וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון נמצא מתחת לאף: סיכום המחזור ה-18 בליגת העל

22.2.2011 / 11:28

אם קטש רוצה למנוע את הידרדרות ירושלים, הוא חייב לתת ליובל נעימי להנהיג. אור שקדי סוגר מחזור ונגעל מרמת הקליעה בליגה

1. נקודת האור של המחזור – קאסיב פאוול

כששקלה הפועל חולון במהלך הקיץ להחתים פורוורד במחיר סביר, הגיע שמו של קאסיב פאוול למאמן דני פרנקו. אחרי עונה לא מרשימה ביוון, בחן המאמן את ביצועיו של פאוול, ודבר אחד היה בולט יותר מהרזומה על המגרש - אישיותו. פאוול נודע בתקופתו ב-NBA ובליגת הפיתוח בעזרה שלו לקהילה, ובבלוג שלו כתב על העזרה שהוא מעניק לנזקקים, ועל השקפת החיים שלו. בקבוצה כמו הפועל חולון, בה הטירוף הפך להיות שם דבר, בן אדם משכמו ומעלה כמו פאוול היה נראה כמו צירוף מושלם.

בשבועיים האחרונים עמד פאוול בפני הצעה אטרקטיבית מקבוצת מונטגראנו האיטלקית, מצמרת הליגה הראשונה, שרצתה לצרפו מיד. פאוול, שראה איך חבריו לקבוצה רוברט היית' ואריק קמפבל עוזבים לצרפת, לא שקל אפילו את ההצעה בכובד ראש, והודיע לראשי הקבוצה כי יש לו משימה כאן, ואין בכוונתו לעזוב. החיוך שמלווה את משחקו, הדביק בתקופה האחרונה את חבריו, דווקא בימים הקשים ביותר של חולון העונה, ונראה כי גישתו למשחק ולחיים בכלל אולי עושה משהו חיובי למערכת של המועדון.

במשחק מול מכבי ראשון לציון, עליה קלע בסיבוב הראשון סל ניצחון, שוב היה זה פאוול שרשום על הניצחון. בפיגור 15, 6 דקות לסיום, בעוד הקהל החולוני נותן דחיפה אחרונה מהיציעים, לקח פאוול את המושכות וקבר שתי שלשות חשובות, בדרך לתחילת הקאמבק. לאחר מכן, בהארכה, היה גדול מכולם, וסחב את חולון לניצחון שככל הנראה מבטיח את הישארותה בליגה, לפחות על הפרקט. במסיבת העיתונאים דיבר על חשיבות ההישארות שלו ושל חבריו כקבוצה, כי זהו קאסיב פאוול, חושב קודם על האחרים לפני עצמו. בליגה כמו שלנו, בה בעיות כלכליות וחוסר יציבות הן הדבר הכי ודאי במהלך עונה, זר כמו פאוול יכול לעשות את ההבדל עבור מועדונים שאינם עונים לשם מכבי תל אביב או הפועל ירושלים.

2. מכבי ת"א בדרך לסיבוב של פוזה

ביום חמישי יעלו על הפרקט ביד אליהו מכבי תל אביב וברצלונה לקרב על המקום הראשון בטופ 16, והדרך היותר נוח לפיינל פור של היורוליג. בינתיים שייטו הצהובים במשך שלושה רבעים, אחרי התחלה רעה מאוד, מול מכבי חיפה החלשה, וצברו את ניצחונם ה-17 העונה מתוך 18 משחקים. בסיום המשחק, כהרגלו בקודש, חילק המאמן דיוויד בלאט שבחים לקבוצה היריבה, וציין שאם חיפה תשחק כפי ששיחקה נגד קבוצתו גם במשחקים הבאים, היא תוכל להשיג ניצחונות.

זה בעצם מה שנשאר לבלאט לעשות בליגה עד לפלייאוף, לייעץ לקבוצות היריבות לאחר המשחקים, כי כפי שמסתמן מלוח המשחקים של מכבי תל אביב, והמצב הנוכחי בטבלה, במחזור ה-20, אחרי משחק הבית מול הפועל ירושלים, תבטיח מכבי את המקום הראשון בליגה. עד לתחילת הפלייאוף תעסוק הקבוצה בעיקר ביורוליג, שתיכנס אז לשלבים המכריעים של העונה, ובמשחקים בליגה הצהובים יהיו עסוקים בעיקר באיך לא להיפצע. דווקא המשחקים האלה, שחשובים לצהובים מבחינה ספורטיבית כקליפת השום, יהיו זמן מצוין לשלב צעירים ברוטציה כמו שון לבנובסקי, שכבר נמנה על סגל הבוגרים, ובן אלטיט כוכב קבוצת הנוער. מעבר לכך, מכבי יכולה לפהק עד לתחילת מאי.

3. איבדו את הראש – חזרו לבסיס

הלחץ בהפועל ירושלים בשבועיים האחרונים נתן את אותותיו. כשקבוצה נמצאת בתוך מסלול לא טוב, הדברים הרעים נדבקים אליה, וכך גם הפציעות המיותרות של משה מזרחי ויוגב אוחיון לפני המשחק מול ברק נתניה. בירושלים החליטו לפני המשחק להדביק עוד טלאי לסגל הפגום, והחתימו את ג'וואד וויליאמס, שחקן שיושב על העמדה של דיון דוואל, וכשבריאן רנדל יחזור, יחתוך גם לו את דקות המשחק. בעוד הקבוצה מנסה להחתים שחקן פנים אמיתי, לראשונה מאז תחילת העונה, היא הגיעה למבחן בנתניה, וידעה שחייבת לעצור את המפולת.

אחד הדברים שמאמנים חוזרים ואומרים לשחקנים שנמצאים במשחק לא טוב, הוא להיכנס למשחק דרך פעולה פשוטה. עודד קטש יישם את העצה שהוא נותן, והלך על המהלך הפשוט ביותר שכל מי שסובב את הפועל ירושלים יכול לנחש עוד מסיום העונה שעברה: כשהקבוצה בצרות, היא צריכה את יובל נעימי. אין ספק לאיש לגבי יכולותיו המקצועיות של נעימי, שרק בקיץ עשה את קפיצת המדרגה ברמת הנבחרת, אך דווקא בירושלים החליטו להתחכם עם רוטציות, ונעימי נדחק עמוק אחורה עם 5 הופעות בלבד מתוך 16, בהן שותף ב-25 דקות או יותר.

כשנעימי קיבל את המפתחות, הוא לא התרגש, ולא בא להראות לאף אחד מה הוא יודע. יובל נעימי הוא קודם כל שחקן שאתה יכול לבטוח בו מבחינה התקפית, הרבה יותר מהתרומה של וויל סולומון וג'ייסון ריץ' המסוכסכים. נעימי לקח את העניינים לידיים, ופירק את ברק נתניה במהלך הרבע השני והשלישי, כשבסיום ניסיון הקאמבק רק גרם למספר דפיקות לב מוצאות ולא יותר. השאלה שנותרה פתוחה עכשיו עבור קטש, היא האם ימשיך בדבר הנכון לעשותו, וייתן ליובל נעימי לעשות את מה שהוא יודע לעשות - להוביל קבוצה - או שיבחר לסבך את העניינים, באופן שלא מתאים לו, ואולי יהרוס לירושלים באופן סופי את העונה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

4. כדור בתוך החישוק? מצרך נדיר

29 אחוז משלוש ו-9 החטאות מקו העונשין רשמה ברק נתניה במשחק מול הפועל ירושלים. 24 אחוז משלוש ו-14 החטאות עונשין, שבוע שני ברציפות, רשמה מכבי חיפה בהפסד הביתי מול מכבי תל אביב. 21 אחוז משלוש, 26 החטאות מהתחום הזה שמהווים מקום שני בשיאים השליליים מאז שנת 2000, ו-8 החטאות מהעונשין רשמה מכבי ראשון לציון בהפסד להפועל חולון ביום שבת. כל המספרים המגוחכים הללו הגיעו שבוע בלבד אחרי שגלבוע/גליל ניפצה שיאים עם 48 נקודות במשחק ביתי מול בני השרון, והיד כמו שנראה, עוד נטויה.

יש שיגידו שמדובר בצירוף מקרים לא מייצג, ועובדה היא שכמות הנקודות שנקלעת בליגה היא די גבוהה. סוכני השחקנים מודים שפשוט התמונה לא נכונה, כי בליגת העל לא שומרים, אז שחקנים מגיעים כדי להעלות את הממוצעים שלהם. אז מה מוביל למספרים מחרידים כאלה? יום רע ויסודות לקויים. לא מעט שחקנים בליגת העל פשוט לא יודעים לקלוע בצורה סבירה, ואת התוצאות של היסודות הרעועים נראה ככל הנראה באליפות אירופה הקרובה. בינתיים, במקום לסדר תרגילים חדשים לקראת הסיבוב השלישי, אולי כדאי לקבוצות לעבוד על קליעה במשך כמה אימונים, או להזמין שיעור אצל אילן רון, מקיבוץ מגל, הבחור שקלע את "סל הזהב" של מפעל הפיס, וגרף 35 אלף שקל לכיסו.

5. מה יהיה הסוף, יא רבי?

את הסיבוב הראשון סיימה עירוני אשקלון עם מבט אופטימי לקראת הסיבוב השני, והעריכה כי מתוך ששת משחקי הבית היא תוכל לנצח בארבעה ולברוח מהתחתית. בפועל ניצחה הקבוצה רק משחק אחד בכל הסיבוב השני, שקעה עמוק מתחת לקו האדום, והפרש של שלושה משחקים מפריד בינה לבין ברק נתניה, שנמצאת נכון לעכשיו במקום בטוח. באשקלון אומרים כי הנאחס נדבק לקבוצה עם שרשרת פציעות, עזיבות והפסדים דרמטיים, והמועדון עשה את שלו עם שינויים בסגל ושינויים בצוות המקצועי. רק פיזור מלח מתחת לסל עוד לא בוצע.

אז מה אלי רבי באמת יכול לעשות מעבר לכך, כשהקבוצה שלו בנויה במקרה הטוב מחבורה לא טובה של שחקנים, שהתלות שלו בגור פורת, אותו שחקן שבסופו של דבר בעונה שעברה הציל אותו מירידה, היא מוחלטת, ופורת עצמו סוחב פציעה? קודם כל לנסות, בדיוק כמו עודד קטש בירושלים, למצוא אי של יציבות ולשחק עליו. באשקלון יש שני שחקנים שיחסית יציבים העונה: ראשון טרנר ותומאס טרל. רבי צריך למצוא דרך להוציא מהשניים את המיטב, לשמור אותם בלי עבירות לדקות האחרונות ולהחזיק אצבעות. כפי שזה נראה עכשיו, אם רבי יוציא את אשקלון מהפלייאוף התחתון, הוא ירשום הישג שיפאר את קריירת האימון שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully