וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים: "מביך – אין מילה אחרת"

היום של הפועל ירושלים התחיל בחיוך אופטימי ונגמר במפח נפש. קטש רוצה חיזוק, אבל הפרשנים סבורים: "הוא הולך לאיבוד"

בסיומו של יום אופטימי, שכלל סיור בכותל ושיחה ידידותית במסעדה, הגיעו אתמול (שני) גומא אגייאר ורענן כץ הגיעו לחזות בהפועל ירושלים במשחק הליגה שלה נגד הפועל חולון. קשה להאמין שקברניטי ירושלים שיערו ששני אנשי העסקים יזכו לראות את התרחיש שהתקיים אמש: הפסד משפיל לקבוצה הסובלת מבעיות קיומיות ותצוגה עלובה שזיכתה את הקבוצה בשריקות בוז רמות מהקהל.

גם קברניטי הקבוצה עצמם היו מאוכזבים במשחק, כשעל הספסל נרשמה תזזית עצבנית. "פשוט מביך - אין מילה אחרת", אמרו היום בקבוצה. אפילו המאמן עודד קטש, התקשה להתעלם מתצוגת הנפל של קבוצתו והודה במסיבת העיתונאים: "זה הפסד כואב וזו לא פעם ראשונה שקורה לנו שאנחנו מתחילים לא טוב. אין לי הסבר לתצוגות כאלה".

עודד קטש מאמן הפועל ירושלים. מגד גוזני
מזהה בעיה מנטלית. קטש/מגד גוזני

בשיחות סגורות שקיים קטש לאחר המשחק טען המאמן כי הסיבה העיקרית לתצוגה החלשה היא מנטלית. "השחקנים הגיעו שאננים למשחק. חולון קלעה סלים ולעומת זאת אנחנו החטאנו והפער שנוצר גרם לחוסר בטחון", אמר.

בדומה להצהרותיו הפומביות, קטש הוסיף כי האימונים היו אגרסיביים. ואכן, אימוני הקבוצה בשבוע שעבר אופיינו באינטנסיביות כשלא אחת גער המאמן בשחקנים על ההגנה. "לא ברור למה זה לא בא לידי ביטוי במשחק אתמול", אמר גורם בקבוצה, ולאחר התצוגה אתמול קיימת הסכמה גורפת כי הנרפות ההגנתית "איננה מקובלת בשום אופן".

גם הצוות המקצועי לא יעבור לסדר היום על ההפסד ובכוונת החברים בו לשים דגש באימונים הקרובים על ההגנה, כשלשחקנים יובהר "כי חייבים להגיע מפוקסים מהדקה הראשונה". שקט מעיק שרר בחדר ההלבשה לאחר המשחק, כשהשחקנים עצמם מודעים לחולשה שלהם ומתקשים להסביר את איבודי הכדור הרבים.

קאסיב פאוול שחקן הפועל חולון (אמצע) מול הפועל ירושלים. מגד גוזני
"השחקנים הגיעו שאננים למשחק". פאוול מתגבר על הלבנים/מגד גוזני

***

המאמן שב והדגיש אמש בשיחות סגורות את הצורך של הקבוצה בחיזוק וזאת בשל כמה פציעות של שחקני מפתח. בקבוצה תולים את האכזבות הרצופות בפציעות המרובות של השחקנים וגם גומא אגייאר, שצפוי להצטרף, אמר: "לצערי יש לנו הרבה פצועים בקבוצה וזה מקשה עלינו. אני מקווה שנביא עוד כמה שחקני חיזוק טובים". אלא שלמרות הפציעות, גורמים בקבוצה מבקרים מספר שחקנים וטוענים שהמהלכים הסוליסטיים שלהם פוגעים בקבוצה.

יחד עם זאת, שחקן שנפצע אבל חזר, משה מזרחי, פתאום איבד מומנטום. מזרחי העמיד ממוצעים של 14 נקודות ב-30 דקות משחק בארבעת המשחקים שקדמו לזה בו ניצחה הקבוצה את אשקלון במחזור ה-14. באותו משחק הוא לא שותף בגלל פציעה, אבל חזר בהמשך. מאז שותף בשלושה משחקים והממוצע שלו בשניים האחרונים - 1.5 נקודות ב-15 דקות.

בחזרה לחיזוק: הפציעות של בריאן רנדל ואורי קוקיה פגעו בירושלים והקבוצה נואשת לשחקן פנים דומיננטי. המצוקה הגדולה באזור הרחבות מתבטאת גם בנתונים: ירושלים ממוקמת ראשונה בכמות הזריקות לשלוש בליגה (מעל 22 למשחק) ובמקום התשיעי בלבד בזריקות לשתי נקודות. לשם ההשוואה: מכבי תל אביב ממוקמת שנייה בזריקות לשלוש (21 זריקות למשחק) ושמינית בזריקות לשתי נקודות, אך האחוזים של הצהובים עומדים על 65 אחוז לשתי נקודות לעומת 50 אחוז של ירושלים.

פורוורד הפועל ירושלים בריאן רנדל. מגד גוזני
החיסרון שלו מורגש מתחת לסלים. רנדל/מגד גוזני

***

הדחה מוקדמת מהיורוקאפ, הפסד מביך ברבע גמר הגביע וגמגום מתמשך בליגה - אלו ההישגים שהציגה עד כה קבוצתו של קטש העונה. אך למרות התוצאות העגומות מעמדו של המאמן יציב והוא זוכה לגיבוי. מאמן בכיר אינו חוסך בביקורת כלפי קטש: "מאמן כדורסל צריך להסתגל לכל מצב ולא רק אם יש לו בדיוק את השחקנים שמתאימים לשיטה שלו. יכול להיות שדני פרנקו פחות מבריק מעודד קטש, אבל הוא יודע לחיות בכל מצב".

"הפועל ירושלים הנוכחית נבנתה טלאי על טלאי", סבור אותו מאמן. "ירושלים נכנסה לסחרור ברגע שהבורג המרכזי שלה - בריאן רנדל – נפצע. עודד קטש יכול להצליח רק בתנאים מסוימים. הוא חייב את השחקנים שמתאימים בדיוק לשיטה שלו. ההצלחה שלו בגליל נבעה מכך שהיה לו מספיק זמן לעשות את כל הניסיונות והשינויים עד שהקבוצה הגיעה גלמה שהוא רצה. בנוסף הוא לוקח שחקנים שהיו טובים נגדו בעונות קודמות, כמו ליאור חכמון למשל, בלי לבדוק בכלל אם הם מתאימים לשיטה שלו. וברגע שהשחקנים לא מתאימים לשיטה שלו, עודד פשוט הולך לאיבוד.

"עודד צריך שחקנים מאוד אינטליגנטיים ו-ורסטיליים שיכולים להבין הרבה דברים בבת אחת. לקרוא אופציות של משחק, לקרוא מצבים - השיטה של קטש מתבססת על זה ואין לו את זה העונה", סבור המאמן. "קשה להם להכיל את רמת האופציות שהוא נותן להם. ברגע שהם לא מתאימים לשיטה שלו הכל מתמוטט כמו מגדל קלפים. ואז מתחילים כל מיני דברים אחרים כמו משחקי אגו ובעיות אחרות, ובטח בהפועל ירושלים, שזה מקום מתוקשר ומאוד לחוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully