וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וואד וויליאמס: "נגיע מוכנים למשחק מול מכבי תל אביב"

28.2.2011 / 22:18

הפורוורד החדש של הפועל ירושלים שהצטיין מול אשקלון כבר חושב קדימה. קטש: "הוא שחקן כשרוני, ומוסיף לנו עוד מימד"

האם הבעיות של הפועל ירושלים עומדות בפני סיום? קבוצתו של עודד קטש רושמת את אחת העונות המאכזבות שלה בשנים האחרונות, עם הדחות מאירופה ומהגביע, ועם הפסדים ביתיים מביכים, ומרבית ההסברים מצביעים על פציעות של שחקני מפתח כמו בריאן רנדל ואורי קוקיה. אלא שנדמה כי הערב (שני) קיבלה ירושלים זריקת עידוד בדמותו של ג'וואד וויליאמס, הפורוורד החדש שהגיע לקבוצה, וכבר בהופעת הבכורה שלו הצטיין עם 23 נקודות, שהובילו ל-89:107 של ירושלים על עירוני אשקלון.

וויליאמס היה כוכב המשחק ללא עוררין, ומלבד כמות הנקודות באחוזים המצויינים, נראה שהשתלב היטב בשיטה של עודד קטש, ונראה מתואם עם חבריו לקבוצה. וויליאמס עצמו היה מרוצה בסיום, אך הצטנע: "רק ניסיתי לשחק חזק ולעזור לקבוצה שלי לנצח", אמר השחקן לאחר הבכורה המוצלחת. על המשחק הבא של הקבוצה, מול מכבי תל אביב המאיימת אמר וויליאמס: "נגיע מוכנים למכבי".

מאמנו של וויליאמס, עודד קטש, שאף אימן אותו בגליל, אמר עליו: "ג'וואד שחקן טוב, כשרוני. אני אוהב את השקט שלו, הוא מוסיף לנו עוד מימד. אני מאוד מרוצה, אבל אני לא מתרגש יותר מדי. אני רוצה שהוא ילמד את התיאום, קשה להכניס שחקן לעניינים כל כך מהר. היום הוא הרבה יותר בשל ממה שהוא היה אצלי בגליל. זה הליך טבעי של שחקן, הוא משתפר, ואפשר לראות את זה". על המשחק עצמו אמר קטש: "התקפית זה היה משחק מצויין שלנו לכל אורכו. השחקנים לומדים את השיטה. הגנתית לא הייתי מרוצה מהחצי הראשון שלנו, בחצי השני קצת יותר טוב אבל עדיין לא מספיק. זה הדגש שאנחנו צריכים לתת בזמן הקרוב".

למרות משחקו הטוב של וויליאמס, בירושלים עדיין מעוניינים בשחקן נוסף. "אנחנו בודקים אפשרויות", אמר קטש. "בריאן רנדל נראה יותר טוב ממה שיכולנו לצפות, הוא מחלים והוא מרגיש הרבה יותר טוב. רק היום הוא התחיל לרוץ ריצה קלה, אז זה ייקח עוד זמן. בטח שלא ניקח סיכון איתו. אם הוא ייכנס לכושר לקראת סוף הסיבוב השלישי זה יהיה מצויין. עם קוקיה זה קצת אחרת, הוא צריך להשתלב לפי התחושות שלו. הוא עבר תקופה לא-פשוטה. קצב ההתקדמות תלוי בו ואני יודע שהוא רוצה. אם נקבל את שניהם זה חיזוק משמעותי".

סם קלנסי החמיא גם הוא לחברו החדש לקבוצה, ואף חשף: "הייתי בתיכון עם ג'וואד, אני מכיר אותו מאז גיל 14. אני יודע למה הוא מסוגל, יש לו איי.קיו כדורסל גבוה. גם בלי ה-23 נקודות שלו הוא עושה את המסירה הנכונה ואת העצירה הנכונה בהגנה, זה מה שאנחנו צריכים". על המשחק עצמו אמר הסנטר: "היה משחק טוב. בשני המשחקים האחרונים אנחנו משחקים כדורסל טוב, אני חושב שזה בגלל שאנחנו חולקים את הכדור ולא חושבים באנוכיות. בנוסף העלינו את האינטנסיביות בהגנה".

מסתמן כי גארד הקבוצה עמית שמחון יושאל לקבוצה אחרת. שמחון, החתום לשלוש שנים במועדון מהבירה, ביקש כבר להשתחרר בעבר לברק נתניה עקב מיעוט הדקות במדיה של הקבוצה האדומה.

"לא זוכר שעשינו עצירות בהגנה"

אכזבה גדולה היתה על פניהם של אנשי עירוני אשקלון בסיום המשחק הערב. הקבוצה היתה חזק במשחק במחצית הראשונה, והרגישה כי היא מסוגלת לגנוב ניצחון במלחה. אלא שהתפרקות מוחלטת בשני הרבעים הבאים מחקו כל סימן לחלום הזה. "במבחן התוצאה ההגנה שלנו הייתה מאוד רכה", ניסה להסביר מאמן הקבוצה, אלי רבי. "אני כמעט ולא זוכר שעשינו עצירות בהגנה. הפועל ירושלים שיחקה היום יוצא מן הכלל ואני חושב שהיא קיבלה גם שחקן מאוד אינטליגנטי, מעבר ליכולות שלו, והיא הפכה לקבוצה שרצה. החבר'ה שלי עשו את כל מה שהם יכולים והבדלי הרמות היו גדולים מדי".

על המשך הדרך של הקבוצה אמר המאמן: "אנחנו חייבים להעלות את רמת האגרסיביות שלנו. אנחנו מגיעים למצב שכל משחק הוא משחק חשוב וקשה לתקן. אנחנו חייבים לשפר את משחק ההגנה שלנו. הייתה לי הרגשה במהלך האימונים השבוע שזה ייראה יותר טוב, אבל זה עדיין לא זה. רודני גרין התחיל את המשחק נהדר אבל הסתבך בעבירות מוקדם. אולי לא הייתי צריך לתת לו קרדיט ולהוציא אותו אחרי העבירה השנייה. אני חושב שהוא שחקן עם איכויות, שבהחלט יכול להוסיף לנו אחרי שהוא יבין איך אנחנו משחקים".

ליאור ליפשיץ אמר בסיום: "אני חושב שהראינו היום מספר דברים שעבדנו עליהם בשבועות האחרונות והייתה איזושהי התקדמות. אמנם זה לא ניכר בתוצאה של המשחק, אבל מדובר בדברים ששיפרנו בהתקפה ובהגנה ויש מה להסתכל באופן חיובי על הדברים. מגיע קרדיט להפועל ירושלים שמשחקים טוב מאוד ועושים את התרגילים שלהם נכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully