וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלו כל אירועי הספורט ביפן

הצונאמי הקטלני הוביל לגל ביטולים בכל רחבי המדינה. זאקרוני, מאמן נבחרת הכדורגל, שב לאיטליה. משחקי הידידות בספק

אסון הטבע שפקד את יפן, גרם לביטול כל אירועי הספורט ברחבי מדינה. כבר ביום שישי בוטלו כל משחקי ליגת הכדורגל, הכדורסל והבייסבול במדינה. גם ההתאחדות האסייאתית הורתה על ביטול משחקי הבית של הקבוצות היפניות, נגויה גרמפוס וקשימה אנטלרס, בליגת האלופות של אסיה. בין האירועים שבוטלו, מרתון בינלאומי לנשים שהיה אמור להתקיים היום (ראשון). לעומת זאת, התאחדות ההחלקה על הקרח העולמית הודיעה כי אליפות העולם תתקיים כמתוכנן בטוקיו ב-21 לחודש.

מאמן נבחרת יפן בכדורגל, האיטלקי אלברטו זאקרוני, עזב את המדינה יחד עם ארבעה מעוזריו ומשחקי הידידות של יפן מול מונטנגרו וניו זילנד בסוף החודש נמצאים בספק. "אני רוצה להביע את תנחומי ולהשתתף בצער משפחות הקורבנות", אמר זאקרוני. "המשפחות שלנו דואגות לשלומנו ובאישור ההתאחדות היפנית החלטנו לחזור לאיטליה. אנחנו מחכים לחזור ולעבוד ביפן". זאקרוני שמתגורר בטוקיו התייחס לרגע רעידת האדמה ואמר: "הכל רעד. הרגשתי כאילו אני בבית שעשוי מגומי".

האסון הוביל לגל תגובות של ספורטאים יפנים ברחבי העולם. מגן אינטר, יוטו נגאטומו, אמר: "נחרדתי מהאסון. ניסיתי לשחק טוב ככל שיכולתי כדי לתת השראה לאנשים. אני חושב רק על מה אוכל לעשות למענם כעת. יש לי משפחה וחברים ביפן. הצלחתי לשוחח עם אחי, אך קשה לתקשר עם כולם".

איצ'ירו סוזוקי, שחקן סיאטל מארינרס וכוכב הבייסבול הגדול ביותר בתולדות יפן, היה מודאג בשעות הראשונות שלאחר רעידת האדמה: "עדיין לא יצרתי קשר עם המשפחה", אמר, "אין אפשרות להתקשר הביתה". לא נמסר דיווח האם הצליח לבסוף לעשות זאת. לעומתו, המגיש של בוסטון רד סוקס דייסקה מאטסוזקה היה רגוע יותר: "שלחתי מייל ולא קיבלתי תשובה, אבל הצלחתי ליצור קשר עם מספר בני משפחה ונראה שהם בסדר". מגיש אחר של הרד סוקס, הידקי אוקג'ימה, מתגורר בקנטור, ליד אזור האסון, ורגשותיו מעורבים: "המשפחה בסדר אבל אני בטוח שהבית שלי נפגע", אמר, "אני מודאג מזה".

הידקי מאטסוי, לשעבר כוכב ניו יורק יאנקיז והיום שחקן אוקלנד אתלטיקס, ידע כי משפחתו לא נמצאת באזור הסכנה, ועדיין היה נסער: "קשה לראות את זה, במיוחד כשאתה כל כך רחוק. מצער גם לקבל את הדיווחים על האנשים שנפגעו מרעידת האדמה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully