וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויד בלאט: "ברצלונה גדולה, אבל גם אנחנו לא רעים"

20.2.2011 / 22:28

מאמן מכבי ת"א לא היה מרוצה מהיכולת בניצחון על חיפה, אך מתרכז בקרב עם אלופת אירופה. "מתחילים להתכונן בראש"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בסוף הרבע הראשון של המשחק בנשר מול מכבי חיפה, דייויד בלאט כעס על היכולת של שחקניו. מכבי תל אביב, ללא סופוקליס שחורציאניטיס המורחק, נראתה עד אז נרפית ונעדרה זיק של נחישות. ברבע השני בלאט כבר קיבל את היכולת המצופה, והצהובים שייטו לניצחון על מכבי חיפה בתוצאה 86:100. ליאור אליהו, שנמצא בכושר מצוין, סיים עם 22 נקודות ב-10 מ-14 מהשדה, דייויד בלו הוכיח שהידית מאופסת עם 16 נקודות ב-4 מ-6 משלוש, וגם מילאן מצ'באן תרם את חלקו עם 12 נקודות. ביום חמישי מצפה לשלושתם ולשאר שחקני הסגל קרב הרבה יותר קשה מול אלופת אירופה ברצלונה.

בלאט: "לא אזכור את המשחק הזה לטובה"

"טוב שהיה משחק קשה", אמר בלאט בסיום, "מה שלא הורג, מחשל. חשוב שזה ישאיר אותנו חדים. זה לא היה אחד המשחקים המבריקים שלנו, אבל גם כאלה צריך לדעת לנצח. לא אזכור את המשחק הזה לטובה, אבל זה לא חשוב מפני שיום חמישי זה ה-יום".

"היום הסתכלתי על המשחק של ברצלונה, היה להם משחק דומה לשלנו. היה משחק שקול ברוב שלבי המשחק והם ניצחו ב-20 הפרש, כי הם קבוצה גדולה", התייחס בלאט ליריבה. "בשתי הקבוצות כבר מתחילים את ההכנה, לפחות בראש, למשחק בחמישי, יש לנו אתגר גדול מאוד. קודם כל לנצח את ברצלונה, שזה לא קורה כל יום, הם לא הפסידו הרבה זמן, ובנוסף לכך אנחנו צריכים לנצח מעל 10 הפרש, משימה לא קלה, נגד קבוצה גדולה, אבל גם אנחנו לא רעים. קודם כל נלך לנוח מחר. חלק מהשחקנים יבואו לעבודה אישית וכל השאר ינוחו. אנחנו צריכים לבוא חדים, אך גם במצב פיזי טוב. זה לא פחות חשוב".

בלאט התייחס להיעדרותו של בייבי-שאק, ולהשפעת הרחקתו על משחקה של מכבי. "סופו הוא שחקן מרכזי, שחקן מטרה שלנו. אבל אני חושב שהכוח של הקבוצה שלנו הוא לא בשחקן אחד. יש לנו צוות נהדר וכל אחד מחפה על אחר כשזה נמצא ביום לא טוב, ובזכות זה אנחנו קבוצה טובה".

"משבוע לשבוע אתה מנסה לשכנע את הקבוצה שלך להגיע לשיא ולשחק כדורסל כמה שיותר טוב וכמה שיותר מושלם", הוסיף בלאט, "לאור העובדה שבחודש וחצי האחרונים שלנו כל כך הרבה פעמים ביקשנו מהשחקנים להיות הכי טובים שאפשר, אז זה ברור שזה בלתי אפשרי בכל דקה לעשות כך. חיפה שיחקו בצורה יוצאת מן הכלל ברבע הראשון, הקשו עלינו, לא יודע אם נראינו גרועים, אבל הם היו פשוט טובים. אמרתי לשחקנים שזה מסוג המשחקים שאם אתה לא נזהר, אתה מסתבך. אי אפשר שלוש פעמים בשבועיים להגיע בשיא. עשינו את זה על הצד הטוב ביותר, מתי שהיה לנו הזדמנות ללחוץ, לחצנו".

אחרי המשחק מול ברצלונה מכבי תפתח את הסיבוב השלישי בליגה, ובלאט חושב שמדובר בסיבוב שהיה אפשר לוותר עליו. "אני לא בא בטענות לשיטה, אבל אם מדברים עליה, יש הוכחה שהיא במידה מסוימת כושלת. אין ערך לסיבוב השלישי, לפחות מבחינתנו ומבחינת המאבק על המקום הראשון. יש סיבות אחרות לכך שהשיטה היא ככה, ואני לא מתלונן על זה. זאת השיטה ונשחק על פיה. לא נתרץ על אי השוויוניות שבדבר.

"אעבוד לפי השיאה ולא אחפש תירוצים בסוף העונה, זה מה שיש", סיכם בלאט, "מכבי באה למשחקים מהסוג הזה ולא מורידה הילוך ולא מנסה לחפש הנחות, חיפה שיחקה בצורה טובה מאוד במחצית הראשונה. התקשינו גם במחצית השנייה".

פרקינס: "נגד ברצלונה יהיה משחק קשה, שלא דומה בכלום למשחק היום"

דורון פרקינס אמר בסיום: "לא היה קשה לחזור מלובליאנה לפה. זה הכדורסל והיה משחק קשה מול קבוצה טובה. לא היה משחק מלהיב, אבל ניצחנו וזה מה שחשוב". גארד מכבי תל אביב התייחס לקרב הצפוי ביום חמישי: "נגד ברצלונה יהיה משחק קשה מאוד, שלא דומה בכלום למשחק היום. אין שום התאמות לקראת המשחק מול ברצלונה, נבוא לשחק חזק ולעשות את כל מה שאנחנו יכולים כדי לנצח". על עתידו אמר פרקינס: "אני נהנה כאן מאוד ועדיין לא יודע מה יקרה בעונה הבאה".

דיוויד בלו: "לא חשבנו על ברצלונה, אלא על המשחק הזה. עכשיו שזה נגמר, נתחיל לחשוב על ברצלונה. בכדורסל אתה לפעמים למעלה ולפעמים למטה, קשה להבין למה התחלנו את המשחקים לא טוב בהתחלה, אבל הדבר החשוב הוא שידענו לצאת מזה. אנחנו באים להתאמן בכל יום ולשחק בכל יום, נראה מחויבות גם אם נבטיח את המקום הראשון".

נאווי: "מכבי תל אביב היא לא המלחמה האמיתית שלנו"

מכבי חיפה לא יכולה להתנחם מההפסד בשל מצבה בתחתית הטבלה, אבל לפחות היא לא הובסה קשות כפי שקרה לאחרונה לכמה מיריבותיה של מכבי תל אביב. "מכבי בכושר והיא בין הטובות באירופה, אני מסתכל על הדברים החיוביים אבל מנסה למצוא פתרונות לנפילות שלנו", אמר בסיום מאמן מכבי חיפה עמי נאווי. "במשחקים האחרונים הגענו ל-60 זריקות מטווח ה-2, 10 זריקות משלוש, היינו הרבה על הקו, אבל האחוזים מהקו והשלוש גרועים. התקשינו בפוסט אפ של מרקו ורוברט, כי מכבי שלחו עזרה למרקו. מבחינה התקפית ומבחינת המסירה הנוספת ותקיפת הטבעת היינו בסדר גמור".

"זאת מכבי תל אביב, זאת לא המלחמה האמיתית שלנו. החוכמה לבוא רגועים במשחקים מול הקבוצות שברמה שלנו. החברה רוצים ועובדים יפה. יש לנו ליקויים, אחרת לא היינו במקום האחרון, אבל לא הכל מסתכם בנושא האימון, יש גם דברים בראש, אני מאמין בשחקנים והם מאמינים בעצמם. הם עובדים קשה כדי להיות מגובשים יחד על המגרש".

"אני לא חושב שאף אחד מהשחקנים ציפה להיות במקום שהוא נמצא, ופה הבעיה שלנו. הקבוצה הזאת נבנתה להיות בצמרת הגבוהה, אבל באופיים הם כולם שחקני התקפה טובים. ציפינו שג'רמיין ישפר את הנושא ההגנתי, אבל לא מצאנו את הפתרונות לנושאים ההגנתיים. השחקנים צריכים לעשות את המעבר בראש שהיום זה מלחמה, זה פחות כדורסל".

רוברט רות'בארט: "מכבי היא קבוצה טובה מאוד ואנחנו התחלנו טוב, אבל בסופו של דבר המשחק הוא ארבעה רבעים והיה לנו קשה להתמודד עם בעיות של עבירות, והזריקות שלהם התחילו להיכנס. אני חושב שנתנו פייט אבל זה לא היה מספיק טוב, אנחנו מנסים להסתכל קדימה ולראות מה אפשר לקחת מבחינה חיובית מהמשחק הזה, ולהשתמש בזה כדי לנצח משחקים אחרים. אנחנו באים לעבודה בכל יום כדי להתחבר. אני לא יכול להגיד את הסיבות שהובילו אותנו למצב הזה אבל אנחנו רוצים להתקדם, ועובדים קשה בכל יום, ועדיין מאמינים, זה בטוח. אפשר עוד להוציא הרבה טוב מהעונה הזאת, זה עוד לא נגמר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully