וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 מיליון שקלים יוקצו להכנות האולימפיות ל-2012

השרה לימור לבנת את יזמה את פרויקט האתלטיקה ותעביר 7 מיליון ש"ח. ורשביאק: "מרוצה מההבנה של הוועדה לצרכים"

בדיון שהתקיים הבוקר (שלישי) בוועדת חינוך, תרבות וספורט של הכנסת הביעו ראשי איגודי הספורט והוועד האולימפי את שביעות רצונם מאופן העברת המשאבים מצד משרד התרבות והספורט להכנות האולימפיות. ד"ר אורי שפר, ראש מינהל הספורט, הסביר כי משרד התרבות והספורט מייחס חשיבות רבה בקידום הספורט ההישגי בישראל ומטפח את הספורטאים בסגל האולימפי על מנת הספורטאים יוכלו לממש את הישגיהם במשחקי לונדון 2012.

לדבריו, שרת התרבות והספורט לימור לבנת יזמה ב-2010 את פרויקט האתלטיקה מתוך הכרה במעמד הגבוה של ענף זה במשחקים האולימפיים, והוא תוקצב ב–2.5 מיליון ש"ח לשנה, החל משנת 2010 לשם קידום הקופצים ורצי מרחקים ארוכים באתלטיקה. בהתאם לכך, מינהל הספורט משדרג את ההכנות, והמשאבים בענף זה בציפיה כי ספורטאי הפרויקט ייצגו אותנו במשחקי לונדון 2012 ברמה איכותית וגבוהה. עלות קידום הפרויקט למינהל הספורט מסתכמת ב–7 מיליון ש"ח עד למשחקי לונדון 2012.

יו"ר הועד האולימפי אף ציין כי התקציב להכנות אולימפיות בשנת 2010 אכן עבר בצורה יעילה וראויה לאיגודים. חשוב להדגיש כי במסגרת תהליך הקמת המועצה הלאומית לספורט, משרד האוצר הבטיח להגדיל את תקציב ההכנות האולימפיות עם הקמת המועצה הלאומית לסכום של כ-15 מיליון ש"ח. ד"ר שפר ציין עוד בישיבה כי מינהל הספורט על דעת הוועד האולימפי תעדף ארבעה משחקי כדור קבוצתיים לקראת המשחקים האולימפיים ב 2012 , זאת בהתאם להמלצת היחידה לספורט הישגי.

"אני מרוצה מההבנה שגילתה היום ועדת החינוך והספורט של הכנסת לצרכים של הוועד האולימפי בישראל בכל הקשור להכנת הספורטאים למשחקים האולימפיים בלונדון 2012", אמר היום ורשביאק. "אני מאמין שיחד עם ועדת החינוך נגבש את המתכונת המתאימה ביותר לחוק ההכנות האולימפיות". ורשביאק התייחס בדיון לשלושה נושאים עיקריים ואמר כי יש להעמיד את תקציב ההכנות האולימפיות על 20 מיליון שקל בשנה, להבטיח תזרים מסודר ורציף של הכספים ולוודא באמצעות הוועד האולימפי שכל הכספים המיועדים להכנות האולימפיות יגיעו ליעדם.

מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל אפרים זינגר אמר בדיון: "עפ"י האמנה האולימפית, הוועד האולימפי הינו הגוף היחיד האחראי על קביעת היעדים והמטרות של המשלחות האולימפיות ועל הכנתן המקצועית תוך שיתוף פעולה מלא עם איגודי הספורט, כמו גם על הרכב המשלחת, אירגונה וניהולה". גילי לוסטיג, מנהל היחידה לספורט הישגי, הזרוע המקצועית של הוועד האולימפי בישראל פירט בפני הוועדה את התוכניות המקצועיות והעריך כי גודל המשלחת ללונדון 2012 יהיה כ-40 ספורטאים, בדומה למה שהיה בבייג'ינג 2008. מחצית מהמשלחת להערכתו תהיינה ספורטאיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully