וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק אלפסי: ”ננסה להישאר במשחק אחרי הרבע הראשון”

מאמן ברק נתניה ריאלי לקראת גמר הגביע מול מכבי ת”א (ה’, 20:45, ע’ 1 ו-HD). בלאט: ”נבנינו בשביל המעמדים האלה”

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

גמר גביע המדינה ה-51 במדינת ישראל ייערך מחר (חמישי, 20:45, ערוץ 1 ו-HD) בהיכל יד אליהו במשחק שיפגיש בין מכבי תל אביב, מחזיקת הגביע, וברק נתניה. מי שיעניק את התואר הוא יושב ראש הכנסת וממלא מקום נשיא המדינה, רובי ריבלין, מאחר והנשיא שמעון פרס מצוי בחודש אבל על אשתו, סוניה. מכבי תל אביב, שהחזירה לעצמה את הגביע בשנה שעברה לאחר שלוש שנות היעדרות שקטעו תשע זכיות רצופות, מגיעה למשחק כפייבוריטית ברורה. מכבי הופיעה 41 פעמים בגמר גביע המדינה, וזכתה בתואר 36 פעמים. הפעם האחרונה שמכבי פגשה את נתניה בגביע היה בעונה שעברה, במסגרת חצי גמר המפעל, בדרך לזכייה בתואר.

שארפ: "זה לא יהיה קל"

אחרי שמחצה את מכבי אשדוד בחצי הגמר 61:98, והמשיכה בכושר המצוין בו היא נמצאת לאחר רצף הניצחונות המשכנע האחרון, מכבי נשארת דרוכה לקראת היריבה, כשדייויד בלאט מקפיד להזהיר את שחקניו כי "מדובר במשחק אחד וצריך לשחק לכל אורך ארבעים הדקות". בקבוצה הדגישו: "עשינו רק חצי עבודה עד עכשיו". במכבי מצפים לרוב מוחלט ביציעים כשלמעלה מ-8000 אוהדים צפויים לדחוף את הקבוצה. יניב גרין שנעדר מהמשחקים האחרונים בשל פציעה, צפוי להמשיך להעדר.

מאמן הצהובים דייויד בלאט מוכן למשחק: "ברק נתניה עשתה דרך מאוד יפה כדי להגיע לגמר, הגיעה בזכות, אף אחד לא הגיע למעמד הזה סתם. אני מבקש ומקווה שאוהדי שתי הקבוצות ימלאו את ההיכל כדי ליצור אווירה פנטנסטית לכדורסל הישראלי, ושנהיה דוגמה לאיך שצריך לעודד את הספורט הזה.

"מכבי שמחה וגאה להיות כאן, הקבוצה נבנתה להגיע למעמדים האלה, ולהזכיר לכולכם הפעם האחרונה שלא הובלנו בסוף הרבע הראשון היה מול ברק נתניה, אז פיגרנו ב-8 הפרש. נקווה להחזיר את הגביע אלינו. אנחנו באים לשחק, ומתאמנים ועובדים ורוצים ומשם מה שקורה זה מה שצריך לקרות. כל שאר הדברים לא מעניינים".

קפטן מכבי דרק שארפ הוסיף: "אני מברך את ברק נתניה, זו פריבילגיה להיות בגמר גביע, הם ניצחו משחקים קשים כדי להיות כאן. מחר יהיה גמר גדול, אנחנו נעשה הכל כדי לשחק את המשחק שלנו ולעשות את הכל כדי לשמור על הגביע. זה לא הולך להיות קל, אנחנו נשחק את המשחק הטוב ביותר שלנו כדי לנצח קבוצה גדולה".

גיא פניני הוסיף: "אחת המטרות בתחילת העונה זה הגביע, והגיע הזמן שניקח השנה תואר ראשון, כי עבדנו מאוד קשה השנה בשביל זה. יש מצב רוח טוב ואני בטוח שהניצחונות שלנו עוזרים לזה, אנחנו מקצוענים, יודעים לרדת לקרקע אחרי הניצחונות ולדעת שהמשחק הבא הוא הכי חשוב של העונה, כל פעם זה כך, ומחר זה באמת כך. הרבע הראשון קריטי מאוד, אבל הרבע הראשון לא מסיים את המשחק, גם אם הם או אנחנו נוביל ב-10 הפרש זה לא מנצח את המשחק. המטרה שלנו זה לשחק 40 דקות טוב. ניצחון בנקודה אחת גם יספיק לי".

דיוויד בלו אמר: "אנחנו לא מצפים למשחק קל. הם קבוצה טובה שתמיד עשתה לנו צרות, ואנחנו יודעים שזה יהיה משחק קשה. אנחנו מתאמנים טוב בכל יום, אנחנו משחקים קשה אחד מול השני, יש לנו אימונים תחרותיים וזה הופך את המשחקים לקשים. אנחנו שיחקנו מולם שלוש פעמים ואנחנו יודעים שאין הפתעות. בסופו של דבר זה תלוי במי שירצה את זה יותר".

גואטה: "אנחנו לא טיפשים, אבל מקווים להפתיע"

בנתניה חגגו את הניצחון על הפועל תל אביב בחצי הגמר 77:78 בדיוק לערב אחד. בקבוצה התעוררו בבוקר למחרת בתחושה שיבואו להגן על כבודם ביד אליהו, בייחוד לאחר מפגש הליגה בין הקבוצות שנערך העונה בתל אביב, אז ניצחה מכבי תל אביב ב-48 נקודות הפרש. בנוסף, נתניה הגיעה בעונה שעברה פעמיים למעמדי שיא ביד אליהו, בגביע ובפיינל פור, ופעמיים הפסידה למכבי תל אביב. הקבוצה הגיעה פעם אחת בלבד לגמר הגביע, בשנת 1988, אז הפסידה 79:77 לגליל עליון למרות 24 נקודות של חוזה ויטמן.

נתניה תחסר את טוני יאנגר, שנחשד בלקיחת חומרים אסורים במשחק הראשון במסגרת היורוצ'אלנג'. יאנגר צפוי לקבל בתקופה הקרובה עונש הרחקה, שבמידה ולא ילחם על חפותו, יעמוד על מינימום של חצי שנה. בנוסף לצרה הזאת, גם נוקבו צמיגי מכוניתו של המאמן אריק אלפסי על ידי אלמונים. בקבוצה אופטימיים לגבי השגת הפתעה מסוימת, כשאלטון בראון וכריס ווטסון חגגו רק לפני 3 שנים זכייה באליפות על חשבון מכבי ביד אליהו עם הפועל חולון. כ-3000 נתנייתים צפויים להגיע לעודד את הקבוצה בגמר.

מאמן נתניה אריק אלפסי שידר אופטימיות זהירה: "אני גאה להיות במעמד הזה, בשם ברק נתניה שבפעם השלישית נמצאת במקומות האלה והשנה עשינו עוד צעד אחד קדימה לקראת הגביע. אני מקווה מאוד שהמשחק מול מכבי יתפתח בצורה אחרת ולא כפי שהם רוצים וכפי שהם מנצחים בתקופה האחרונה. מכבי נראית מצוין, דיוויד עושה עבודה מדהימה שם. כל קבוצה שמגיעה לנוקיה מפסידה את המשחק ברבע הראשון, ננסה לתת פייט ולהיות במשחק הזה. אנחנו לא מוותרים. היתרון הברור של מכבי. מקווה שיגיע הרבה קהל מנתניה לדחוף את הקבוצה.

"הייתה לנו חוויה לא נעימה ביד אליהו השנה בליגה. גם בליגה וגם ביורוליג, הם באים ומתנפלים על היריבות מוקדם, עם הרבה ביטחון. אנחנו צריכים לתת את הדעת על פתיחת המשחק ובכלל על כל המשחק. קשה לי למצוא יתרונות מול קבוצה שהתקציב שלה הוא בערך פי 10 מהתקציב שלנו. מכבי עמוקה, אבל גם אנחנו יכולים להשתמש בקבוצה שלנו. צריך לזכור מאיפה באנו, זו קבוצה שנמצאת בשנה השנייה שלה בליגה. צריך לתת לנו הרבה כבוד. מכבי נראית יותר מחוברת ורעבה. זאת משימה יותר קשה. לא נבוא להתבטל ולא נבוא להיות תפאורה למכבי בדרך להנפת גביע. מאחרון השחקנים, נבוא לתת הכל, ניתן מאה אחוז. יכול להיות שזה לא יספיק".

קפטן נתניה אלירן גואטה הוסיף: "אני שמח להיות במעמד הזה, כל הקבוצה שמחה להיות במעמד הזה. כל השנה הקבוצה מתפתחת, אני מאמין שיש עוד הרבה לאן התפתח, אנחנו מקווים לתת הצגה יפה של כדורסל. השחקנים מאמינים בטוח, הם רוצים לתת הכל על המגרש, ולקוות שיהיה טוב. השחקנים לא טיפשים, אבל מקווים להפתיע מחר".

אלטון בראון ניסה לשדר קור רוח: "אנחנו לא רואים במכבי כגולית, הם בני אדם ולא מהמאדים וצריך לזכור שזה משחק קבוצתי. אנחנו צריכים לשחק חזק, ולא רק מול סופו. אנחנו מתכוננים כמו לכל משחק אחר. זה רק משחק אחד ולא סדרה, כל אחד יכול לנצח. אתם חושבים אולי שהם קולעים כל זריקה, אבל אנחנו לא חושבים כך, אף אחד לא חשב שנזכה (הפועל חולון) באליפות ב-2008, אבל זה משחק אחד ואתה לא יכול לדעת מה יקרה. הם קבוצה נהדרת עם מאמן מצוין, אבל גם לנו יש קבוצה מצוינת עם מאמן מצוין. ההגנה תהיה המפתח, ולעצור את ההתקפות המתפרצות שלהם".

כריס ווטסון הוסיף: "אנחנו מרגישים טוב ועם הרבה ביטחון. אנחנו יודעים שזה מבחן גדול שאנחנו צריכים להתמודד איתו מחר, יש לי ביטחון בחברים שלי שיתנו מאמץ לנצח את המשחק. אנחנו מוקירים את התמיכה של אוהדי נתניה, אבל כרגע אנחנו מתרכזים במכבי, אנחנו משחק אחד מתואר. יש לי כבר שניים בישראל ואני רוצה מאוד להביא את השלישי".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully