מי שמנצח אותם בשנים האחרונות, לא נתפלא אם רון סטיל או שון ג'יימס יהיו בצהוב בעונה הבאה.

3. הטרייד של העונה

אחרי ההפסד המחפיר להפועל חולון ישבו במכבי חיפה וניסו להגיע למסקנה כיצד הם עוד יכולים להציל את העונה הזאת מבלי להוציא עוד כסף מיותר. לא רחוק מנשר המשיכו אנשי גלבוע/גליל בניסיונות להביא שחקן גבוה במטרה לחזק את הסגל, כשנראה היה כאילו חסרה לקבוצה חוליה אחת שתהפוך אותה לראויית פיינל פור. רגע לפני ההתייאשות של שני הצדדים העבירו הקבוצות אחת לשנייה מסרים על כך שהיו מעוניינים בשחקן ששייך לשנייה, ובהבזק של גאונות החליטו לבצע טרייד.

היתרון בטרייד ששלח את מרקו קילינגסוורת' לגן נר וטיילר ווילקרסון לנשר הוא קודם כל בכך שהמאמנים יודעים פחות או יותר מה הם מקבלים ובאיזה כושר. קילינגסוורת' היה הקלע המוביל של חיפה, אך לפי גורמים בקבוצה היה בלתי נסבל מבחינה חברתית, לא התאים לסגנון המשחק, והיה הדבר האחרון שקבוצה במצבה של חיפה צריכה. ווילקרסון הגיע בשלב מאוחר של ההכנות לעונה לגלבוע/גליל, לא נקלט בצורה הכי חלקה, הראה ניצוצות של שחקן מוכשר מאוד, אבל נפצע בשלב קריטי בתקרית הזויה ולא הראה יציבות. שני המועדונים לא היו מרוצים ממה שהיה להם ביד.

ומה יש להם כעת ביד? מכבי חיפה קיבלה שחקן שיכול לרוץ את המגרש, בניגוד לקילינגסוורת', שלא מרבה לאבד כדורים כמו שחקנם לשעבר והרבה יותר מתאים לסגנון של אלישי כדיר ורוברט רות'בארט. שחקן צעיר שבא להוכיח את עצמו ייתן יותר כדי שעל שמו לא יהיה רשום ירידת ליגה. קילינגסוורת', סקורר בנשמה, ייתן לגלבוע/גליל את המימד שחסר לה, צבירת נקודות. אמנם הוא לא שומר, אבל קילינגסוורת' הרבה יותר מתאים לקבוצה מצליחה מאשר לקבוצת תחתית. מי יודע, אולי בסיום העונה יתברר הטרייד כמהלך העונה של שתי הקבוצות.

4. מה אפשר להרוויח בסיום מועד ההעברות?

ביום חמישי הבא ייסגר מועד ההעברות לעונת 2010/11, וקבוצות ליגת העל תצטרכנה להסתדר עם הסגל שיהיה להם אחרי אותו היום עד לסיום העונה. נכון להיום רק שלוש קבוצות - מכבי חיפה, עירוני אשקלון וברק נתניה, שלוש האחרונות בטבלה - ביצעו את כל החילופים האפשריים, ולא יכולות לשנות את סגלן. בהנחה שמכבי תל אביב לא תבצע שינויים לפני הפיינל פור והפועל חולון לא יכולה לבצע כאלה בגלל המצב הכלכלי, חמש הקבוצות האחרות יכולות לבצע שינויים של הרגע האחרון שיכול לשדרג להן את העונה ולהפוך אותה לכזאת שתיזכר לטובה לעוד שנים.

ארבע הקבוצות שחיזוק בעמדות הפנים יכול לשדרג אותן הן הפועל ירושלים, מכבי ראשון לציון, גלבוע/גליל ומכבי אשדוד. שלוש הקבוצות כבר פעילות בשוק השחקנים בתקווה לדוג מציאה, כששתי האחרונות סובלות מבעיית פצועים וראשון לציון פשוט מאוכזבת מדרל טאקר. לגבי ירושלים, הקבוצה העמוקה ביותר, היא סובלת ממשבר בעמדות הפנים, ובסגנון המשחק של עודד קטש, כל חיזוק שמגיע לעמדות הללו בסיום העונה לא באמת משפיע על המשחק. בני השרון היא היחידה שחיזוק בעמדות הגארד יכול לעזור לה, ודווקא שוק הגארדים הזרים רווי, והיא עשויה לצאת הנשכרת הגדולה, רק אם תאמין שחיזוק נוסף יכול להוציא אותה כמנצחת הגדולה של הליגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

5. נשים גדולות

במקביל למשחקי יום ראשון נערך ב"בית מכבי" בראשון לציון גמר גביע המדינה לנשים בין אליצור רמלה למכבי רמת חן. למי שלא עקב, רמלה היא השליטה הברורה של כדורסל הנשים בארץ העונה. הקבוצה שתשחק השבוע בגמר היורוקאפ נהנית מקהל אוהדים חם. אותם אוהדים נתנו תצוגת עידוד נפלאה, שיום לאחר מכן היו חולמות עליו שתי קבוצות הגברים ששיחקו באותו אולם. הטירוף סביב רמלה הוא כה גדול, שאחד האוהדים פשוט לא יכול היה לעמוד בפיתוי כששי דורון יצאה למתפרצת, ואחרי שקלעה קפץ עליה וחיבק אותה, תוך כדי שהוא כמעט פוצע את הכוכבת.

מבחינת רמת המשחק, השדרוג לעומת שנים קודמות ניכר. הזרות של רמלה הן ברמה אירופית גבוהה, כשגם טיפני ג'קסון ואשלי ווקר של רמת חן נותנות פייט מרשים. הדאנקים שמפארים את המוצר של ליגת העל גברים, שלא תמיד עולה על הרמה של הנשים, חסרים במשחק הנשים, ורמת הקליעה יותר נמוכה, אך לעומת המשחק שנערך יום לאחר מכן באותו אולם, הרמה הכללית הייתה גבוהה יותר. בסיום המשחק, כשהמחויבות הופכת לחגיגות, מצליחות בנות רמלה לרגש גם את אנשי כדורסל הגברים, כי איכשהו, בפנים, שמחה טהורה היא שמחה שכובשת, ולא משנה מי משחק את המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully