וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: הכירו את יריבת מכבי תל אביב בהצלבה: קאחה לבוראל

המאמן קשוח ומנוסה, השחקנים תפסו את השיטה באמצע העונה ונראים חדים: הכל על קאחה לבוראל, יריבת מכבי ת"א בהצלבה

הרבה שמות החליפה קאחה לבוראל מאז הוקמה בסוף שנות החמישים. לציבור הכדורסל הישראלי המועדון הספרדי המפואר מוכר בוודאי יותר מכל כטאו ויטוריה, שהפכה לקאחה ויטוריה, שהפכה לקאחה לבוראל. בשנות התשעים החלה הקבוצה הבאקסית להתרומם אל צמרת הכדורסל הספרדי והאירופי, כאשר משנת 1995 זכה המועדון בשישה גביעי ספרד ושלוש אליפויות, כולל זו של העונה שעברה.

ב-2000/01 הגיעה טאו ויטוריה לגמר היורוליג, שאז היה במתכונת של סדרות, והפסידה לקינדר בולוניה בתום סדרה נהדרת שהפגישה כמה מהשחקנים הגדולים בתולדות המפעל. ב-2004/05 שבה ויטוריה למעמד הכסף של הכדורסל האירופי, כשהדהימה את צסק"א בחצי גמר הפיינל פור אך נכנעה למכבי תל אביב הגדולה של שאראס, פארקר וויצ'יץ' ושות'. בכלל, הצהובים לא זרים לבאסקים, ובין הקבוצות התקיימו כמה וכמה מפגשים בשנים האחרונות, אחד מהם בפיינל פור של 2005/06, אז שוב היו הידיים הצהובות על העליונה, ושניים מהם בשלב הבתים המוקדם של היורוליג העונה, אז ניצחה כל אחת מהקבוצות בביתה.

בעונה שעברה, אף שלא הצליחה לשוב לפיינל פור היורוליג, הדהימו הבאסקים את ברצלונה בסדרת גמר הפלייאוף הספרדי וחגגו תואר אליפות ענק באחת העונות הגדולות בתולדותיהן. בקיץ עזבו את המועדון ליאור אליהו, ששב למכבי תל אביב, וטיאגו ספליטר הפנטסטי, שהתקדם לסן אנטוניו מה-NBA. במקומם הביאו הבאסקים בין היתר את נמניה בייליצ'ה, דייויד לוגן ואסטבן באטיסטה, אלא שהעונה הנוכחית של קאחה הרבה פחות מרשימה. מאזן 9:13 בליגה הספרדית ילמד על כך אולי יותר מכל.

אין וואקום

את העונה הנוכחית פתחה קאחה עם 78:94 גדול על מכבי תל אביב בספרד, אך לאחר שני נצחונות יורוליג ראשונים הגיעו לא פחות מחמישה הפסדים רצופים, שהעמידו בסיכון רב את סיכויי ההעפלה של קאחה לטופ 16. בסופו של דבר, ניצחונות רצופים על חימקי, ז'לגיריס ופרטיזן הבטיחו לבאסקים מקום בשלב הבא.

אין ספק כי עזיבתו של ספליטר פגעה מאוד בבאסקים, ואל המשבצת של הסופרסטאר הברזילאי נכנסו העונה שלושה שחקנים בעיקר: מירזה טלטוביץ' (16 נקודות ו-5 ריבאונדים לערב), פרננדו סן אמטריו (14 ו-5 באחוזים נפלאים) וסטנקו באראץ' (11 ו-6). השלושה אמנם היו בקאחה בעונה שעברה, אך העונה הם מקבלים במה גדולה יותר, וביחד מרכיבים קו קדמי מגוון וקשוח, כזה שיכול לקלוע ביעילות גם מבפנים וגם מבחוץ. צירופו של אקס מכבי תל אביב אסטבן באטיסטה במהלך העונה רק מוסיף לכך.

בקו האחורי נשענת קאחה בעיקר על מרסליניו הוארטס, הגארד הברזילאי התזזיתי שנמצא בעיצומה של עונתו הטובה בקריירה, עם 10 נקודות באחוזים מדהימים מכל הטווחים: 46 אחוזים ל-2, 51 אחוזים מ-3 ו-86 אחוזים מהעונשין, כל זאת בצירוף 5.5 אסיסטים. אם זה לא מספיק, הוארטס העביר הילוך בטופ 16, והוא נמצא בכושר מצוין. כמובן שאסור לזלזל גם בצמד האמריקאים דייויד לוגן (9.6 נקודות למשחק) ובראד אולסון (7.2), שיודעים דבר או שניים על לקלוע ביורוליג.

מאמן הבאסקים הוא דושקו איבנוביץ', הגנרל הסרבי שנחשב לאחד המאמנים הקשוחים והמוערכים ביבשת, וגם תחתיו ממשיכה קאחה לבוראל להיות סוג של חממת טיפוח שחקנים. רשימה חלקית שעברו במועדון הנהדר הזה מאז שנות התשעים תכלול את חוזה קלדרון, חורחה גרבאחוסה, טיאגו ספליטר, לואיס סקולה, וולטר הרמן, ארווידס מצ'יאקוסקס, שאוליוס שטרומברגס, סימאס יסאיטיס, דיאן טומאשביץ', זוראן פלאניניץ', רוקו אוקיץ', ועוד רבים וטובים אחרים. בית גידול, בקיצור, אך כזה שבהחלט יודע לשלב בין טיפוח שחקנים לרמות הגבוהות ביותר, קצירת הפירות עליהם, והנפת תארים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully