וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בירמינגהאם ניצחה 1:2 את ארסנל וזכתה בגביע הליגה

אובפמי מרטינס ניצל טעות קשה של וויצ'ק שצ'סני בדקה ה-90 כדי לסדר לכחולים תואר שני בתולדותיהם וראשון מאז 1963

23 במאי 1963. כנראה שלא רבים מאוהדי בירמינגהאם בכלל היו בחיים אז. זה היה היום בו זכתה הקבוצה בתואר האחרון שלה, לאחר שניצחה בדרבי 1:3 את אסטון וילה בבית וסיימה איתה ב-0:0 בחוץ בגמר גביע הליגה. הערב (ראשון) הצליחה בירמינגהאם לזכות בתואר השני בתולדותיה לאחר שהפתיעה את ארסנל בגמר גביע הליגה עם 1:2 דרמטי במיוחד, שהגיע בזכות שער של אובפמי מרטינס בדקה ה-90 לאחר טעות קשה של וויצ'ק שצ'סני ולורן קוסיילני בהגנה. אגב, הקבוצה של אלכס מקליש, שעלולה עוד לרדת ליגה בטעות, תשחק במוקדמות הליגה האירופית בעונה הבאה. וארסנל? תמשיך לחכות.

בירמינגהאם חוגגת זכייה בגביע הליגה. Alex Livesey, GettyImages
בירמינגהאם תחגוג הלילה. מרטינס צוהל/GettyImages, Alex Livesey

ניקולה זיגיץ' העלה את הכחולים ליתרון בדקה ה-27 בשער נגיחה, רובין ואן פרסי השווה בשער מצוין בדקה ה-39, וכשנדמה שהשליטה של ארסנל תביא לה את הגביע לעיני וומבלי הנרגש, באה השגיאה הקשה בהגנה של ארסן ונגר, ואובפמי מרטינס גלגל מקרוב כדי לקבוע 1:2 מתוק. איזה ניצחון.

היום, ובעיקר בשל העובדה שפגשה את בירמינגהאם הקטנה, ארסנל תמשיך לסבול מתדמית הלוזרית הנצחית. התותחנים היו צריכים לזכות בתואר מול הקבוצה שנחותה ממנה בהרבה מבחינה איכותית (גם כשתיאו וולקוט וססק פברגאס פצועים) וגם בטבלה היא רחוקה ממנה 14 מקומות ו-26 נקודות. אלא שהתותחנים שוב נראו נאיבים ורכים מדי מול בן פוסטר ושילמו, כרגיל יש לומר, על חוסר הניסיון של שחקניהם לאחר הטעות הקשה של וויצ'ק שצ'סני השוער הפולני הצעיר. התותחנים, שלא זכו בתואר מאז מאי 2005, ימשיכו לחפש זכייה באחד משלושת המפעלים בהם נותרה הקבוצה: מאבק האליפות, ליגת האלופות והגביע האנגלי.

הקבוצה של אלכס מקליש נראתה הרבה יותר נחושה במחצית הראשונה והצליחה להפעיל לחץ על התותחנים, שבסוף גם הוליד את שער היתרון מעוד נגיחה מוצלחת של ניקולה זיגיץ'. נראה היה ששער החובה העיר את ארסנל, שהתחילה להניע את הכדור כמו שרק היא יודעת דרך ארשבין, נאסרי, ווילשר ו-ואן פרסי והצליחה לאזן בדקה ה-39 משער נפלא של האחרון. המחצית השנייה הייתה בשליטה מוחלטת של ארסנל, אך כרגיל היא שילמה ברגע האמת על חוסר הניסיון שלה. אחרי אינספור הזדמנויות, החמצות והצלות של בן פוסטר, הגיעה טעות גסה של וויצ'ק שצ'סני הפולני הצעיר, שסידרה לכחולים של אלכס מקליש את ה-1:2 ואת התואר השני בהיסטוריה שלה.

מהלך המשחק

דקה 7: ווילשר הכניס מסירת עומק לוואן פרסי, שהסתובב ובעט מזווית קשה החוצה.

דקה 8: נאסרי הכניס מסירת עומק לארשבין. הקשר הרוסי הסתובב ובעט טוב, אך פוסטר הציל.

דקה 27: גול! קרן של בירמינגהאם הגיעה לראשו של פרגוסון, שנגח פעם אחת, זיגיץ' המשיך בנגיחה מקרוב פנימה. 0:1 מפתיע לבירמינגהאם.

דקה 34: גארדנר נכנס לרחבה והוכשל, אך השופט העניק את חוק היתרון לאחר שהכדור הגיע לזיגיץ', שבעט לא מספיק טוב ונבלם על ידי שצ'סני.

דקה 39: גול! ווילשר בעט טיל למשקוף של פוסטר. הכדור חזר לארשבין, שעבר שני שחקנים והקפיץ לוואן פרסי, שבעט חזק מהאוויר פנימה ועוד עם רגל ימין. 1:1 בין ארסנל לבירמינגהאם.

דקה 45: נאסרי בעט כדור חזק מ-25 מטר, אך פוסטר הצליח להדוף.

דקה 48: ואן פרסי הכניס כדור נפלא לסאנייה, שהוציא מסירת רוחב לרוזיצקי, שבעט בנגיעה אחת סמוך לקורה.

דקה 58: בוסז'ור חטף לדג'ורו ומסר לפאהי, שבעט מ-18 מטר לקורה של ארסנל.

דקה 75: נאסרי נכנס לרחבה ובעט לא מספיק טוב, פוסטר הדף.

דקה 76: בנדטנר קיבל מסירה באגף שמאל, פרץ לרחבה, עבר את לארסון, הגיע למרכז הרחבה ובעט, אך פוסטר הדף.

דקה 80: שמאק חטף לייראנק, פרץ למרכז ומסר לרוזיצקי, שבעט עם העקב, אך נבלם על ידי פוסטר.

דקה 90: כדור ארוך הגיע דרך הראש של זיגיץ' לשצ'סני, ששמט היישר לרגליו של מרטינס שמול שער ריק בעט פנימה. 1:2 לבירמינגהאם.

הרכב ארסנל: וויצ'ק שצ'סני, בקארי סאנייה, לורן קוסיילני, יוהאן דג'ורו, גאל קלישי, אלכס סונג, סמיר נאסרי, ג'ק ווילשר, תומאס רוזיצקי, אנדריי ארשבין (מרואן שמאק, 78), רובין ואן פרסי (ניקלאס בנדטנר, 70).

הרכב בירמינגהאם: בן פוסטר, סטיבן קאר, רוג'ר ג'ונסון, מרטין ייראנק, ליאם רידג'וול, סבסטיאן לארסון, בארי פרגוסון, קרייג גארדנר (ז'אן בוסג'ור, 50), לי בוייר, ניקולה זיגיץ' (קמרון ג'רום, 90), קית' פאהי (אובפמי מרטינס, 83).

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אלכס מקליש, מנג'ר בירמינגהאם, לצד ארסן ונגר, מנג'ר ארסנל. Shaun Botterill, GettyImages
הצליחו להפתיע את כולם. בירמינגהאם/GettyImages, Shaun Botterill

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully