וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליגה של בניון ואוואט: אלמוג כהן מככב בנבחרת המחזור של אירופה

21.2.2011 / 11:12

ברכות לקשר המופלא שהופך לישראלי הרביעי שנכנס לנבחרת המחזור של אירופה, וחלק אינטגרלי מגלריית השגרירים הבכירים שלנו. שאר הכוכבים שומרים את הרגליים לליגת האלופות

בשבוע שבו בכל רחבי אירופה הגדולות מגמגמות ושומרות כוחות להכרעות בליגת האלופות, נבחרת המחזור שלנו מעט שונה. כמעט ולא תמצאו בהרכב שמות גדולים או כוכבים נוצצים, אלא יותר כאלה שחלקם נכנס תחת ההגדרה של שחקנים אפורים. שחקנים שנמצאים בשולי הכותרות. שחקנים כמו אלמוג כהן. אחרי שיוסי בניון, דודו אואט וטל בן חיים הופיעו במדור, אלמוג כהן הוא הישראלי הרביעי שכובש את נבחרת המחזור. על הדברים שהוא עושה בבונדסליגה, הוא ראוי לפחות לאותה הערכה כמו השלושה שקדמו לו.

אלמוג כהן שחקן נירנברג. Alexandra Beier, GettyImages
גם ישראלי יש לנו ברשימה. אלמוג כהן/GettyImages, Alexandra Beier

שוער

דניאל ארנזוביה – דפורטיבו לה קורוניה

אפודת השוער הייתה שמורה לטים הווארד מאברטון, אבל שער שדה דרמטי של שוער הוא נתון שאי אפשר להתעלם ממנו. שלוש פעמים הפסידה העונה לה קורוניה לאלמריה בליגה ובגביע, עד שהשוער הוותיק החליט לשים לזה סוף. ארנזוביה (31), האיש שהובא לדפור כדי לדחוק החוצה את אוואט וגוסטבו מונואה, הפך לגיבור היום בספרד לא רק בזכות יכולת טובה בין הקורות, אלא בעיקר בעקבות שער נגיחה דרמטי בתוספת הזמן (1:1) שהציל לקבוצתו נקודה בקרב התחתית. אגב, לעומת צמרת הלה ליגה, גם העונה קרבות התחתית יספקו את הדרמות האמיתיות של מחזורי הסיום.

שוער דפורטיבו לה קורוניה דניאל ארנזוביה. AP
יצאת מלך. ארנזוביה/AP

הגנה

מגן ימני: דני אלבס – ברצלונה

בדיוק כמו בצמד המשחקים בגביע המלך, גם הפעם בילבאו הקשתה את החיים על ברצלונה בקאמפ נואו. אבל 12 דקות לפני שהעולם מזדעזע מעוד תיקו של הבלאוגרנה, ועדות חקירה נפתחות ברחבי הגלובוס וכתבות ניתוח המשבר יוצאות לדרך, שיתוף פעולה ברזילאי-ארגנטינאי דאג להרגיע את הרוחות. אלבס, שבישל את השער הראשון לדויד וייה, השלים צמד בישולים ולאונל מסי הבטיח את הניצחון. אל תפספסו את מוסר ההשכל - כן, כן, מסתבר שגם 1:2, בדיוק כמו 0:5 ו-0:8, זו תוצאה שמביאה שלוש נקודות.


בלם: מאפו יאנגה-מ'ביווה – מונפלייה

אחרי 13 משחקי ליגה רצופים ללא הפסד, נעצרה המוליכה ליל בסטאד דה לה מוסון במונפלייה. אחד האחראים הבולטים להפתעה היה הבלם הכישרוני בן ה-21, שלא התרגש מההתקפה הכי קטלנית בליג 1. יאנגה-מ'ביווה נולד ברפובליקה של מרכז אפריקה, אך מחזיק באזרחות צרפתית ורשם מספר הופעות במדי הנבחרת הצעירה. בצרפת רואים בו כאחד מבלמי העתיד של הנבחרת והמופע המצוין ומלא הביטחון שלו מול המוליכה סיפק כמה הסברים לכך.

דני אלבס שחקן ברצלונה חוגג עם חבריו. רויטרס
הרגיע את הרוחות בקמפ-נואו. אלבס/רויטרס

בלם: פביאנו סנטקרוסה – נאפולי

לפני שלוש שנים עוד השוו בנאפולי את סנטקרוסה לאלסנדרו נסטה. מאז, הבלם כוכבו דעך, הוא איבד את מקומו בהרכב ובינואר האחרון היה על סף מעבר לקבוצת התחתית של לצ'ה. העסקה לא יצאה אל הפועל וביום ראשון, סנטקרוסה נקרא אל הדגל להופעה שביעית בסך הכל בהרכב העונה ועשה עבודה מצוינת. נאפולי עלתה לחוצה למשחק הביתי מול קטאניה (0:1) ושיחקה רע, אולי בהשפעת המחשבות על משחק העונה מול מילאן בשבוע הבא. סנטקרוסה מצידו דאג לשמור על העניים רגועים מאחור עם משחק שקט ואחראי, שאולי יסדר לו מקום בהרכב לקרב מול זלאטן ורוביניו.


מגן שמאלי: לייטון ביינס – אברטון

מכיוון שהווארד איבד את מקומו ברגע האחרון, קידמנו להרכב את האחראי השני להדחה המפתיעה של צ'לסי מהגביע האנגלי. לביינס היה משחק נהדר בסטמפורד ברידג'. הוא היה מצוין בחלק ההגנתי עם עמידה נכונה וסגירה טובה וסיפק פריצות מאיימות לאורך הקו. לקינוח, הוא שלף את הנשק המוכר וירה כדור חופשי אדיר שקבע שוויון דרמטי בדקה ה-119. ביינס אמנם החטיא בדו קרב הפנדלים, אבל הווארד ואשלי קול דאגו שאברטון תעפיל לשמינית הגמר. ואפרופו קול: "ביינס היה פנטסטי. אם קול הוא המגן השמאלי הטוב באנגליה, ביינס הוא מספר 2", פרגן בסיום מנג'ר הטופיז דייויד מויס.

לייטון ביינס שחקן אברטון. Chris Brunskill, GettyImages
לא הפעם הראשונה שהוא בנבחרת המחזור. האם לאנגלים יש תקווה מעמדת המגן השמאלי? ביינס/GettyImages, Chris Brunskill

קישור

ז'רמי טולאלן – ליון

ז'וזה מוריניו ודאי נע באי נוחות על הכורסא שלו בערב שישי. היריבה הבאה שלו באלופות, נראתה פשוט פנטסטי בחזרה הגנרלית עם 0:4 ענק על נאנסי. מעל כולם בלט המאסטרו טולאלן, שבנה את כל ההתקפות מהקישור האחורי וגם התכבד בבישול השער הראשון של יוהאן גורקוף. כעת, עומדת ליון בפני שבוע גורלי. המשחק הביתי עם ריאל מדריד ואז, משחק העונה במגרשה של ליל. הקבוצה של קלוד פואל, המאמן שהושמץ והקהל קרא לפיטוריו, הפסידה רק פעם ב-17 משחקי הליגה האחרונים ורחוקה רק ארבע נקודות מהפסגה. סבלנות, כך אומרים, משתלמת.

אלמוג כהן – נירנברג

מדהים שאחרי קצת יותר מחצי עונה, אלמוג כהן מתנהג בנירנברג כמו בעל הבית. הוא צועק, מכוון, רב עם שחקנים יריבים, מתווכח עם שופטים, יורד לגליצ'ים חזקים ובעיקר משחק כמו שהוא יודע. עם כל הלב ובלי טיפת פחד. בגיל 22, מבלי שעבר בקבוצות הגדולות בישראל או בליגת האלופות, אלמוג כהן הפך הרכב לגיטימי באחת הקבוצות המפתיעות של העונה בבונדסליגה והשער הנהדר שכבש לרשת פנקפורט (0:3) הוא רק הפרס על העבודה הקשה. מדובר בהישג נדיר ומי שמתעקש להמעיט בערכו, מוזמן לשאול את עצמו היכן נמצאים שני הישראלים האחרונים ששיחקו בבונדסליגה? רמז: הם שחקני ספסל זניחים בקבוצת צמרת כושלת בליגת העל.

ז'רמי טולאלן שחקן ליון. Michael Steele, GettyImages
גורם להרבה אי נוחות לז'וזה מוריניו. טולאלן/GettyImages, Michael Steele

ג'וואד נקונאם – אוסאסונה

רק בנבחרת המחזור שלנו אפשר למצוא שחקן איראני לצד שחקן ישראלי בהרכב. נקונאם (30), הוביל את אוסאסונה לתוצאה המפתיעה של המחזור בלה ליגה – 0:4 ביתי על אספניול – שגם עזר לקבוצה לעלות מעל הקו האדום. הקפטן האיראני, שהיה פצוע ומיעט לשחק בחודשיים הראשונים של העונה, חזר לעניינים עם צמד שהגיע אחרי כמעט שנה ללא שער.


פרנק ריברי – באיירן מינכן

זה אולי קצת מאוחר מדי לליגה, אבל באיירן מינכן בהחלט חוזרת לעצמה בשבועות האחרונים. אריאן רובן חוזר לכושר אחרי הפציעה וגם ריברי מתחיל להזכיר נשכחות. בשבת, רשם הצרפתי את משחקו הטוב העונה. הבווארים שלטו ללא עוררין והציגו כדורגל שוטף ב-1:3 על מיינץ כשריברי ניהל את כל ההתקפות ובנה שני שערים במסירות נפלאות. פער של 13 נקודות מדורטמונד נראה כמעט בלתי אפשרי, אבל בשביל המשך המאבקים בצ'מפיונס, באיירן התעוררה בדיוק בזמן. אינטר ראי הוזהרת.

תומאס מולר שחקן באיירן מינכן (אמצע) חוגג עם פרנק ריברי. רויטרס
קצת מאוחר מדי, אבל עדיין שיפור מרשים. ריברי חוגג עם תומאס מולר/רויטרס

התקפה

רודריגו פלאסיו – גנואה

בקיץ 2009 הגיע פלאסיו למראסי תמורת שבעה מיליון יורו כמחליפו של דייגו מיליטו. החלוץ של בוקה ג'וניורס היה אז אחד השמות החמים בחלון ההעברות ופרשנים ציפו שיכבוש את אירופה, אך ההמשך היה מאכזב. פלאסיו התקשה להסתגל לכדורגל האיטלקי וגם גנואה לא עמדה בציפיות, בזבזה כספים, החליפה שחקנים, אבל לא הצליחה להתרומם. אלא שבראשון, פלאסיו וגנואה נכנסו לפנתיאון של הכדורגל האיטלקי עם משחק בלתי נשכח. הארגנטינאי כבש צמד ובישל וגנואה נחלצה מפיגור 3:0 בדקה ה-51 לניצחון ביתי 3:4 על רומא. האם זה המשחק שיוציא את פלאסיו לדרך חדשה?


קווין גמיירו – לוריין

במשך כל הקיץ רדפה בורדו אחרי החלוץ הצרפתי המוכשר, אך לא הצליחה לשים עליו את ידה. גמיירו נשאר בלוריין ונהנה מעונת שיא, בעוד בורדו מקרטעת לה במרכז הטבלה. בשבת, השניים נפגשו וגמיירו שלח שלוש תזכורות לכך שהוא הדבר הכי חם בצרפת כיום. מאזן השערים שלו עומד על 15 כיבושים וההערכה היא שבקיץ, הוא יימכר לקבוצה בכירה יותר ביבשת. זאת כנראה לא תהיה בורדו.

רודריגו פלאסיו חלוץ גנואה. Massimo Cebrelli, GettyImages
בדרך כלל הוא מאכזב, אבל לא הפעם. אולי זה המשחק שיוציא את רודריגו פלאסיו לדרך חדשה/GettyImages, Massimo Cebrelli

שווים אזכור

טים הווארד (אברטון) – לקח לצ'לסי את התואר

פליפה סנטנה (דורטמונד) – השכיח את חסרונו של סובוטיץ'

פטריק ויירה (מנצ'סטר סיטי) – טוב שיש גביע

ג'נארו גאטוסו (מילאן) – משפל לשיא בחמישה ימים

אנדראה ברטלוצ'י (לצ'ה) – הוריד את יובנטוס לקרקע

אנחל די מריה (ריאל מדריד) – בישול מבריק

לוק רמי (מארסיי) – מאבק האליפות נפתח מחדש

פטריק ויירה שחקן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
טוב שיש גביע. ויירה/רויטרס

כוכב אורח

אלכס – פנרבחצ'ה

בדקה ה-65 לדרבי החם של איסטנבול בין בשיקטאש לפנרבחצ'ה, עוד פיגרה האורחת 2:1. אז נכנס לפעולה הברזילאי המצוין בן ה-33. הוא כבש שלושער תוך 10 דקות וסחף את פנר ל-2:4 ענק על היריבה השנואה ועלייה זמנית למקום הראשון. אלכס, שהאריך לאחרונה את חוזהו בפנר בשנתיים נוספות, מוביל את טבלת המבקיעים בטורקיה עם 16 שערים וכותרות העיתונים באיסטנבול הריעו למלך החדש של העיר: "אלכס הגדול" ו"הפרופסור" הן רק דוגמאות בולטות.

אלכס שחקן פנרבחצ'ה. AP
גם גיל 33 לא מפריע לו לקרוע רשתות. אלכס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully