וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדן ענבר: "אפשר לעשות היסטוריה של ממש"

4.3.2011 / 8:58

מאמן אליצור רמלה פירגן לשחקניות של העלייה לגמר היורוקאפ, אבל הוא מאמין בלב שלם שאפשר גם להילחם על התואר

אליצור רמלה השלימה אתמול (חמישי) את אחד ההישגים הגדולים בתולדות כדורסל הנשים בארץ כשהעפילה לגמר היורוקאפ מול אראס הצרפתית. השחקניות של עדן ענבר, שניצחו את את'יניאקוס היוונית במשחק הראשון ב-15 הפרש, הפסידו 88:81 ביוון, אך לכל אורך המשחק לא היה חשש כי לא יעפילו בסוף הערב לגמר. הקבוצה חגגה במהלך הלילה את העלייה, כשהמטרה שסומנה היא אחת: הבאת תואר אירופי היסטורי ראשון למדינת ישראל.

"התוצאה מאוד מחמיאה כי ניצחנו קבוצה מצוינת. קבוצת יורליג עם תקציב יורוליג. היה שיפוט ביתי וזה רק עשה את הניצחון מתוק יותר", אמר בסיום המשחק מאמן הקבוצה עדן ענבר והוסיף, "אני חושב שבכל שלב ששיחקנו אז אחרי שעברנו את הסדרה, היה נראה שהקבוצה שניצחנו פחות טובה ממה שהיא באמת. עשינו דבר מדהים, אתם לא מבינים אפילו עד כמה. יחד עם זאת אני אומר שלא עשינו כלום, אפשר לקחת את הגביע ולעשות היסטוריה של ממש וזה מה שאנחנו רוצים לעשות".

שרת הספורט, לימור לבנת בירכה את בנות רמלה והוסיפה: "בנות רמלה עשו היסטוריה כשהעפילו לגמר האירופי. אני מאוד מאושרת וגאה, זהו הישג משמעותי נוסף בשרשרת ההצלחות של הספורט הנשי שמביא המון כבוד למדינת ישראל".

לרמלה יהיה גמר היורוקאפ רק אחד בשרשרת של משחקים חשובים בתקופה הקרובה, כשכבר ביום חמישי הבא היא תתמודד מול הפועל ראשון לציון במסגרת חצי גמר גביע המדינה, וביום ראשון שלאחר מכן, רק ארבעה ימים לפני המשחק הראשון מול אראס, היא תגיע ככל הנראה לגמר. גם סדרת חצי גמר הפלייאוף מול מכבי רמת חן צפויה להתחיל בתקופת הגמר, כך שלקבוצה של עדן ענבר, כשכזכור משחקת עם סגל קצת שונה במשחקי הליגה ואירופה, מצפה משימה כלל לא פשוטה בדרך להשלים היסטוריה.

הכר את היריבה - אראס


רמלה תפגוש במשחק הגמר את קבוצת אראס הצרפתית, שעברה בתום שני משחקים צמודים את צ'ווקאטה הרוסית. הקבוצה הצרפתית ניצחה במשחק הביתי 66:67, ובמשחק ברוסיה יצאה עם תוצאה מדהימה 67:67, שהספיקה לה כדי לעלות למשחק הגמר. הצרפתיות, שיארחו את המשחק הראשון בגמר ב-17 למארס, ויגיעו לרמלה שבוע לאחר מכן, מודרכות על ידי המאמן ברונו בילר שאמר עם ההעפלת קבוצתו: "אני מאושר מאוד להגיע לגמר, זה היה מאוד קשה, וניצחנו בתום קרב מתיש. אנחנו נבוא כדי לקחת את הגמר".

הקבוצה הצרפתית מדורגת רק במקום השביעי בליגה המקומית, עם מאזן של 10 ניצחונות אל מול 9 הפסדים, והיא אחת הקבוצות הותיקות בכדורסל הנשים הצרפתי לאחר שהוקמה כבר בשנת 1946. הסגל של הקבוצה מתבסס על השחקניות המקומיות, אך שתי השחקניות המובילות הן דווקא זרות: הקונגולזית פאולין אקונגה נסימבו (1.87), היא השחקנית המובילה עם 17.2 נקודות ו-7.2 ריבאונדים בממוצע ביורוקאפ, ולצידה מככבת הגארדית האמריקאית ליילאני מיטשל (1.65), שחקנית ניו יורק ליברטי, שזכתה בעונה שעברה בתואר השחקנית המשתפרת של ה-WNBA. הכוכבת המקומית של אראס היא שחקנית נבחרת צרפת ג'ואן גומיס, שזכתה ב-2004 עם ולנסיין בתואר היורוליג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully