וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל ג'ורדן: "דרק רוז הוא ה-MVP של העונה"

השחקן הגדול בהיסטוריה מלא מחמאות ליורש שלו בשיקגו. קווין לאב על שבירת שיא הדאבל-דאבלים: "אמשיך כמה שאוכל"

כשנותרו שש דקות ו-51 שניות לפני תום המחצית הראשונה של המשחק בין מינסוטה ואינדיאנה, היסטוריה נעשה ב-NBA. קווין לאב קלע זריקות עונשין, סגר עשר נקודות ועשרה ריבאונדים כבר ברבע השני, ושבר את שיא הדאבל-דאבלים של הליגה מאז האיחוד עם ה-ABA ב-1976. הקהל הגיב, כמובן, בסטנדינג אוביישן חגיגי לציון 52 משחקים רצופים עם יותר מ-10 נקודות ו-10 ריבאונדים, אחד יותר משיאו הקודם של מוזס מאלון.

זמן קצר לפני פתיחת המשחק, עדיין לא היה ברור האם לאב בכלל ייטול בו חלק. הפורוורד סבל מקרסול נפוח זה מספר ימים, אך 20 דקות לפני הטיפ-אוף הוא החליט לעלות לשחק ובוודאי לא התחרט על כך. "לא הייתי בטוח שאצליח לעלות לפרקט, אבל אני חושב שעשיתי את הבחירה הראשונה. לא רק ששברתי את השיא - גם ניצחנו", אמר לאב, שבתוך כל ההילולה עזר לטימברוולבס לרשום ניצחון גדול של 75:101 על אינדיאנה, כאשר השורה הסטטיסטית הסופית שלו הראתה 16 נקודות ו-21 ריבאונדים.

כשקלע את זריקת העונשין השניה שלו ושבר את שיאו בן 37 השנים של מוזס מאלון הגיב הקהל בקריאות "MVP, MVP". רק תשעה שחקנים בהיסטוריית הליגה - לפני או אחרי האיחוד עם ה-ABA - רשמו לפחות 50 דאבל-דאבלים רצופים. שמונה מתוכם - מוזס מאלון, קארים עבדול ג'באר, אלג'ין ביילור, וולט בלאמי, ווילט צ'יימברלין, אלווין הייז, ג'רי לוקאס וביל ראסל - נכנסו להיכל התהילה עם תום הקריירה שלהם. לאב הוא התשיעי.

"למה לא לנסות לשבור את השיא של אלווין? למה להפסיק עכשיו?" אמר לאב המשועשע בסיום המשחק, כאשר הוא רחוק ארבעה דאבל-דאבלים רצופים נוספים מעקיפת אלווין הייז, שקבע 55 בעונת 1973/74. "העונה הזאת משמעותית מאוד עבורי, אנסה להמשיך כמה שאני יכול", הוסיף הפורוורד הנהדר.

לאחר המשחק התראיין לאב לאולפן הטלוויזיה של NBATV ונשאל, בין היתר, כיצד בחור בן 22, 2.08 מטר, 118 ק"ג, לא אתלטי במיוחד, מסוגל לשלוט בצורה כה דומיננטית בקרשים. הנה תשובתו: "צריך לשער שכל זריקה היא החטאה. אני לא הבחור הכי אתלטי בעולם, אבל ביל ראסל אמר ש-80 אחוז מהריבאונדים נלקחים מתחת לטבעת, וזאת החשיבה גם שלי. בערב הכי טוב של קבוצה היא קולעת בערך ב-50 אחוז, כך שעדיין יש הרבה החטאות. צריך לרדוף אחרי כל כדור".

וקצת מספרים מהעונה המדהימה של לאב:

* במשך 52 משחקים האחרונים, הממוצע של הפורוורד עומד על 21.7 נקודות ו-16.4 ריבאונדים.

* מתוך 52 המשחקים הללו, 12 מהם הסתיימו עם 20 נקודות ו-20 ריבאונדים לפחות (שלושה מהם, ברציפות, היו בין ה-2/3 וה-5/3)

* משחקו המפלצתי ביותר העונה: 31 נקודות ו-31 ריבאונדים ב-11/12/2010, בניצחון 103:112 על הניקס.

* הפעם האחרונה שלאב רשם משחק ללא דאבל-דאבל העונה? ה-19/11/2010, כשלא קלע והוריד 7 ריבאונדים מול הלייקרס.

* ולפני שנפרדים, הנה עוד כמה ערבים גדולים של האיש הגדול: 32 נקודות ו-21 ריבאונדים מול סן אנטוניו (24/11/2010), 43 נקודות ו-17 ריבאונדים מול דנבר (18/12/2010), 31 נקודות ו-21 ריבאונדים מול אוקלהומה סיטי (26/1/2011), 37 נקודות ו-23 ריבאונדים מול גולדן סטייט (27/2/2011). והיד, כמובן, עדיין נטויה.

כרמלו ידע שזה ייכנס

כוכב נוסף שחגג הלילה בליגה הטובה בעולם הוא כרמלו אנתוני, שקבר זריקת ניצחון כדי להעניק לניו יורק 108:110 חשוב על ממפיס. "זו היתה אחת מאותן זריקות שאתה יודע שהולכות להיכנס", אמר הכוכב החדש של הגארדן, שממש לא התרשם מהשמירה ההדוקה של טוני אלן ופשוט עלה לג'אמפ אופייני מעליו כדי להעלות את הניקס למאזן 29:34 ולסגור מאזן אישי של 31 נקודות.

מדובר בניצחון בהחלט נאה של הניקס, שכן ממפיס היתה אחת הקבוצות החמות בליגה בשבועות האחרונים, וניו יורק נאלצה להסתדר ללא צ'ונסי בילאפס, זה משחק חמישי ברציפות. "אנחנו משחקים טוב ויכולים לנצח כל קבוצה בליגה", אמר מייק ד'אנטוני בסיום. "עם זאת, כבר הראנו שאנחנו גם יכולים להפסיד לכל קבוצה בכל משחק. שום דבר לא מובטח, אבל אנחנו בטוחים בעצמנו".

ג'ורדן סימן את ה-MVP

ונסיים בעוד כוכב - אולי הכוכב הכי נוצץ בליגה העונה. מדובר בדרק רוז, שהוביל את שיקגו ל-101:84 נינוח על שארלוט שגרם לשחקן הגדול בתולדות המשחק להצטרף למבול המחמאות שמקבל הרכז הנפלא בחודשים האחרונים. "דרק רוז הוא ה-MVP של העונה", אמר מייקל ג'ורדן, כיום הבעלים של הבובקטס, "התואר מגיע לו בלי שום ספק".

לאחר מכן נשאל השחקן הגדול בכל הזמנים מה יקרה אם רוז לא יקבל את תואר השחקן היעיל של העונה. "אם הוא לא יזכה ב-MVP, הוא יידע כיצד אני הרגשתי כל השנים ההן", הוסיף מייקל בציניות מרירה.

רוז עצמו הודה כי לא זכה לדבר עם ג'ורדן בתום המשחק, אך כמובן שהוא שמע את דבריו של הוד אווירותו. "זה מדהים. כולם מדברים על מייקל בשיקגו, כולם מעריצים אותו. שהוא יגיד דבר כזה - זה לא ייאמן. זה כבוד עצום, ואין לי מילים כעת". על התואר הפוטנציאלי עצמו הוסיף הרכז: "הוא יגיע אם נמשיך לנצח. אנחנו פשוט מנסים לשחק חזק, ביחד ולהיות אגרסיביים. צריך להמשיך לנצח משחקים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully