וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליצור רמלה עלתה לגמר היורוקאפ

הפסידה לאתינאיקוס היוונית 88:81, אבל עלתה בזכות ניצחון ב-15 הפרש במשחק הראשון. היריבה בגמר: אראס הצרפתית

AP

תקציר המשחק באדיבות ערוץ 1
IBA.ORG.IL
עריכה: עידן גוראל

אליצור רמלה המשיכה הערב (חמישי) את העונה הנהדרת שלה כשעלתה לראשונה בהיסטוריה של המועדון לגמר של מפעל אירופאי - היורוקאפ - וזאת אחרי שהשלימה ניצחון בסיכום שני המשחקים נגד האלופה המכהנת, אתינאיקוס היוונית.

עדן ענבר והשחקניות הגיעו ליוון עם יתרון 59:74 מהמשחק הראשון והתעקשו להישאר קרובים ליריבה. במחצית הראשונה רמלה מצאה בכל שלב את השחקנית הנכונה שתעשה נקודות: בהתחלה זו הייתה טנישה רייט, אחר כך ריבי גרינבוים עם יד חמה מהשלוש ובהמשך לקו ווילינגהאם. במקביל, שי דורון עשתה עבודה טובה בהגנה ולאורך כל המשחק רמלה לא הרשתה לאתינאיקוס לברוח לה.

המחצית השנייה כבר היתה הצגה של גרינבוים, שהמשיכה לצלוף מחוץ לקשת, קלעה את שמונה הנקודות הראשונות של הקבוצה הישראלית ברבע האחרון ואם להתייחס לגודל המעמד, רשמה את אחד מהמשחקים הגדולים בקריירה שלה.

בסיום רמלה עושה היסטוריה נוספת ועכשיו היא ניצבת 80 דקות מהתואר. "התוצאה מאוד מחמיאה כי ניצחנו קבוצה מצוינת. קבוצת יורליג עם תקציב יורוליג. היה שיפוט ביתי וזה רק עשה את הניצחון מתוק יותר", סיכם המאמן ענבר בתכנית "חדשות הספורט" בערוץ 5.

גם הגמר יתקיים במתכונת של בית-חוץ והמשחק הראשון יתקיים ב-17 במארס בישראל. רמלה תפגוש את אראס הצרפתית, שסיימה בתיקו 67:67 דרמטי נגד צ'בקאטה מרוסיה ועלתה בזכות ניצחון 66:67 במשחק הראשון.

מהלך המשחק

רבע 1

היווניות פתחו עם הרבה מרץ ונחישות לקצץ במינוס הגדול והם עלו ל-3:7, אלא שרמלה הפעילה את ההגנה הידועה שלה ועלתה ל-7:12. רמלה נראתה במומנטום חיובי, אבל נעצרה ועכשיו הריצה הייתה של אתינאיקוס, שעד סיום הרבע עלו ל-15:18.

רבע 2

את הרבע השני פתחה רמלה עם שתי שלשות מצוינות של ריבי גרינבוים ועלייה ליתרון 20:21. משם התפתח משחק צמוד, כשטנישה רייט ולקו ווילנגהאם צולפות, שי דורון עושה עבודה טובה בהגנה ואחרי 20 דקות זה 37:41 ליווניות.

רבע 3

אתינאיקוס החלה את המחצית השנייה בצורה טובה ועלתה ל-43:50 ול-47:55, אבל ריבי גרינובים עם עוד שלשה, שוב עשתה עבודה גדולה בקטיעת המומנטום של המארחת ובהמשך רמלה הורידה את הפיגור לשלוש בלבד בסיום הרבע השלישי.

רבע 4

ריבי גרינבוים המשיכה את ההצגה שלה גם ברבע האחרון, בו היא קלעה את שמונה הנקודות הראשונות של רמלה וקבעה 63:64. אתינאיקוס עוד הצליחה להחזיר לעצמה את היתרון ולעלות ליתרון של 9 נקודות בתוך הרבע האחרון, אבל לא יותר ובסיום הישג גדול לרמלה.

קלעו לאתינאיקוס: קתרינה זוחנובה 18, דימיטרה קלנצו 16, רות ריילי 11, מרינה קרס ולטויה דייויס 10 כ"א, יוליטי לימורה 9, אולגה חציניאולקאו 8, אייקטרינה סוטיריו ואנה באלטיץ' 3 כ"א.

קלעו לאיצור רמלה: ריבי גרינבוים (6 מ-7 ל-3) ושי דורון 20 כ"א, טנישה רייט 19, לקו ווילינגהאם 18, נטשה אינצ'ביץ' 4. שירן צעירי, לייני סלווין, אורנית שוורץ, ג'אנה זאריצקה ואלנה אייזנשטאט שיחקו ולא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully