וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: חולון ניצחה את מכבי ראשל"צ 81:88 בהארכה

גם אווירת פירוק ופיגור 15 נקודות ברבע האחרון לא מנעו מחולון קאמבק קסום נוסף בדרך ל-81:88 ענק על ראשל”צ אחרי הארכה

משהו מוזר מאוד קורה העונה למכבי ראשון לציון, בשניה שבה מתחלפת הספרה מעל המילה "רבע" בלוח התוצאות, מ-3 ל-4. החבורה של אפי בירנבוים איבדה העונה כל כך הרבה הפרשים דו ספרתיים ברבע האחרון שכבר קשה לספור, אבל נדמה שהערב (שבת) ההתפרקות הקבועה של הכתומים הגיעה לשיא. ראשון איבדה יתרון 15 עמוק ברבע האחרון וראתה את הפועל חולון, שהיתה נוראית עד לאותו רגע, כופה הארכה ושם מחסלת סופית את האורחים האומללים, ומנצחת 81:88. הקבוצה של פרנקו, שחוללה נס במחזור הקודם במלחה מול הפועל ירושלים עושה זאת שוב, ועושה רושם שהעונה ככל שהבור עמוק יותר ואפל יותר, ככה מרגישים שחקניו של פרנקו בנוח יותר.

אלא שאם כל הכבוד לקאמבק האדיר של חולון, הסיפור הערב הוא ללא ספק ראשון לציון. הקבוצה של בירנבוים הגיעה עם חמישה ניצחונות רצופים, והיתה בדרכה הבטוחה להבטיח לעצמה את המקום השני בסיום הסיבוב השני בליגת העל. אלא שבדיוק כמו בניצחון על מכבי חיפה במחזור הקודם, וכפי שקרה לה פעמים רבות העונה, היא פשוטה נעלמה ברבע האחרון. בירנבוים זעם על שחקניו בשבוע שעבר, אבל נדמה כי כשהמקרים הללו חוזרים על עצמם שבוע אחר שבוע, אין מנוס מלקבוע שבירנבוים פשוט לא מצליח לשלוט בשחקניו ברגעים בהם נקבעת זהות המנצחת.

דווקא קבוצתו של פרנקו היתה זו שהתעוררה ראשונה הערב, ועלתה ליתרון 10, אבל מאותו רגע היא בעיקר איבדה והחטיאה, מה שאיפשר לראשון לעלות ליתרון 15 עמוק במחצית השניה. אלא שכפי שיודעת כל קבוצה שמתמודדת מול ראשון לציון העונה, הרבע האחרון הוא הרבע החלש ביותר של שחקניו של בירנבוים, וחולון לא עמדה להיות שונה מחברותיה לליגה. קאמבק עצום בראשותו של קאסיב פאוול הוביל אותה עד שיוויון, ואף העניק לה הזדמנות להכריע את המשחק, אבל רוט החטיא מהעונשין ושלח את המשחק להארכה. ב-5 הדקות הנוספות המשיכה ידו של פאוול ללהוט, ראשון לא הצליחה לחבר מהלך כדורסל אחד נכון, וחולון חגגה ניצחון מדהים אל מול אוהדיה המאושרים.

מהלך המשחק

שתי הקבוצות נראו רע בפתיחה והתקשו למצוא את הטבעת, אבל קאסיב פאוול וריץ' מלצר התעוררו ראשונים והעלו את המארחים ליתרון 2:9. אורלנד העיר את האורחים עם שלשה מהפינה, אבל ההגנה של ראשון לא התמקמה כמו שצריך, ומלצר וכהן ניצלו זאת כדי לקבוע 7:17 לחולון. האורחים לקחו פסק זמן והגיבו בריצת 0:10 בראשותו של ארון מגי שכפתה שיוויון 17:17 בסיום הרבע הראשון. מגי המשיך עם המומנטום של האורחים והעלה אותם ליתרון 4 בפתיחת הרבע השני, אבל סטולרו, שהפתיע בניצחון במלחה בשבוע שעבר הפציץ שתי שלשות וקבע יתרון 5 למארחים. ראשון לא נבהלה, אורלנד שוב הפציץ מבחוץ, מורגן חפר בצבע, והאורחים ירדו ביתרון 28:32 במחצית.

ראשון לציון פתחה בטירוף את הרבע השלישי עם ריצת 0:12, כשמורגן, מגי וחנוכי עושים ככל העולה על רוחם, בזמן שחולון לא מוצאת נקודה במשך 4 וחצי דקות. פאוול ומלצר סוף סוף חזרו מחדרי ההלבשה והעלו את קבוצתם על הלוח, ראשון לקחה זריקות רעות ופאוול מבפנים צימק ל-4 בלבד. דווקא כשהיה נדמה שחולון חוזרת הגיע אייזאה סוואן, ועם שלשה גדולה על הבאזר, הוריד את ראשון לציון ביתרון 39:48 בסיום הרבע השלישי. האורחים המשיכו במומנטום, אורלנד תפר עוד שלשה והיתרון עלה ל-15. אלא שבדיוק כפי שקרה לה לא אחת העונה, אז נרדמו האורחים, פאוול צלף שתי שלשות, חולון התעוררה, ובריצה מדהימה הורידה ל-2 בלבד.

סוואן המשיך לקחת אחריות בראשון לציון וצלף עוד שלשה, אבל מלצר בסל ועבירה לא נתן לאורחים לברוח. מגי העלה שוב ל-3, אבל אז הגיעה שלשה ענקית של פאוול, שקבעה שיוויון 66:66, 24 שניות לסיום. מיטשל סחט עבירה אבל קלע רק אחת מהקו, ורוט לקח את הכדור האחרון של חולון אל הסל, ונשלח גם הוא לזרוק פעמיים מהקו. הרכז של חולון לא עמד בלחץ, החטיא את הראשונה אבל שם את השניה כדי לקבוע שיוויון. ראשון יצאה להתקפה אחרונה עם 6 שניות על השעון אבל השלשה של שולמן הלכה החוצה, והמשחק הלך להארכה.

בן דוד פתח את ההארכה עם שלשה גדולה שהחזירה את היתרון לחולון אחרי כמעט 30 דקות, ופאוול עם אחת משלו קבע 69:75 מדהים. מיטשל שמר על התקוות של האורחים עם שלשה שהורידה ל-2, אבל בן דוד החזיר מיד באחת משלו. האורחים שוב החטיאו, כהן ופאוול עשו את העבודה מהקו והעלו את חולון ליתרון 8, ממנו ראשון כבר לא הצליחה לחזור.

סטטיסטיקה

קלעו לחולון: קאסיב פאוול 24 (12 ריבאונדים), ריץ' מלצר 23 (12 ריבאונדים, 6 אסיסטים), מורן רוט 14 (8 אסיסטים), ניר כהן 9 (10 ריבאונדים), עידו סטולרו 8, עמית בן דוד 8. שון דניאל שותף אך לא קלע.

קלעו לראשון לציון: ארון מגי 26 (15 ריבאונדים), דווין מיטשל (12, 8 ריבאונדים, 5 אסיסטים), אייזאה סוואן 12, יהוא אורלנד 9 (3 מ-10 מ-3), ניצן חנוכי 9, ריימר מורגן 8 (12 ריבאונדים), אייל שולמן 5 (8 אסיסטים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully