וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב זכתה בגביע המדינה בכדורסל

הצהובים דרסו 70:106 את נתניה וזכו בגביע המדינה בפעם ה-38 בתולדותיהם והשנייה ברציפות. על המשחק העיבה קטטה המונית שהתפתחה ברבע השלישי. צפו בתקציר

ברני ארדוב

תקציר המשחק באדיבות ערוץ 1
iba.org.il
עריכה: דורון שטיין

מישהו קיווה להפתעה? חשבתם שיש סיכוי שמכבי תל אביב, באחת התקופות הטובות שלה בשנים האחרונות, תפסיד תואר בישראל ועוד מול הקהל הביתי שלה ביד אליהו? כדאי שתחשבו שוב.

מכבי תל אביב הביסה הערב (חמישי) 70:106 את ברק נתניה וזכתה בגביע המדינה לשנת 2011. לצהובים זוהי זכייה מספר 38 בגביע המדינה אי פעם והשנייה ברציפות, שהגיעו אחרי שנתיים רצופות בהן ראתה את הגביע הולך להפועל ירושלים. הקבוצה של דייויד בלאט, שנמצאת עדיין חזק בתמונת העלייה מהבית שלה בטופ 16 של היורוליג וכמובן גם במאבק האליפות, יכולה לרשום לעצמה "וי" על תואר ראשון לעונת 2010/11 (אם לא מחשיבים כמובן את גביע הליגה) וצריכה לקוות שבניגוד לעונה שעברה, הפעם זה לא ייגמר כאן.

שחקני מכבי תל אביב דרק שארפ עם טל בורשטיין מנפים את גביע המדינה 2011. ברני ארדוב
הגביע ה-38 בהיסטוריה/ברני ארדוב

הכל היה טוב ויפה על הפרקט היום עד שארבע דקות לפני תום הרבע השלישי התחילה מהומה על הפרקט וקטטה המונית, בסיומה הורחקו סופוקליס שחורציאניטיס ודייויד בלו ממכבי ואדריאן בנקס ורומאו טראוויס מנתניה, והוציאו את הטעם הספורטיבי מהמשחק. כל אחד מארבעת השחקנים שהורחקו ייקנס ב-12 אלף שקלים ויועמד לדין על ידי היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל, עו"ד שוקי קרמר. סביר להניח שיו"ר הכנסת וממלא מקום נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שהגיע להעניק את הגביע בשל חודש האבל בו שרוי הנשיא שמעון פרס, ושרת התרבות והספורט, לימור לבנת, קיוו לראות אירועים קצת יותר ספורטיביים.

אם במשחקים האחרונים שברה מכבי תל אביב את יריבותיה ברבע הראשון, אז הערב היא לא הצליחה לברוח יותר מדי ב-10 הדקות הראשונות ובעקבות הגנה חזקה במיוחד של נתניה על סופוקליס שחורציאניטיס, לצד יכולת קליעה מעט פחות טובה מהמשחקים האחרונים, סגרה את הרבע עם 14:22 "בלבד". אלא שמה שלא עבד לצהובים, שלבשו הערב כחול, ברבע הראשון, עבד בגדול כבר בדקות הראשונות של הרבע השני.

מכבי העלתה את הרמה שלה בשלוש דרגות, הפציצה מכל טווח (בעיקר גיא פניני ודייויד בלו) ושמרה נפלא, בעיקר בזכות דורון פרקינס שנמצא בכל פינה בהגנה. מכבי עשתה ריצה של 0:17 וסגרה את המחצית ביתרון 26:49, משם לנתניה לא באמת נותר הרבה סיכוי. המחצית השנייה לא הייתה שונה בכלום, אולי פרט לקטטה המכוערת, ובסיום מכבי תל אביב זכתה בגביע ה-38 ומהקלים בהיסטוריה שלה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שחקן ברק נתניה אדריאן בנקס מול דורון פרקינס, שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בכל מקום במגרש. פרקינס נועל את בנקס/ברני ארדוב

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישייה עם: דורון פרקינס, ג'רמי פארגו, גיא פניני, סופוקליס שחורציאניטיס, ליאור אליהו. ברק נתניה פתחה עם: שמוליק ברנר, ליאור שגב, אדריאן בנקס, אלטון בראון, רומאו טראוויס. מכבי תל אביב פתחה את המשחק עם 3:10, כשהמגמה הבולטת בהתקפה שלה הייתה הכנסת כדורים לשחורציאניטיס, בעוד שחקני נתניה שלחו אותו לקו. הצהובים המשיכו לשלוט בקלות ועם שלשה של פניני ושתי קליעות עונשין של אליהו ברחו כבר ל-6:17. הקבוצה של בלאט הורידה מעט את הרגל מהגז ונתניה, בעזרת בראון וסל מטורף לגמרי של אדריאן בנקס, בתוספת ארבע החטאות עונשין רצופות של מכבי, הצליחה לרדת בסוף הרבע בפיגור סביר יחסית של 22:14.

נתניה פתחה את הרבע השלישי עם טעות של בראון, לאחריה מכבי רצה ובלו העניש עם שלשה, שקבעה 14:25. הקבוצה של בלאט המשיכה לרוץ וסגרה ריצת 0:17 עם שתי שלשות של פניני, שקבעו 14:39. ליי אפ של טראוויס, נקודות של בנקס ושלשה של וושהאם צימקו מעט את ההשפלה, אך שתי הקבוצות ירדו למחצית ביתרון של 26:49 למכבי תל אביב אחרי עוד שלשה של דייויד בלו. כנראה שלנתניה נותר רק לשמור קצת על הכבוד במחצית השנייה.

את הרבע השלישי פתח שחורציאניטיס עם חמש נקודות רצופות, שהעלו את מכבי ל-28:54. נתניה עוד עשתה ריצה של 0:4 עם נקודות של בנקס, אך שמונה נקודות רצופות של פניני העלו את מכבי ל-34:63. מכבי המשיכה לחגוג והובילה כבר 38:67 הגיעה שלשה של בנקס, בעקבותיה מאבק על ריבאונד לגיטימי הפך לקטטה בין טראוויס לבלו ולקטטה המונית בצד המגרש בסיומה הורחקו סופוקליס שחורציאניטיס, דייויד בלו, רומאו טראוויס ואדריאן בנקס. מה שהוציא מהמשחק את כל הרוח הספורטיבית. גם זה לא בדיוק שינה את המומנטום במשחק ומכבי סגרה את הרבע ביתרון 46:78.

הרבע האחרון היה גארבג' טיים של 10 דקות, בהן ניסתה מכבי להגדיל את הפער ולקבוע שיא הפרש בגמר, כשבנוסף נתן דייויד בלאט דקות משחק לקפטן האהוב, דרק שארפ, שהשיב עם כמה שלשות והרבה אופי. עוד אחד שהיה עסוק ברבע האחרון היה יו"ר מכבי עו"ד שמעון מזרחי, שככל הנראה ניסה למזער נזקים בכל הנוגע להרחקותיהם של בלו ושחורציאניטיס. נתניה עוד ניסתה לצמק קצת את ההשפלה, אך בסיום זה 70:106 למכבי שלוקחת איתה את הגביע הביתה.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: גיא פניני 21 (5 מ-8 לשלוש, 8 אסיסטים ו-3 חטיפות), סופוקליס שחורציאנטיס 16, מילאן מצ'באן 13, דייויד בלו 11, ליאור אליהו 11 (6 ריבאונדים), דורון פרקינס 8 נקודות (7 אסיסטים, 6 ריבאונדים ו-3 חסימות), דרק שארפ 8, ג'רמי פארגו 6 (5 אסיסטים), ריצ'רד הנדריקס 6, טל בורשטיין 6. צ'אק אידסון ושון לבאנובסקי שיחקו ולא קלעו.

קלעו לברק נתניה: אדריאן בנקס 22 (7 מ-11 מהשדה, 7 מ-7 מהעונשין), אלטון בראון 15 (13 ריבאונדים ו-3 איבודים), אריק מקולום 12, שמוליק ברנר 6, טוני וושהאם 6 (3 איבודים), ליאור שגב 3, אוריה גור 2, כריס ווטסון 1. ערן אסנטי, דוד אסנטי, אלירן גואטה ורומאו טראוויס שיחקו ולא קלעו.

שחקני מכבי תל אביב מתקוטטים עם שחקני ברק נתניה. ברני ארדוב
אירוע שהעיב על המשחק כולו/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully