וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איצטדיוני הכדורגל בישראל לא נגישים לנכים

באירוע לשילוב אנשים עם מוגבלויות בספורט הוצגו תוצאות סקר שבדק את הנגישות לנכים באיצטדיונים בארץ. התוצאות נוראיות

לראשונה בישראל נערך היום (רביעי) באיצטדיון בלומפילד ארוע מיוחד שהוקדש כולו לשילוב אנשים עם מוגבלויות בספורט ונגישות של מתקני ספורט בישראל. באירוע, ביוזמת הקרן החדשה לישראל ובשיתוף ההתאחדות לכדורגל, הוצג סקר ארצי ראשון מסוגו שערכה עמותת נגישות ישראל, אשר בדקה את רמת הנגישות של כל אצטדיוני הכדורגל והכדורסל הבולטים בישראל. האורחים המרכזיים בארוע היום היו דני וואלאס, שחקן מנצ'סטר יונייטד, שפרש לאחר שהתגלתה אצלו טרשת נפוצה והוא עוסק כיום בקידום זכויות אנשים עם מוגבלויות בספורט וג'ויס קוק, מנכ"לית המרכז האירופי להנגשת כדורגל. במהלך הארוע התקיים פאנל מיוחד בנושא הנגשת מתקני ספורט בהשתתפות ח"כ אילן גילאון, השחיינית האולימפית קרן לייבוביץ', מנכ"ל מכבי חיפה איתמר צ'יזיק, יו"ר נגישות ישראל יובל וגנר, שמואל חיימוביץ' מנציבות שוויון זכויות אנשים עם מוגבלויות ומנכ"ל חברת היכלי ספורט ניר פרצלינה.

במרכז הארוע עמד הסקר המיוחד שערכה עמותת נגישות על אצטדיוני הספורט בישראל ואשר העלה מהממצאים קשים ומדאיגים לפיהם אין בארץ שום איצטדיון כדורגל או אולם כדורסל הנגישים לגמרי לנכים. 55 אחוזים מהמתקני הכדורגל נגישים באופן חלקי בלבד ו-45 האחוזים הנותרים מיוחסים למתקנים שכלל לא נגישים לציבור הנכים. הנקודות המעניינות שצויינו הן שב-90 אחוזים מהאיצטדיונים הקופות לא נגישות לנכים, ב-70 אחוזים דוכני המזון והשתיה לא נגישים וב-50 אחוזים כלל אין שירותים לנכים. ברוב האיצטדיונים קיימים ליקויים בסימוני החנייה לנכים, ובאף איצטדיון אין התאמות ללקויי שמיעה.

יו"ר עמותת נגישות ישראל יובל וגנר אמר: "נדהמנו לגלות שישנה אוכלוסיה מופלה, אנשים עם מוגבלות בבואם לצפות במשחק כדורגל או כדורסל יעברו מסכת של מכשולים שסביר להניח שיפגעו מהותית בהנאה ואולי בעצם מסבירים למה נכים נשארים בבית. החל מבעיית חניות, דרך אי אפשרות להגיע לקופות לבד, שרותי נכים - עדיף שלא להצטרך כי אין, ומקום ישיבה עם גישה נוחה וזווית צפייה טובה ברובם אין. מזנונים כנראה הנכים לא צריכים. לסיכום, יש הרבה עבודה, הידע קיים, כל שנדרש זה לפעול לשיפור הנגישות באיצטדיונים הקיימים ולוודא רמת נגישות גבוהה בחדשים - ובעניין זה לא להסתפק בתקנות הישראליות אלה ללמוד מהעולם. שם יש שוויון לאנשים עם מוגבלות בספורט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully