וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור אליהו: "בבית אנחנו יכולים לעשות הכל"

הפורוורד של מכבי ת"א כבר מסתכל קדימה אל עבר המפגש עם ברצלונה. פארגו: "הופענו כמו גברים למחצית השנייה"

למכבי תל אביב כבר יצא לעבור לא מעט מבחנים העונה, כשהיא מציגה מפגני כדורסל מרשימים, ויכולת קבוצתית נהדרת. גם הערב (חמישי) רשמו הצהובים עוד משחק נהדר, כשחזרו מפיגור במחצית הראשונה בדרך לניצחון 62:83 מול אולימפיה לובליאנה, אל מול קהל עויין של 13 אלף איש, אך ההצגה הזאת והעובדה שמכבי הבטיחה לעצמה את הכרטיס לשלב ההצלבה רק מבהירים עוד יותר כי עתה מגיע המבחן האמיתי: בשבוע הבא תגיע אלופת אירופה, ברצלונה אל היכל יד אליהו, ולקבוצתו של בלאט תהיה ההזדמנות לקחת את גורלה בידה, כשבמידה ותנצח ב-11 הפרש ומעלה, היא תעלה מהמקום הראשון בבית.

בסיום המשחק נרשמו תקריות מכוערות, כשאוהדי לובליאנה המתוסכלים הפנו את זעמם כנגד אוהדי מכבי תל אביב, ואף שברו את אפו של אחד מהם. בנוסף הותקפה אשתו של מאמן מכבי תל אביב דייויד בלאט, כנרת, כשאוהדים ניסו לרדוף אחריה כשחזרה למלון. כנרת בלאט סיפרה על המקרה: "יצאנו מהמגרש, התחלנו לצעוד לכיוון המלון ופתאום הגיעו שלושה חבר'ה סלובנים והתחילו לתקוף. הם חנקו את אחד האוהדים שלנו, חלק מהאוהדים של מכבי הגיעו והתחילו להתקוטט איתם. אחד האוהדים הסלובנים בעט בפניו של אוהד מכבי והוא התחיל לדמם. התחלנו לרוץ לכיוון המלון אבל בבנות הם לא נגעו. התקשרתי לגור שלף ומיד הזמנו משטרה".

בלאט עצמו אמר לאחר הניצחון: "לא היה קל בכלל. לא ציפיתי שיהיה קל, אבל צריך מילה טובה לחבר'ה. אני חושב שנתנו את אחת המחציות הטובות של מכבי אי פעם". בלאט המשיך ואמר: "זה ניצחון יוצא מהכלל. זה היה משחק מאוד חשוב, התייחסנו אליו כך ושיחקנו בהתאם. במחצית הראשונה היינו בבעיה אבל הגבנו בשטח כמו שצריך. עשינו התאמות ושינויים שהחזירו אותנו בגדול והעבירו אלינו את השליטה במשחק. אני גאה שכבר בשלב הזה הבטחנו את המקום שלנו בהצלבה, היום זו היתה הכנה טובה למשחק הגדול מול ברצלונה".

"משחק גדול שלנו במחצית השנייה", אמר ליאור אליהו המאושר בסיום המשחק. "עצום ממש. אני לא יודע אם יש קבוצה שנתנה העונה כזו הופעה כאן בלובליאנה, מגרש מאוד ביתי. במחצית השנייה עשינו התאמות נפלאות וההגנה שלנו פשוט תקעה להם את המשחק לגמרי. הם לא ידעו מה לעשות ואנחנו רצנו כמו שאנחנו אוהבים". על ההמשך אמר הפורוורד: "אני מתרגש ושמח שכבר עכשיו הבטחנו את העלייה להצלבה ואנחנו מסתכלים קדימה, לאתגר הבא ביורוליג - שזה כמובן ברצלונה. אצלנו בבית אנחנו יכולים לעשות הכל, והיום הוכחנו שגם בחוץ קשה מאוד לנצח אותנו".

כוכב הצהובים הערב היה ללא ספק ג'רמי פארגו, שלקח את האחריות במחצית השניה, והוציא את חבריו לקבוצה מההלם שבו היו שרויים. "היינו באמת חלשים במחצית הראשונה", אמר פארגו בסיום, "אבל הופענו כמו גברים למחצית השנייה והיינו מפוקסים, לא איבדנו ביטחון". על ההופעה שלו אמר הגארד: "הקפדתי להישאר אגרסיבי וחיובי כל הזמן ולא לוותר, זה היה מאמץ קבוצתי אדיר שלנו ויצאנו עם עוד ניצחון מרשים".

דייויד בלו, שנעץ 5 שלשות הערב אמר: "במחצית שמענו את כל ההערות של המאמן בלאט וגם הסתכלנו על עצמנו ואמרנו שאנחנו יכולים לשחק הרבה יותר טוב מזה, וזה בדיוק מה שקרה. השלשות שלי נכנסו יפה ואני שמח שהרגע הזה הגיע, לא קלעתי טוב בזמן האחרון ביורוליג". על המחזור הבא אמר בלו: "אנחנו מגיעים עם ביטחון לקרב עם ברצלונה על המקום הראשון. אנחנו פשוט צריכים לשחק את המשחק שלנו ואז דברים טובים קורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully