וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע דייויס: איך יסתיים המפגש מול פולין? - ניתוח סיכויי נבחרת ישראל

3.3.2011 / 13:22

דודי סלע אמור להביא שתי נקודות בטוחות, רם וארליך צריכים לחזור לעצמם במשחק קשה, ויינטרוב הוא הבונוס. ניתוח המפגש

בניגוד לשנים קודמות, קשה מאוד לנתח את המשחקים הצפויים לנו במפגש הדייויס הנוכחי נגד פולין. קודם כל בגלל שלמרבה המזל הפולנים הגיעו לארץ ללא שני המחבטים המובילים שלהם בסבב לפי דירוג היחידים, וגם בגלל שלנבחרת הישראלית יש מחבט חדש שעורך הופעת בכורה, וקשה לדעת איך הוא יתמודד עם הלחץ של המשחק הביתי.

ובכל זאת, לאור העובדה שהמשחק מתקיים בארץ ועוד במזג אוויר נוח, מה גם שהנבחרת הפולנית בהרכב חסר, ישראל היא הפייבוריטית הברורה לניצחון, אולי כבר ביום שבת.

היום הראשון

ההגרלה שהתקיימה יממה לפני פתיחתו של המפגש היטיבה עם הנבחרת הישראלית. דודי סלע יהיה זה שיעלה ראשון לשחק והוא יתמודד נגד ברירת המחדל של הנבחרת הפולנית, מרסין גאורון המדורג רק 362 בעולם. כשמדובר במשחקים מכריעים, דודי סלע לא מפסיד בבית ליריבים הנחותים ממנו. גאורון בן ה-22 נחשב בעבר להבטחה בטניס הפולני כשהגיע עד לגמר טורניר הנוער בווימבלדון ב-2006, אבל הוא לא הצליח לעשות את הפריצה שלו ועד היום הוא נודד בטורנירי הפיוצ'ר, שהם הדרג הנמוך ביותר בסבב המקצועני. דודי סלע חייב לנצח את המפגש הזה בקלות, וכל תוצאה פרט לניצחון ישראלי בשלוש מערכות תהיה הפתעה גדולה ברמת השרון.

אמיר ויינטרוב אמור לעלות להופעת הבכורה שלו בדייויס כשהוא מעודד מהניצחון של סלע. ויינטרוב יתמודד נגד טניסאי אלמוני יחסית, אבל לא רע בכלל בשם ג'רזי ינוביץ'. מדובר בבחור בן 20 המדורג 150 בעולם ומתנשא לגובה של 2.03 מ'. חבטת ההגשה העוצמתית שלו הביאה אותו בעבר לגמר אליפות ארצות הברית הפתוחה לנוער, וגם לגמר הרולאן גארוס לנוער בשנת 2008. פרט להגשות שלו אין לו יותר מדי נשקים, אבל יש לו רקורד מאוזן בגביע דייויס (4:4) ולמרות גילו הצעיר הוא מביא איתו לרמת השרון הרבה נסיון. קשה להעריך איך ויינטרוב יתמודד עם הלחץ באיצטדיון קנדה, מה גם שהוא יעלה לשחק בדיוק בשעה שבה היציעים יתמלאו. אנחנו רק יכולים לקוות שהוא ישמור על קור רוח וינסה להפגין משחק יצירתי מול יריב פולני קשה ועדיף ממנו. ובכל זאת, לא נוכל להיות חזירים ונהמר על ניצחון מאכזב לינוביץ', שישווה את התוצאה בהתמודדות ל-1:1.

היום השני

אנדי רם ויוני ארליך עדיין רחוקים מהחיבור המושלם של פעם, לפחות לפי התוצאות שלהם בסבב המקצועני, בו רשמו רק שני ניצחונות השנה. הנתון הזה לא היה אמור להדאיג יותר מדי במשחק ביתי מול לא מעט נבחרות, הבעיה היא שהצמד הפולני הוא אחד הבכירים בעולם כיום. מרסין מטקובסקי ומריוס פירסטנברג מדורגים במקום ה-13 בעולם כצמד, וכמו רם וארליך גם הם משתפים פעולה משנת 2003.

הצמד הישראלי מוביל על הפולנים 2-3 במאזן ביניהם עד היום בסבב המקצועני, כשרוב המשחקים היו צמודים. פירסטנברג הוא שחקן שמאלי, מה שהופך את הצמד הפולני לקשה באופן כללי. הבעיה שלהם בגדול היא שהם לא נחשבים לווינרים גדולים, ולמרות כל כך הרבה שנים בטופ העולמי הם מעולם לא הגיעו לגמר של טורניר גרנד סלאם. בגביע דייויס הם רשמו כזוג הפסד אחד בלבד בשש השנים האחרונות, אבל צריך לזכור שפולין שיחקה תמיד בדרגים נמוכים יותר מהבית העליון בו בילתה ישראל בשנים האחרונות.

נראה שעבור אנדי רם ויוני ארליך לא יכולה להיות זירה יותר טובה מגביע דייויס ברמת השרון כדי לחזור לעצמם, וההימור שלנו הוא שזה בדיוק מה שהם יעשו. ככל הנראה זה יהיה משחק ארוך, אבל ישראל צריכה לעלות ליתרון של 1:2 בסופו.

היום השלישי

דודי סלע שוב ישחק ראשון ויתמודד הפעם מול המחבט מספר 1 של הפולנים ינוביץ'. זה אמור להיות המשחק שיסגור את ההתמודדות. זה נכון ששחקנים מהמאיה השניה בעולם יכולים להיות קשים מאוד, ויש גם כאלה שמדי פעם מנצחים את דודי סלע בסבב. ושוב, צריך לזכור שהביתיות תהיה הגורם העיקרי שיעשה את ההבדל. העובדה שינוביץ' הוא שחקן גבוה עם הגשות חזקות לא ממש אמורה להפחיד את סלע, שדווקא מסתדר מצוין מול שחקנים מהסוג הזה, ומנצל את המהירות שלו כדי לנצח אותם. הוא רק יצטרך לקוות שהפולני לא ידהים באחוזי ההצלחה של ההגשות הראשונות שלו, מה שיוביל למשחקונים ללא שבירות ולשוברי שוויון בהם ינסה יריבו להפתיע.

במידה והמפגש לא יוכרע עד למשחק החמישי והאחרון, אז הנה ההזדמנות הנהדרת של אמיר ויינטרוב לעשות היסטוריה גדולה בשביל עצמו והיסטוריה קטנה לטניס הישראלי, שכבר ידע מפגשי דייויס שהוכרעו ביום ראשון בערב. ויינטרוב יגיע למשחק כזה מנוסה יותר מיום שישי, ואין שום סיבה בעולם שהוא לא ינצח את גאורון. אחרי הכל, המספרים של היום לא משקרים ואמיר ויינטרוב אמור להיות שחקן הרבה יותר טוב. אם הוא אכן יגיע למשחק מכריע וכל הנבחרת תהיה תלוייה בו, כדאי שידאג לקחת לפני כן כמה טיפים מנועם אוקון, שעשה מזה קריירה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully