וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש דברים יותר חשובים מהאח הגדול

אליפות אירופה באתלטיקה באולם תתקיים בסופ"ש, וכמיטב המסורת נעזור לכם לסמן את האירועים שיפוצצו לכם את הראש

אחרי עונה פושרת יחסית ב-2010, מלכת הספורט חוזרת השנה בגדול, ואת הניצוצות הראשונים לעונה שצפוייה להיות גדולה אפשר יהיה לראות באליפות אירופה באולם, שתצא לדרך ביום שישי בפריז ותימשך שלושה ימים. ביורוספורט יפנקו אותנו בשידורים ישירים ומוקלטים מסוף השבוע הארוך הזה, וכמיטב המסורת אנחנו עושים לכם סדר ומציגים בפניכם את חמשת האירועים שאסור להחמיץ בתחרות הזאת.

ארבעה ישראלים יתחרו בפריז ולכל אחד מהם יש סיכוי להעפיל לגמר. בנוסף, מדובר בהזדמנות ראשונה השנה לצפות בכמה מהשמות הגדולים של הדור החדש באתלטיקה מתחרים באירוע ענק, כמו גם בכמה שמות ותיקים שלא פוסחים על עונת החורף. התפאורה, אגב, לא פחות מושלמת. מדובר בהיכל ה"פאלאי" שבברסי, המכיל 18 אלף מקומות, וכל שנותר לכם הוא להתרווח על הכורסא ואולי לתפוס כמה רגעים היסטוריים.

שבת, 15:30: גמר קפיצה לגובה לגברים

ביום שישי בערב נדע אם דימה קרויטר שלנו יתפוס מקום בין שמונת הקופצים הבכירים ביבשת, נכון לעכשיו, שיעלו לגמר. אם להסתכל לפי הישגי המתחרים שלו השנה זה גבולי, מאחר ויש שמונה קופצים שניתרו גבוה יותר, אבל האופי של קרויטר בן ה-18 כבר הוכיח את עצמו בפעמים קודמות, ועכשיו נראה עד כמה קור הרוח שלו יוכל לשרת אותו בתחרות לבוגרים.

בכל מקרה, קרויטר לא מועמד למדליה באליפות הזאת, והכוכב הגדול של גמר הקפיצה לגובה לגברים אמור להיות איבן אוחוב הרוסי, אותו אתלט שהתפרסם כשקפץ שיכור בתחרות בשוויץ ומאז הפך לקופץ לגובה הטוב בעולם. אוחוב כבר ניתר השנה פעמיים לגובה של 2.38 מ', ובאותם מקרים ניסה לשבור את שיאו העולמי של חאבייר סוטומאיור באולם, העומד על 2.43 מ'. צריך לקרות משהו ממש מפתיע כדי שאוחוב לא יקטוף את מדליית הזהב, ואם הדרך שלו לזכייה אכן תהיה כל כך קלילה, הוא ינסה להתמודד מול שיאו העולמי של הקובני האגדי בפעם השלישית.

ויש גם כאלה שמתכוונים לקרוא תיגר על אוחוב. מדובר בקופץ הפיני אוסקו טורו, שניתר השנה ל-2.33 מ'; באלכסנדר שוסטוב הרוסי שקפץ 2.32 מ', ובדימיטרו דמיאניוק האוקראיני שהשיג תוצאה דומה. בכל מקרה, הקופצים האלה יצטרכו לקוות שאוחוב יהיה שיכור, או שסתם יתפוס יום נוראי - לפי איך שהוא נראה השנה, קשה להאמין שזה יקרה.

ראשון, 16:00: גמר קפיצה במוט לנשים

מארגני התחרות ציפו לראות בין השמות הגדולים החדשים גם את שמה של ילנה איסינבאייבה המתקאמבקת, אלא ששיאנית העולם שדווקא פתחה מצויין את עונת החורף פרשה בסופו של דבר מהתחרות בגלל מחלה. מצד אחד, זה מקטין כמעט לאפס את הסיכויים לשיא עולם חדש, אבל מצד שני זה פותח לגמרי את התחרות.

לא היינו ממליצים לכם על הגמר הזה אם לא היו בו עוד כמה שמות מהדור החדש שיכבוש בשנים הקרובות את האתלטיקה בעולם. כדאי יהיה לשים לב לאנג'ליקה בנגטסון השבדית, רק בת 17 וכבר קבעה החורף תוצאה מדהימה של 4.63 מ' שהפכה לשיא העולם לנערות. בדומה לאיסינבאייבה, שכבר עברה מעל לחמישה מטרים, גם בנגטסון היא מתעמלת לשעבר שעשתה את ההסבה הנכונה ביותר, וכמו שזה נראה היא בהחלט בכיוון להפוך לאשה הבאה שתעבור גובה של חמישה מטרים. זה יכול לקרות רק עוד כמה שנים ובינתיים היא תנסה להשיג מדליה בתחרות הבוגרות הגדולה הראשונה שלה, כשהפייבוריטית לניצחון היא אלופת העולם מפולין, אנה רוגובסקה, בעלת שיא אישי של 4.81 מ'. סילקה שפיגלבורג הגרמניה אמורה להיות היריבה העיקרית שלה על התואר, כשהנבחרת הרוסית מאכזבת הפעם כשלנציגה הבכירה שלה שיא אישי של 4.65 מ' בלבד.

ראשון, 16:30: גמר קפיצה לגובה לנשים

שתי הקופצות הבכירות בעולם כיום, בלנקה ולאסיץ' הקרואטית ואריאן פרידריך הגרמניה, ויתרו על עונת החורף וייעדרו מהתחרות. מצד אחד זו מכה עבור המארגנים, אבל מצד שני זה משהו שיכול להגדיל את סיכוייהן של שתי הנציגות הישראליות, דניאל פרנקל ומעיין פורמן, לעלות לגמר. פרנקל היא הבכירה יותר לפי התוצאה שלה, אחרי שבקיץ האחרון היא קבעה שיא ישראלי של 1.92 מ' ששלח אותה לגמר אליפות אירופה בברצלונה. אם תחזור על התוצאה הזאת גם הפעם במוקדמות שיתקיימו ביום שבת, יש לה בהחלט סיכוי סביר להשתחל בין שמונה הראשונות.

מי שמועמדת לתואר מבין הקופצות הבכירות באליפות היא אנטונייטה די מרטינו האיטלקיה, שהיא קופצת ששווה פודיום בכל תחרות גדולה כולל אליפות העולם שתתקיים בקיץ הקרוב בדרום קוריאה. בגיל 32 די מרטינו הדהימה בחודש שעבר כשקבעה שיא אישי של 2.04 מ' בתחרות בסלובקיה, שהפך גם לתוצאת השנה. האיטלקיה תתמודד נגד סוללת קופצות מרוסיה אותן תוביל הפעם סבטלנה שקולינה, שקבעה החורף שיא אישי של 2.00 מ'. רות בייטיה הספרדיה, עוד קופצת שכבר עברה בקריירה שלה את מחסום שני המטרים, תנסה לנצל את הוותק והנסיון שלה כדי לתפוס מקום בפודיום.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

ראשון, 17:25: גמר קפיצה משולשת גברים

בגמר הזה טמון הסיכוי הגבוה ביותר לשיא עולם. לא רק שטדי טאמגו הצרפתי כבר עשה את זה בחורף הנוכחי כשקבע 17.91 מ' ושיפר בסנטימטר את שיאו הקודם, הרי שהפעם הוא יתחרה מול הקהל הביתי בעיר הולדתו, מה שמבטיח אווירה מחשמלת באחד ממתקני הספורט הסגורים המפוארים באירופה. למרבה הצער, זה לא יהיה גמר מושלם מכיוון שיריבו הגדול של טאמגו, אלוף אירופה הבריטי פיליפס אידוו, ויתר על התחרות הזאת. ברשימת המשתתפים הסופית קשה למצוא מישהו שיכול לנצח את הצרפתי המופלא הזה, כך שנראה כי התחרות היחידה כאן תהיה בין טאמגו לשיא העולם ולמחסום 18 המטרים, אותו עברו עד היום שני קופצים בלבד. טאמגו כבר קבע תוצאה של 17.98 מ' באצטדיון פתוח, ומיליוני אנשים ימתינו בציפייה לראות אותו רושם את הספרות 1 ו-8 על לוח התוצאות בברסי.

הקופצים האחרים יתמודדו ככל הנראה על שני המקומות הנוספים בפודיום. מדובר באתלטים ותיקים שמעבר לשיא, כמו כריסטיאן אולסון השבדי ומריאן אופראה הרומני, כשגם המדליסט האולימפי מבייג'ינג ואלוף העולם לשעבר, נלסון אבורה הפורטוגלי, ינסה לחזור לתודעה. את ישראל ייצג במקצוע הזה יוחאי הלוי, שעלה לגמר אליפות אירופה בקיץ האחרון בברצלונה וינסה לשחזר את ההישג. כדי לעשות את זה בפריז, הוא יצטרך לקבוע תוצאה שתהיה קרובה ואולי אפילו טובה יותר משיאו האישי העומד על 16.76 מ'.

ראשון, 17:55: גמר 60 מטרים לגברים

אחד האירועים המרכזיים באליפות אירופה באצטדיון שהתקיימה בקיץ האחרון היה הספרינט ל-100 מטרים. בתור הקדמה דיברו על קרב בין דווין צ'יימברס לכריסטוף למייטרה, אלא שהבריטי איכזב בגדול וסיים חמישי, בעוד שהאיש הלבן הראשון שירד מ-10 שניות ניצח בגדול בדרך לטריפל בריצות הספרינט. הפעם מדובר בקרב אחר לגמרי. צ'יימברס נחשב למזנק הרבה יותר טוב מלמייטרה הגבוה, ועל הנייר גם ליוסאין בולט לא היו יותר מדי סיכויים מולו בריצה של 60 מטרים.

ובכל זאת, כריסטוף למייטרה זכה החורף באליפות צרפת באולם וקבע זמן של 6.58 שנ', בעוד שהזמן הטוב ביותר שקבע העונה צ'יימברס מהיר מזה במאית השניה בלבד. צריך גם לזכור שלמייטרה בן 20 בלבד בעוד שצ'יימברס יחגוג בחודש הבא 33, ומדובר בספרינטר לקראת סוף הקריירה שהושעה בעבר לכמה שנים בגלל שימוש בחומרים אסורים. אף אחד לא האמין שצ'יימברס לא יתפוס מקום על הפודיום בברצלונה 2010, וזו בדיוק הסיבה שאי אפשר לקבוע מראש שהוא ינצח את הריצה הזו בקלות, וצריך גם לזכור את העידוד שיריבו הצרפתי יזכה לו במהלך הריצה. ובכל זאת, צ'יימברס הוא אלוף העולם ואירופה הנוכחי בריצת 60 מטרים, ורק לפני שנתיים הוא שיפר את השיא האירופי העומד על 6:42 שנ'. בשורה התחתונה, אם צ'יימברס ירד מתוצאה של 6:50 שנ' בברסי, קשה להאמין שמישהו יוכל לעצור אותו בדרך לתואר נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully