וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך נגמר נאום המלך? סיכום סוף שבוע בכדורגל האירופאי

28.2.2011 / 14:32

העונש המושלם לשחצנות של באיירן היה ההפסד הביתי הכואב לדורטמונד. מיכאל יוכין מסכם סופ"ש, ומחכה לחגיגה של וייה מול ולנסיה

זה אמיתי – אודינזה

0:7 בפאלרמו זו התוצאה הכי מדהימה של השנה. העובדה ששני שחקנים בלבד נכנסו לרשימת הכובשים מדהימה לא פחות. אלא שאודינזה, המרענן האולטימטיבי של הליגה האיטלקית, באמת צריכה לייצר כותרות חריגות מסוג זה על מנת להפתיע. הרי אנחנו יודעים כבר מזמן שמדובר בקבוצה התקפית וכיפית במיוחד לצפייה. שימו לב לתוצאות במשחקי החוץ שלה מאז אמצע דצמבר – הפסד 3:2 מול לאציו, 4:4 נגד מילאן, 2:4 בגנואה, 1:2 על יובנטוס, 0:3 על צז'נה, וכעת הגיעה תורה של שביעייה באחד המגרשים הקשים באיטליה. 28 שערי זכות יש לאודינזה במשחקי החוץ, וזה יותר מהמאזן הכללי של שבע קבוצות בליגה, בכל משחקיהן.

אלכסיס סאנצ'ז הצ'יליאני, שהבקיע רביעייה לפני שהוחלף בדקה ה-52 (!!), מתפתח לכוכב על. כבר לפני שנה וחצי התעניינו בו מנצ'סטר יונייטד ובאיירן מינכן, אך אודינזה סירבה למכור בפחות מ-25 מיליון יורו. זה היה המחיר ששמעו כולם גם אחרי המונדיאל הנהדר. אז מה יהיה הסכום עכשיו? בשתי העונות הראשונות בצפון איטליה הבקיע סאנציז שמונה שערים. העונה כבר יש לו 11, ועוד הרגל נטויה. הדרך בה חלף על פני שוער סגל נבחרת איטליה, סלבאטורה סיריגו, בדרך לשערו השני אתמול במסגרת מתפרצת אדירה, מזכירה מאוד את רונאלדו בצעירותו, ואולי אף עולה על הברזילאי.

את אנטוניו די נטאלה, מלך השערים אשתקד וגם העונה, אין צורך להציג. אודינזה מנעה בתוקף את הניסיונות של יובנטוס להחתימו לפני חודש. מאוריסיו איסלה, צ'יליאני נוסף בן 22, הוא מייקון הבא, אבל גם הוא לא פרץ לתודעה רק העונה, וכמוהו גם גוקאן אינלר השווייצרי, קוואדוו אסמואה הגנאי והשוער הסלובני סמיר הנדנוביץ'. כולם שיחקו במונדיאל בדרום אפריקה, וכל אחד מוערך ביותר מ-10 מיליון יורו. כשהצלחתם כה גדולה, המשימה של אודינזה לשמור על הסגל תהיה קשה שבעתיים. אם לא תעפיל לליגת האלופות, הסיכוי לכך קטן. לכן היא חייבת להקדים במקום הרביעי את לאציו, אשר לשם השוואה הבקיעה שבעה שערים בשבעה המשחקים האחרונים. המדור מאחל לסאנצ'ז, די נטאלה ואיסלה הצלחה במאבק, במיוחד לאור העובדה שאיטליה תאבד נציגה רביעית בליגת האלופות לטובת הבונדסליגה החל מהעונה הבאה. זה הופך את הזדמנות הפז של אודינזה העונה לנדירה אפילו יותר.

באשר לפאלרמו, זו הייתה התבוסה הביתית המשפילה בתולדותיה, ואירוני מאוד שהאיש שעמד על הקווים של היריבה הוא פרנצ'סקו גווידולין, אליל היציעים בסיציליה. גווידולין הוא זה שהעלה את פאלרמו ב-2004, אך בהמשך פוטר על ידי הנשיא השערורייתי מאוריציו זמפאריני לא פחות מארבע פעמים תוך שלוש שנים. פוטר, מונה מחדש, וחוזר חלילה. הסיפור הביזארי הסתיים ב-2008, אך מאז לא שינה זמפאריני את דרכיו. סביר מאוד להניח שאתמול חרץ גווידולין את גורלו של המאמן הנוכחי, דליו רוסי.

זוהי סדום - השחצנות של באיירן מינכן

קשה לחשוב על התבטאות אומללה יותר מזו ששיחרר נשיא באיירן מינכן אולי הונס לפני המשחק מול בורוסיה דורטמונד. "אין להם סיכוי נגדנו. הסגל שלנו עדיף בכל עמדה ועמדה, והאפשרות שינצחו או אפילו ישיגו תיקו פסולה לחלוטין. ננצח בהפרש שני שערים", הכריז הונס ונחנק בשבת מאכילת כובעים. מעבר ליהירות הבלתי נסלחת, זו הייתה גם טעות אסטרטגית איומה. הונס סבר לתומו שאפשר לטפל בדורטמונד כפי שנהג לקראת מאבקי צמרת נגד לברקוזן, עליה אמר לא פעם שלעולם לא תזכה בצלחת האליפות. אם לברקוזן, קבוצה לוזרית בנשמתה, הייתה מגיעה לאלינאץ ארנה עם יתרון שברירי בפסגה, המתקפה הפסיכולוגית של הונס אמורה הייתה להיות יעילה. באייר תמיד עולה למשחקים מול באיירן עם ברכיים רועדות, וזה לא מזיק להזכיר לה את מסורת ההפסדים.

אלא שמול דורטמונד המצב היה הפוך. שחקניו של יורגן קלופ נהנו מפער כה עצום במקום הראשון, שאפילו הפסד לא היה משפיע יתר על המידה על דהירתם לאליפות. בורוסיה הגיעה למינכן ללא לחץ, ולכן הנשק העיקרי של באיירן היה הניסיון לתפוס אותה שאננה. הדברים הבוטים והחצופים של הונס ביטלו אופציה מסוג זה על הסף. הם החדירו בשחקנים הצעירים והנחושים ממילא של דורטמונד מוטיבציה חסרת תקדים. הצהובים-שחורים עלו לכר הדשא עם אש בעיניים, וחיסלו את היריבה השחצנית בתצוגת מופת.

מאטס הומלס, שנזרק בזמנו מבאיירן, הראה שהוא בלם הרבה יותר טוב מהולגר באדשטובר שהוחלף במחצית. מאריו גוצה וקווין גרוסקרויץ שיחקו טוב הרבה יותר מפרנק ריברי ואריין רובן. לוקאס באריוס התברר כחלוץ יעיל יותר ממריו גומז, למרות שהסקורר של באיירן נמצא בכושר מזהיר. ומעל כולם, נורי שאהין הכה שוק על ירך את בסטיאן שוויינשטייגר במרכז הקישור. השער של שחקן העונה בבונדסליגה היה אחד היפים באירופה, הן בזכות הבעיטה המסובבת, ובעיקר בגלל המבצע הקבוצתי עוצר הנשימה שקדם לה. צפייה במשחקי דורטמונד היא חוויה מעולם אחר, וקלופ הוא המועמד המוביל מבחינתי לתואר מאמן העונה בעולם.

זה מתחמם – תומאס היצלספרגר

אם תומאס היצלספרגר היה כשיר מתחילת העונה, מצבה של ווסטהאם בטבלה היה טוב הרבה יותר. הקשר הגרמני הנהדר חזר סוף סוף למגרשים אחרי שנפצע במשחק הידידות של נבחרת גרמניה באוגוסט, והשפעתו עצומה. במשחק הבכורה הוא הבקיע בבעיטה אופיינית ממרחק ב-1:5 על ברנלי בגביע, ואתמול היה שותף בכיר ב-1:3 נפלא על ליברפול. "אני לא רוצה שיראו בי מושיע", אמר הגרמני בשבוע שעבר, אך זה בדיוק התפקיד שלו. לצדו הופכים סקוט פארקר ומארק נובל לשחקנים יעילים ומשוחררים יותר, והקישור של הפטישים דופק כמו שצריך. טוב, מה אתם רוצים משחקן שהכינוי שלו תמיד היה "הפטיש"? אין כוכב מתאים יותר להוביל את ווסטהאם.

השנתיים האחרונות היו קשות מאוד עבור היצלספרגר שהיה בזמנו אחד הקשרים הטובים בבונדסליגה. הוא היה בסגל של יורגן קלינסמן במונדיאל הביתי ב-2006, היה אחד השחקנים החשובים בזכייתה של שטוטגרט באליפות סנסציונית ב-2007, וגילה יכולת מרהיבה. סכסוך עם מאמן שטוטגרט דאז מרקוס באבל גרם לעזיבתו ללאציו בינואר 2010, ומאז הפציעות הרגו אותו. אלא שתומאס בן 28 בלבד, ויש לו עוד שנים ארוכות בטופ.

סביר מאוד להניח שדרכו לנבחרת של יואכים לב כבר חסומה, לאור מספר הכישרונות הצעירים המדהים בגרמניה, אך הוא בהחלט מסוגל לשקם את עצמו במהירות, ולהפוך, כפי שהבטיח אברהם גרנט, לאחד הקשרים הטובים באנגליה. כמי שגדל באסטון וילה, הכדורגל הבריטי ממש לא זר לו. משחק הליגה הראשון במדי ווסטהאם היה גם משחקו ה-100 בפרמיירליג.

זה קריטי – השבועות הגורליים של ווייטק שצ'סני

אם הביטחון העצמי של ווייטק שצ'סני ייפגע כתוצאה מהפיאסקו בדקה ה-89 בגמר גביע הליגה מול בירמינגהאם, זה עלול להיות טראגי מבחינתו. ההשמטה האומללה, אשר חלק הארי מהאשמה בה נופל על הבלם הצרפתי לורן קוסיילני, יכולה להפוך אותו בעיני התקשורת האכזרית לכישלון נוסף בין הקורות של ארסנל. הרי עיתונאים ואוהדים חסרי סבלנות לעגו כל הזמן למנואל אלמוניה, והדביקו ללוקאש פביאנסקי את הכינוי המבזה Flappy-handski. אלא ששצ'סני הרבה יותר טוב מהם. במבט לאחור, אולי נובע סירובו העקשני של ארסן ונגר לרכוש שוער ברמה העולמית הגבוהה מרצונו לחכות לילד הפלא הפולני. זהו קו מחשבה ונגרי טיפוסי – הקרבת ההצלחה המיידית למען טיפוח כישרונות גדולים. כעת איש לא יחסום את דרכו של שצ'סני לתהילה, אך הוא חייב להתאושש במהירות מהאירוע הביזארי בוומבלי ולא לאבד את הריכוז.

אין שוער גדול שלא עשה טעויות, והעיתוי יכול להיות גרוע הרבה יותר. אוליבר קאן, למשל, השמיט כדור גורלי בגמר המונדיאל, אך זה לא פגע במוניטין שלו. אפשר להבין את הרצון העז של ארסנל להניף את גביע הליגה אחרי חמש שנים ללא תואר, אך מדובר למעשה במפעל זניח למדי. האתגרים החשובים של התותחנים עוד לפניהם.

אדווין ואן דר סאר שכח מזמן את השגיאה המגוחכת שלו בתחילת העונה מול ווסט ברומיץ'. עבור שוער צעיר וחסר ניסיון, המכה עלולה להיות קשה יותר. התחושה הראשונית היא ששצ'סני בן ה-20 יכול לה. הפולני היה זה שעבר בין השחקנים שמיררו בבכי אחרי שריקת הסיום, וניחם את קוסיילני ואת ג'ק ווילשיר. שצ'סני גילה קור רוח מופתי מאז משחק הבכורה בפרמיירליג מול מנצ'סטר יונייטד, ויש לו כוחות נפשיים להתגבר על הטראומה. הוא יעמוד במבחן בגומלין מול ברצלונה, ברבע גמר הגביע מול מנצ'סטר יונייטד, במשחקים החשובים בליגה עד לסיום העונה, ואחרי הפאשלה המשותפת עם קוסיילני אין לפולני לוקסוס לשגות פעם נוספת. ההימור של המדור – שצ'סני יהיה אחד השוערים הגדולים בעולם בעשור החדש.

זה המשחק – דויד וייה לא מרחם על אקסיות

הפעם לא צריך לחכות לסוף שבוע כדי לראות משחקים גדולים. הערב מארחת מילאן את נאפולי, מחר צ'לסי יוצאת לקרב מול מנצ'סטר יונייטד, מחרתיים מארחת ולנסיה את ברצלונה, וביום חמישי חוזר מנואל פלגריני עם מלאגה לסנטיאגו ברנבאו. יש לנו יום יום חג.

אם תשאלו אותי, הרי שחזרתו של דויד וייה למסטאייה היא הסיפור הפיקנטי של אמצע השבוע. לסקורר הספרדי יש רקורד הבקעה מצוין מול האקסיות, כך שולנסיה לא צפויה לקבל ממנו הנחות. מול קבוצת נעוריו חיחון כבש וייה בשני המפגשים העונה, ואילו במדי ולנסיה הפציץ כבר במשחקו הראשון במגרשה של סראגוסה בספטמבר 2005. וייה הבקיע בארבעה משחקים רצופים (כולל הגול לרשת שצ'סני בליגת האלופות). ולנסיה לא הפסידה בליגה מאז הביקור בברנבאו בתחילת דצמבר, ואתמול ביצעה מהפך נפלא בבילבאו, תוך שהיא מבססת את מעמדה במקום השלישי, אך האם זה יספיק הפעם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully