וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחת העונה: סיכום הצ'אט החי במשחק בין הפועל ת"א ומכבי חיפה

חמי אוזן, דוד רוזנטל ואבנר שביט ניהלו אתכם רב-שיח לכל אורך משחק העונה. דקה אחר דקה, קבלו את התיאור שלנו להיסטוריה

וואי וואי וואי, איזה משחק קיבלנו הערב (ראשון) בבלומפילד. הפועל תל אביב הוכיחה שהיא הקבוצה הכי טובה בארץ, כאשר מחצה את מכבי חיפה 1:4 במשחק שכולו הצהרת כוונות. כמנהגנו במשחקים גדולים, גם הערב קיימנו אתכם הגולשים דיון בזמן אמת - כאן באתר, בהשתתפות כתבינו חמי אוזן, דוד רוזנטל ואבנר שביט, וכן בדף הפייסבוק של וואלה! ספורט. היה כיף, היה קולח, והלוואי עלינו יותר משחקים גדולים. אנחנו מבטיחים להיות כאן כשהם מגיעים. עד אז תודה לכל מי שלקח חלק בדיון, ומי שפספס בהחלט מוזמן לקחת כמה דקות, להתרווח ולקרוא את הזווית שלנו למשחק העונה - דקה אחר דקה, אירוע אחר אירוע. נתראה בשבועות הבאים.

אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
גם הדור הצעיר הגיע הערב לבלומפילד/ברני ארדוב

מחצית ראשונה

20:35, דוד רוזנטל: אהלן חבר'ה, ערב טוב. שמעתי שיש הרבה ספקות לגבי איכות המשחק, אבל צריך לזכור שהפועל תל אביב לא תשחק סגור, בטח לא בבית, ושמכבי חיפה תמיד מתאימה את עצמה לרמה של היריבה. לא יכול להתנבא על תוצאה - דבר אחד אני יודע: משחק רע לא יהיה לנו.

20:37, אבנר שביט: עזבו אתכם מהקרב בין נאום המלך להרשת החברתית. המאץ'-אפ המעניין של הערב זה בן שהר נגד טאלב טוואטחה. ההבדל הוא שבאוסקר מישהו חייב לנצח, וכאן זה יכול גם להיגמר בתיקו.

20:42, דוד רוזנטל: אהלן אבנר. אגב, לא הייתי הולך על "נאום המלך". המון פוטנציאל אבל קצת פחות תכל'ס. משהו כמו האריס מדוניאנין (כן, אני יודע שהוא הבקיע אתמול) .

20:43, חמי אוזן: שלום לכולם, נכנסתי, הגעתי, התיישבתי, אפילו קניתי שתייה. מבחינת הספסרים, זה אכן משחק עונה. 500 שקל כרטיס. הלווא שזו האינדיקציה.

20:44, דוד רוזנטל: יאללה, התחלנו - תנו לנו משחק טוב!

20:45, דוד רוזנטל: הפועל פשוט קילרים, אין הסבר אחר. לא להאמין .

20:46, אבנר שביט: בשנות השמונים היינו צריכים לחכות לדקות האחרונות בשביל גול בנבדל. היום אנחנו מבקיעים בדקה הראשונה שערים חוקיים. מדהים.

20:46, דוד רוזנטל: עזוב, חמי - שתייה, פיצוחים - הגעת בדיוק לגול. לא מחמיצים אף רגע במשחקים של הפועל תל אביב.

20:47, חמי אוזן: לדעתי זה הגול הכי מהיר העונה. הלוואי שהוא יסדר לנו משחק עונה אמיתי. גול מהיר יכול להרוג משחק, אבל גם להוביל למשחק מיתולוגי. רואים שחיפה בהלם. הפועל לא באה ככה לדרבי: במכבי תל אביב היא מזלזלת, חיפה היא עדיין אתגר עבורה. הלוואי שזה לא ייעצר בגול הזה.

20:50, אבנר שביט: חמש הדקות הראשונות של הפועל הן מהטובות בהיסטוריה שלה בליגה הישראלית.

20:50, חמי אוזן: קטן הולך במגרש. מקודם הוא נעמד ליד גולסה, אבל גולסה כבר לא סופר אותו בקטעים כאלה ושיחק קדימה. אגב, לפני המשחק אמרו שהקיזוז מוציא את העוקץ מהמשחק. אולי. אבל העובדה שהמשחק הוא רק על נקודה וחצי גורם לשתי הקבוצות לשחק ללא חשש. צריך עוד גול כדי לבנות באמת משחק-על.

20:51, דוד רוזנטל: מצד שני, חמי, חיפה היא לא מכבי תל אביב. השאלה היא אם היא תצלח את רבע השעה הראשונה עם התוצאה הזו. יחסי הכוחות יתאזנו, בסופו של דבר.

20:51, אבנר שביט: חמי, זכורים לי לפחות שני משחקי עונה שבהם הפועל עלתה ליתרון מוקדם (אם כי לא כל כך מוקדם) ואז חיפה הגיבה בצמד מכריע.

20:52, אבנר שביט: רוזנטל, "נאום המלך" זה יותר כמו ארסנל. הרבה דברים טובים אבל זה לא באמת הדבר האמיתי.

20:55, הגולש עידן: אבנר, אם אתה ממשיך להתלהב ככה מהפועל אני מארגן חרם על השיעורים שלך. איזה קבוצה של מגעילים, בדקה הם הרסו לי את כל ההנאה שהייתה לי מהניצחון אתמול באשקלון. ואגב, המאץ'-אפ האמיתי הוא בין בנאדו לבאדיר - מי יחיה אחרון?

20:55, דוד רוזנטל: אוי, קטן, קטן - איפה החדות? כל אגף ימין היה פתוח.

20:57, חמי אוזן: אבנר ודוד, אתם צודקים, אבל השער הבא במשחק באוויר. ואם הוא יהיה של הפועל, תהיה כאן תוצאה היסטרית והיסטורית. אם זו היתה מכבי, תל אביב כן, הפועל תל אביב היתה מורידה הילוך.

20:57, דוד רוזנטל: אבוקסיס צריך להרגיע את פרנסמן. הגיעו לו שלושה צהובים במהלך אחד.

20:58, אבנר שביט: מזל שהלב של גוטמן לא צריך לסבול את חוסר התיאום בין באדיר ואניימה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
בן שהר שחקן הפועל תל אביב חוגג עם טוטו תמוז. קובי אליהו
וואי וואי וואי, איזו פתיחה!/קובי אליהו

21:01, דוד רוזנטל: הם התחילו להוריד הילוך, חמי. טבעי - היית בשוונג, לא נתת את השני - אתה נרגע. לא מאמין שנראה פה תוצאה היסטורית.

21:01, חמי אוזן: צריך להגיד תודה גדולה לתקשורת שבנתה מתח מצוין למשחק; הבילט-אפ לא הרג אותו, להיפך. התקשורת גם העירה את גילי ורמוט, רואים שהוא בא לתת משחק יותר טוב ממה שהוא רגיל בעת האחרונה. אם כי, רוזנטל צודק. חיפה לא נשברת. אולי בחצי השני נראה את הצד האנושי של הירוקים.

21:06, אבנר שביט: בהתאם לדינמיקה הרגילה של משחקי העונה, הטירוף הפך כל כך מהר לשיממון.

21:08, דוד רוזנטל: אני לא יכול לראות את קטן בשמאל. לא יכול. זה מציק לי בעין, חונק אותי ובעיקר תוקע את ההתקפה של חיפה.

21:09, אבנר שביט: לגולש עידן - אם תמשיך ככה, בשיעור הבא במקום לראות סרטים של פליני נראה בלופים את הנבדל הפאסיבי של לנדאו וננתח את המבע הקולנועי שלו.

21:11, דוד רוזנטל: עזוב, אבנר, יש לי עונש יותר גדול - תראה לו סרטים של אייזנשטיין.

21:12, חמי אוזן: שאלה לגולשים, לדוד ולאבנר - מי יהיה הראשון שיורחק הערב?

21:14, דוד רוזנטל: האמת, חמי - לא יודע, אבל בדבר אחד אני די בטוח - אכן יהיה פה אדום.

21:14, אבנר שביט: אבישי ז'אנו.

21:15, חמי אוזן: בעיני זה עצוב לראות איך אוהדי הפועל סולדים מכל פס של דני בונדר. פעם הם העריצו את הבונדרים, את האפורים אבל הלוחמים, והיום הם סוגדים לכוכבים. בונדר בעונה טובה בסך הכל, אבל בכל פעם שהכדור אצלו יש מתח לקראת טעות.

21:15, אבנר שביט: משעמם, מתי כבר מחלקים את האוסקר לעיצוב אמנותי?

21:16, אבנר שביט: רוזנטל, הם רואים סרטים של אייזנשטיין גם ככה. ואפרופו אייזנשטיין, נתקלתי לפני שבוע בדיון מעניין בפייסבוק בין אוהדי מכבי חיפה, שאחד מהם פיתח תיאוריה חתרנית שקוזניצוב היה בעצם שחקן אדיר שתרם רבות לירוקים, גם בגילו המתקדם.

21:17, דוד רוזנטל: יכול להיות שאני לא מבין בכדורגל, אבל אולי תסבירו לי משהו - למה לתפקד שחקן שיש לו רק ימין בצד שמאל ועוד מול קבוצה שדווקא האגף השמאלי שלה הוא החוליה החלשה?

21:18, דוד רוזנטל: אבנר, לגולש הזה קוראים במקרה יניב אברג'ל?

21:19, חמי אוזן: אבנר, לצערי השער המהיר הלך לכיוןן הלא נכון והרס את המשחק.

21:21, הגולש עידן: אבנר - בעניין הנבדל הפאסיבי, מבע קולנועי ריאליסטי משהו, וואן שוט ארוך, רק חסר דיפ פוקוס. רנואר היה גאה. רוזנטל, כבר ראיתי את כל הסרטים של אייזנשטיין, אי אפשר לאיים עליי. וחוצמזה, במקום לראות משחקי כדורגל זניחים אולי תדבר עם גודל ותמנע את השביתה? והמשחק - נרדם, גם הקהל. למרות שאלישע עשה צעד נכון אחרי הגול; קטן לא יכול לרוץ, אז הוא שלח אותו קדימה והוריד את גולסה 20 מטר אחורה, חיפה השתלטו על המשחק.

21:22, דוד רוזנטל: עידן, אני מזמן הפסקתי להאמין ברוג'ר גודל. כבר עדיף אבי לוזון.

21:23, אבנר שביט: זה רק אני או שבחצי שעה האחרונה פשוט לא קרה כאן כלום?

21:24, אבנר שביט: הבמאי הדגול רועי פלורנטין כתב לי בפייסבוק - דבר ראשון צריך להדיח את דני נוימן. אני חושב שזו אמירה שרבים מהגולשים יכולים להזדהות איתה, בלי קשר לקבוצה שהם אוהדים, עם קשר לעובדה שיש להם את חוש השמיעה.

21:26, אבנר שביט: רוזנטל - LOL!

21:27, אבנר שביט: עידן, גם אתה מצחיק. את מי אתה אוהד?

21:29, אבנר שביט: יש מצב להפסיק את המשחק במחצית? כי התוצאה טובה לי וכי ממילא לא קורה פה כלום. תנו לראות לייקרס-אוקלהומה בשקט.

21:31, הגולש עידן: אבנר, לפי התגובה הראשונה שלי היית יכול להבין שאת מכבי תל אביב. הרסו לי את ההנאה מהניצחון אתמול באשקלון תוך 50 שניות. אגב, הבטחת לי תשובה על הטעות במאמר ששלחתי לך במייל לפני שבועיים :)

21:31, דוד רוזנטל: טוב, נראה לי שחיפה צריכה להיות מרוצה יותר. היא הייתה בשוק טוטאלי, אבל יורדת בפיגור מינימלי. והפועל תל אביב? לגמרי רדומים. עקצו וברחו. המחצית השניה לא תהיה מבחן רק לאלישע לוי, גם לאבוקסיס. כרגע, הדינמיקה של המשחק קצת מזכירה את הדרבי השני של העונה.

21:35, אבנר שביט: עידן, בדיוק הכנתי לך תשובה מפורטת, אבל עכשיו שגיליתי שאתה מכביסט שמתי אותה בפח האשפה.

21:35, דוד רוזנטל: כבר סלחתי לאלון חזן על הביטוי "גוזר את הפירות" מלפני המשחק, מילא. אבל להגיד שזה משחק כדורגל מצוין?

21:37, אבנר שביט: רוזנטל - קלעת בול. המשחק הזה הוא כל כך התשובה של סוף פברואר לדרבי השני של העונה.

ביוואן פרנסמן (שוכב), הפועל תל אביב, מקדים את תומר חמד, מכבי חיפה, לצד וינסנט אניימה. ברני ארדוב
עשו טובה, תנו לנו מחצית שניה טובה יותר/ברני ארדוב

מחצית שניה

21:41, אבנר שביט: הערה למחצית - לשתי התלאביביות יש אינטרס חזק שהפועל חיפה תהיה בפלייאוף העליון, כי היא תוציא תיקו בדרבי פלייאוף מול מכבי וזה יעזור לשתיהן.

21:48, חמי אוזן: איזה חילוף פחדני של אלישע לוי. להוציא את עידן ורד זה לפחד להוציא את קטן. הקהל של חיפה מעודד את עידן ורד כי הוא קורא את העוול הזה. נראה אם המזל שוב יציל את אלישע לוי.

21:52, דוד רוזנטל: אמרנו או לא אמרנו כמו הדרבי?

21:52, אבנר שביט: אז מי ליכלך על יניב קטן? כרגיל, כל דבר חשוב שקורה למכבי חיפה מתחיל בו.

21:54, חמי אוזן: מה שכן, ברגע שיש לחיפה שני שחקנים שאפשר לקרוא להם חלוצים, הסיכוים שלהם לטעות פחות מול השער של הפועל תל אביב קטנים. מעניין לראות אם להפועל יש אנרגיות לצאת מחדש למומנטום.

21:58, הגולש עידן: חמי, תן לו מאה חילופים פחדניים כאלה. ברגע שנוימן אמר שהחילוף לא היה טוב, היה ברור שגדיר יתן גול. אגב, רוזנטל, בהמשך לדיון על הדרבי האחרון, שוב הפועל לא עולה למחצית השנייה, אולי זה המקום שהחיסרון של גוטמן הכי משפיע. הפועל מתחילים על אוטומט, אבל לא עושים התאמות. בתור חובב פוטבול, אתה גם יודע בטח כמה התאמות זה חשוב (מישהו אמר בליצ'ק ולא קיבל...). אבנר, לא צריך תשובה מפורטת, רק לדעת אם אני צודק:)

21:58, דוד רוזנטל: חמי, זו הבעיה בהפועל של אבוקסיס לעומת הפועל של גוטמן. ההתאמות לא נעשות בזמן.

22:00, דוד רוזנטל: עידן, הייתי אומר שמוחות גדולים חושבים דומה בעניין גוטמן ואבוקסיס, הבעיה היא שאני לא מוח גדול, מקסימום מדיום, ככה שמצטער - תצטרך לחפש את הביטוי הזה במקום אחר.

22:00, אבנר שביט: ראיתם? זה לא כדורגל ישראלי בלי מכות בתא הכבוד.

22:01, חמי אוזן: בשערי הכבוד, שער 1 ושער 2, כל הזמן הולכים מכות. ביציעי האוהדי מעודדים, לא השאירו מקום לחמומי המוח שיושבים בכסאות המרווחים.

22:01, דוד רוזנטל: דני נוימן לא מבין שהשטיק הזה של להצביע על שחקן ולהגיד שהוא חופשי בבעיטה נייחת לא עובד? מזל שהוא לא שם על זה כסף.

22:06, אבנר שביט: נדמה לי, או שדני נוימן שיחזר עכשיו את ה'ככה לא בונים חומה' של יורם ארבל?

22:06, דוד רוזנטל: אין כמו ערן זהבי כדי לחלץ את הפועל תל אביב מברוך. משחק חדש.

22:07, חמי אוזן: לזה קוראים מזל של אלופים. לא? הפועל היו בהלם, ובמהלך אחד עקרו את כל ההתלהבות של חיפה.

22:10, חמי אוזן: לפני הגול כתבתי שאבוקסיס, זה שיקבל קרדיט על הניצחון, צריך להכניס את אלרואי כהן. הילד מתחמם כאן, והנה, תכף הוא נכנס, אבל זה טוב שהפועל למדה לא לשלב בכוח שחקן שבא בינואר. גם פצ'אלקה לא ישר מקבל קרדיט. בעונה שעברה ניסו בכוח להכניס את דה רידר, הפעם הם השתפרו.

22:16, אבנר שביט: חמי, רק תיקון עוול היסטורי לגבי דה-רידר - הוא היה אחראי לגול החשוב מול בני יהודה שבלעדיו הפועל לא היתה לוקחת אליפות.

22:17, אבנר שביט: אז משה פרימו צדק. הפועל באמת פשוט הרבה יותר טובה ממכבי חיפה. יכול להיות שהיא תזכה השנה באליפות?

22:18, דוד רוזנטל: הפועל תל אביב פשוט מוכיחה שהיא הקבוצה מספר 1 בארץ בלי השגות היום. אבוקסיס לא משלם שכר לימוד למרות הרבה מאוד טעויות, וכשרואים את התלכיד הזה מבינים למה.

ערן זהבי שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
איזה ווינר, באמת/קובי אליהו

22:19, אבנר שביט: להוציא אפיזודות חסרות חשיבות כמו ההצגה של יניב ירון וכדומה, לא זכור לי בימי חיי שהפועל ניצחה ככה את מכבי חיפה במשחק מכריע.

22:22, דוד רוזנטל: אבנר, למרות ההסכמה שהפועל תל אביב טובה יותר מחיפה, צריך לזכור שהפער הוא נקודה אחת ויש מספיק משחקים בקופה. המשחק הזה משקף יכולת, הוא לא בהכרח שווה תואר.

22:22, חמי אוזן: למה לא להוציא את קטן עכשיו? המשחק גם ככה גמור, ואתה מוציא חלוץ ומכניס את סולליך. אגב, ארי שמאי משתולל כאן על חולדאי.

22:24, אבנר שביט: רגע, הכי חשוב - מי זאת הבלונדינית שיושבת ליד נאתכו?! היא מדהימה!

22:25, אבנר שביט: אז בהנחה שגוטמן יילך לנבחרת, אבוקסיס סידר הערב לעצמו חוזה בתור המאמן הראשי של הפועל בעונה הבאה?

22:28, דוד רוזנטל: אבנר - זו שאלה קשה, אבל אם אני הפועל תל אביב, אני חושב על אופציות אחרות. יש הבדל בין לקבל קבוצה ולהריץ אותה כממלא מקום לבין לבנות קבוצה אלופה. אני לא יודע אם אבוקסיס מוכן לזה.

22:29, חמי אוזן: סיכום המשחק. לשני חובבי הפוטבול החביבים, היה אחלה משחק. לא ענק. סתם משחק טוב. הפועל באה בהתלהבות, אבל לא בריכוז. היא גמרה את המוטיבציה באמצע המחצית הראשונה, ולולא כדור חופשי של זהבי, חיפה היתה מנצחת. אבל זה ההבדל בין חיפה להפועל תל אביב: בהפועל יש הרבה מאוד שחקנים שלמים. מספיק שכל אחד ייתן משחק סביר עם שלושה מהלכים יעילים, ובזה זה נגמר. לחיפה אין כל כך הרבה שחקני הכרעה, והיא כובשת רק מערבוביה ברחבה.

22:30, חמי אוזן: אני מת על הצעירים של חיפה, זה עדיין המועדון מספר 1 בלי תחרות, אבל מה יהיה בעונה הבאה: שוב ימכרו צעירים, כי הם רוצים להיות אייאקס, ובסוף לא יישארו שחקנים. לכן אני גם לא אוהב את הדיכוי של עידן ורד. תן לו את המפתחות או תן לו להתבשל לאט כמו אלרואי כהן, אבל לא ככה. חיפה צריכה לברך על הקיזוז היום. גם אחרי הרביעי, הפועל דרסה את חיפה בהילוך שלישי. שלישי, לרוב שני, כי יש לה פצצות אטום כמעט בכל עמדה.

22:31, אבנר שביט: חמי, מה ארי שמאי בדיוק עשה? ומי זאת הבלונדינית עם נאתכו????

22:34, חמי אוזן: קילל את חולדאי אחרי הגול. מאבטחים ניגשו והרגיעו אותו. איך יודעים שגם 'ארץ נהדרת' אוהדי הפועל? גם שם מתעבים את חולדאי.

22:34, דוד רוזנטל: טוב, כל מה שהיה צריך להיאמר די נאמר. הפועל תל אביב היא פשוט זן אחר של קבוצה. זה לא מבטיח לה אליפות, אבל המשחק הזה היה בגדר הצהרה גדולה מאוד.

22:35, אבנר שביט: האמת שקשה לשמוח מרוב שהניצחון הזה קל.

22:35, דוד רוזנטל: בסופו של דבר, חמי, אמרת וצדקת - תוצאה היסטורית. מה שמפחיד הוא שהפועל תל אביב אפילו לא הייתה יציבה במשחק הזה. סחתן גדול, תשואות ענקיות.

22:42, אבנר שביט: למכבי חיפה יש את ה-0:5 מכבי תל אביב, להפועל יהיה מהיום את ה-1:4 על מכבי חיפה; משחק שיירשם בדפי ההיסטוריה באותיות של זהב, ועם זאת צריך לזכור - במחזור הבא יש משחק עונה חדש, והפעם בטדי מול בית"ר.

טוטו תמוז שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
בתמונה: שחקן של הקבוצה הכי טובה בארץ/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully