וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב תפגוש את קאחה לבוראל ברבע הגמר

אלופת ספרד ניצחה 68:77 את ריטאס וילנה ותיהנה מיתרון הביתיות מול הצהובים. ברצלונה תפגוש את פאו, ריאל את ולנסיה

כמה דרמה, מתח ולחץ היו הערב (חמישי) בבית ה' של היורוליג. אלא שבסיום לא נרשמו הפתעות גדולות מדי, כשפנאתינייקוס ניצחה 61:77 במלאגה וקאחה לבוראל עשתה את העבודה עם 68:77 על ריטאס וילנה. גם בבית ח' התקיים עימות מסקרן ובו הצליחה ולנסיה לעשות את העבודה שלה על הצד הטוב ביותר עם 68:82 מרשים על פנרבחצ'ה/אולקר, שהעלה אותה לרבע הגמר ולמפגש לוהט מול ריאל מדריד.

המשחקים ייערכו בשיטת הטוב מחמישה משחקים, כשהקבוצה עם יתרון הביתיות תארח את השני המשחקים האחרונים, תצא לשני משחקי חוץ, ותארח את המשחק החמישי במידת הצורך. רבע הגמר ייפתח ב-22 במרץ וייחתם ב-6 באפריל, במידת הצורך.

רבע הגמר:
קאחה לבוראל - מכבי תל אביב
ברצלונה - פנאתינייקוס
ריאל מדריד - ולנסיה
אולימפיאקוס - סיינה

בית ה'

ריטאס וילנה - קאחה לבוראל 68:77

הבית הכי מרתק בטופ 16 של היורוליג הוליד לנו מפגש חם במיוחד, שהיה גם משחק השבוע של המפעל. קאחה לבוראל הצליחה לעמוד בלחץ ובמשחק החוץ באולם הלא פשוט בווילנה מול 12 אלף אוהדים נלהבים ולנצח 68:77 את ריטאס וילנה. הקבוצה של דושקו איבנוביץ' סיימה את הטופ 16 במאזן 3:3, לעומת 4:2 של היריבה שלה הערב והבטיחה את עלייתה לרבע הגמר. אלופת ספרד תפגוש שם את מכבי תל אביב, כשהבאסקים ייהנו מיתרון הביתיות.

קאחה לבוראל נהנתה מערב גדול של פרננדו סן אמטריו, שקלע 19 נקודות, קלט 11 ריבאונדים וסחט 8 עבירות. גם דייויד לוגאן היה מצוין ותרם 15 נקודות, בעוד סטאנקו באראץ' הוסיף 13. בריטאס קנאן באיירמוביץ' קלע 14 נקודות.

הבאסקים פתחו את המשחק בשליטה מוחלטת, לאחר שמירזה טלטוביץ' המצוין מצא את הבלטה שלו מוקדם, והצליח להוביל את הקבוצה של דושקו איבנוביץ' ל-5:14 אחרי חמש דקות. הקבוצה הביתית צימקה מעט, אך הרבע היה שייך כולו לספרדים, שבעזרת נקודות של דייויד לוגאן וסטנקו באראץ', סגרה את 10 הדקות הראשונות עם יתרון מבטיח, 16:27. הרבע השני נפתח טוב מבחינת הקבוצה הביתית, שביצעה ריצת 0:10 וצימקה ל-26:27. מכאן התפתח משחק צמוד מאוד, כשקאחה לבוראל יורדת למחצית עם 39:40 בזכות נקודות של מרסליניו הוארטס וטלטוביץ'.

האורחת הצליחה לפתוח את הרבע השלישי טוב, כששתי חדירות של פרננדו סן אמטריו נגמרו בפאול-סל והעלו את קאחה לבוראל ל-47:54. אלא שריטאס לא נשברה והצליחה לצמק עד סוף הרבע ל-58:55, הרבה בזכות קנאן באירמוביץ' ומארטינס גצביצ'יוס. קאחה לבוראל פתחה את הרבע האחרון פשוט נפלא בדרך ל-62:69 כשאפילו באראץ' הנפיל (2.17 מטר) קלע שלשה. הקבוצה הביתית לא הצליחה לעמוד בלחץ ברגעים המכריעים והפסידה בסיום 77:68. קאחה לבוראל עלתה לרבע הגמר.

אוניקחה מלאגה - פנאתינייקוס 77:61

שתי קבוצות במצב שונה לחלוטין נפגשו באולם מרטין קרפנה. פנאתינייקוס, שהפסידה בבית לריטאס וילנה רק לפני שבוע, הייתה חייבת ניצחון כדי להמשיך לשלב ההצלבה, בעוד מלאגה סיימה את הסיפור שלה עוד לפני הערב. הקבוצה של זליקו אוברדוביץ' לא נלחצה מהמצב הלחוץ בבית, וגילתה הרבה בגרות בדרך ל-61:77 ולמפגש הכי קשה שיש מול ברצלונה בהצלבה, כשאלופת אירופה גם תיהנה מיתרון הביתיות. דרו ניקולאס היה הטוב בשורות פאו עם 18 נקודות, דימיטריס דיאמנטידיס הוסיף 15 ו-8 ריבאונדים ומייק באטיסט תרם 10.

הקבוצה היוונית לא הצליחה לברוח בתחילת המשחק כשלאחר חמש דקות דווקא מלאגה היא זו שהובילה 11:12 אחרי שלשה של אורוס טריפקוביץ'. אלא שכאן לקח דימיטריס דיאמנטידיס את העניינים לידיים ועם שש נקודות הוביל את אלופת יוון ל-18:23 בסוף הרבע. פאו הצליחה לשמור על היתרון שלה ברבע השני, הרבה בזכות דרו ניקולאס שסיים את המחצית עם 13 נקודות, וירדה לחדר ההלבשה ביתרון 33:38 אחרי שג'ואל פרילנד קלע שתי זריקות עונשין למארחת.

בתחילת הרבע השלישי הצליחה פנאתינייקוס לשבור את מלאגה לחלוטין, כשדיאמנטידיס שסגר את הרבע עם 12 נקודות וניקולאס (15) מוליכים אותה ל-41:53 בתום הרבע. הרבע האחרון כבר היה חגיגה פרטית לקבוצה של זליקו אוברדוביץ', שהצליחה לברוח בסיום עד 77:61 ותחזור לרבע גמר היורוליג אחרי שנעדרה משם בעונה שעברה.

בית ח'

ולנסיה - פנרבחצ'ה/אולקר 68:82

אחד המפגשים הכי מסקרנים של ערב חמישי הפגיש בין ולנסיה לפנרבחצ'ה/אולקר. ולנסיה, שהחזיקה במאזן 3:2 לפני המשחק, הייתה זקוקה לניצחון ביותר משלוש נקודות כדי להגיע להצלבה. הקבוצה הספרדית עמדה במטרה שלה ובלחץ והצליחה להביס 68:82 את אחת הקבוצות הכי חמות של היורוליג בעונה הנוכחית. ולנסיה, שהצליחה לסגור על הדרך חשבון קטן עם מאמנה בעונה שעברה נבן ספאחיה, תפגוש בהצלבה את ריאל מדריד לדרבי ספרדי לוהט במיוחד. ההדחה של האורחת קבעה שלא תהיה אף קבוצה טורקית ברבע הגמר.

הרבע הראשון היה צמוד מאוד והסתיים ב-15:15, אך הספרדים הצליחו לברוח ברבע השני בזכות שלשות של עומאר קוק ודויד נבארו וירדה למחצית עם 32:39. הרבע השלישי היה צמוד מאוד והסתיים ב-20:20, ששמר את היתרון של הקבוצה המארחת על 52:59. אך ולנסיה הצליחה לשלוט לחלוטין ברבע האחרון, לנצח בו 16:23 ובמשחק כולו 68:82 מרשים במיוחד כדי לעלות לרבע הגמר. נאנדו דה קולו הצטיין עם 15 נקודות, גם מארק פרננדז קלע 15, בעוד דושקו סבאנוביץ' תרם 14.

אולימפיאקוס - ז'לגיריס 64:78

שתי קבוצות עם מסורת ענקית נפגשו בפיראוס, כשהן במצב שונה לחלוטין. אולימפיאקוס ניצחה בקלילות הערב 64:78 את ז'לגיריס קובנה וסיימה את הבית עם מאזן 1:5 וכמובן שבמקום הראשון, אותו הבטיחה עוד לפני הערב. לאורחת זה היה הפסד חוץ 17 ברציפות בשלב הטופ 16. היוונים ניהנו מערב מצוין של ראשו נסטרוביץ', שקלע 20 נקודות. יותם הלפרין תרם 12 נקודות, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים.

שאר המשחקים

בית ו'

ברצלונה - לובליאנה 58:76

אלופת אירופה, שדי גימגמה בשלב הבתים הקודם, סיימה את שלב הטופ 16 עם מאזן מושלם של 0:6 לאחר 58:76 קל במיוחד על אולימפיה לובליאנה. צ'אבי פסקוואל העניק מנוחה לחואן קרלוס נבארו ונתן דקות מועטות לאלן אנדרסון, אך נתן קרדיט ליאקה לאקוביץ', שהחזיר עם 12 נקודות. פראן ואסקז וג'ו אינגלס תרמו 10 כל אחד.

בית ז'

ריאל מדריד - סיינה 95:77

הבלאנקוס הגיעו למשחק עם מאזן 0:5 וחלמו לסיים את הטופ 16 עם מאזן מושלם, לראשונה בתולדות המועדון. אלא שלסיינה, שתפגוש ברבע הגמר את אולימפיאקוס, היו תכניות אחרות לגמרי והיא יצאה מבירת ספרד עם ניצחון 77:95 ענק, שוודאי יוסיף לה הרבה ביטחון ואמונה לקראת רבע הגמר.

הרבע הראשון עוד היה צמוד יחסית עם 19:26 לזכות האורחת, שפשוט חגגה ברבע השני עם 13:29 והוליכה 32:55 במחצית. 20 הדקות האחרונות היו כבר גארבג' טיים אחד גדול, בו הצליחה הקבוצה של אטורה מסינה לצמק מעט, ובסיום זה 77:95 לטובת אלופת איטליה. מאליק היירסטון הצטיין אצל האורחת עם 17 נקודות, פייטרו אראדורי תרם 16.

אפס פילזן - פרטיזן בלגרד 67:65

הקבוצה הטורקית, שהיא ללא ספק אחת המאכזבות במפעל העונה, סיימה את דרכה ביורוליג באקורד צורם במיוחד. פרטיזן בלגרד השיגה את ניצחונה הראשון והאחרון בטופ 16 עם 65:67 בפילזן, שבטח חלמה על סיום יותר חיובי מאשר מאזן 3:3. יאן וסלי הצעיר והמוכשר הצטיין אצל הסרבים עם 23 נקודות, איגור ראקוצ'ביץ' המתיק את האכזבה של המארחת עם 19.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully