וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע: מכבי חיפה - הפועל ירושלים, הפועל ת"א - אשקלון

הגדולות זכו להגרלות נוחות בשלב שמינית הגמר שייערך ב-1 וב-2 במרץ. בית"ר ירושלים תפגוש את ראשל"צ, מכבי נתניה - הפועל פתח תקוה, קרית שמונה - הפועל באר שבע

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

שלוש הקבוצות הגדולות של הכדורגל הישראלי זכו להתבשר היום (שלישי) כי לפחות בשלב שמינית גמר גביע המדינה הן לא אמורות להיתקל בקשיים. מכבי חיפה, הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים הוגרלו נגד יריבות נחותות בהרבה על הנייר, כאשר הירוקים יפגשו את הפועל ירושלים, הנציגה היחידה מליגה א', מחזיקת הגביע תשחק מול הפועל אשקלון, וקבוצתו של רוני לוי תשחק נגד הפועל ראשון לציון מהליגה הלאומית. אם לא די בכך, שלוש הקבוצות יזכו לארח את המשחקים בביתן במשחקים שייערכו ב-1 וב-2 במרץ.

מעבר לשלוש הגדולות, יתקיימו שני משחקים נוספים על טהרת ליגת העל, כאשר מכבי נתניה תארח בקופסא את הפועל פתח תקוה והפועל באר שבע תתארח אצל הפועל קרית שמונה. סקציה נס ציונה מהליגה הלאומית, שחולמת להיות סינדרלה, תנסה את מזלה מול הפועל חיפה. מכבי הרצליה, לה יש שאיפות דומות לצד המאבק על העלייה לליגת העל, תארח את מ.ס. אשדוד. מה שבטוח, תהיה בשלב הבא לפחות נציגה אחת מהליגה הלאומית כאשר הפועל רעננה תארח את מכבי עירוני ג'ת.

אם המפגש בין מכבי חיפה להפועל ירושלים זכור לכם, כנראה שאתם עדיין זוכרים את הזכייה האחרונה של הירוקים בגביע. הפעם האחרונה שזה קרה הייתה ב-1998 כאשר חיפה פגשה בגמר אז את ירושלים ונזקקה להארכה כדי לנצח 0:2. אלון מזרחי וסרגיי בלאנצ'וק כבשו אז את השערים שהעניקו את הגביע החמישי של המועדון.

גם במפגש של הפועל תל אביב מול הפועל אשקלון יש פיקנטריה לא קטנה, כאשר הקבוצות נפגשו רק לפני שלוש שנים בגמר הגביע. הדבאליסטית הנוכחית נזקקה בזמנו לפנדלים אחרי 1:1 בתום 120 דקות כדי לנצח 4:5 ולהניף את הגביע. אם בסופו של דבר האדומים יזכו בגביע, הם ישלימו זכייה רביעית בשש השנים האחרונות.

בהפועל ראשון לציון יקוו להרוס לבית"ר את השאיפות לזכות בגביע שלישי בארבע השנים האחרונות. ראשון לציון הגיעה עד היום פעם אחת בלבד לגמר (לאחר קום המדינה) וזה קרה ממש לא מזמן, לפני 15 שנים אז היא נוצחה 4:1 על ידי מכבי תל אביב.

המשחקים:

מכבי נתניה - הפועל פתח תקוה
סקציה נס ציונה - הפועל חיפה
מכבי הרצליה - מ.ס. אשדוד
בית"ר ירושלים - הפועל ראשון לציון
הפועל רעננה - מכבי עירוני ג'ת
הפועל תל אביב - הפועל אשקלון
מכבי חיפה - הפועל ירושלים
הפועל קרית שמונה - הפועל באר שבע

רוני לוי: "הביתיות נותנת לנו יתרון ואנחנו פייבוריטים"

אז מה חושבים בקבוצות על ההגרלה? עוזר מאמן הפועל תל אביב יוסי אבוקסיס, שיזכה שוב לראות את הפועל אשקלון במפעל כמו לפני שלוש שנים, רק שהפעם זה יקרה "רק" בשמינית הגמר, אמר: "אשקלון קבוצה טובה שהתחזקה במספר שחקנים טובים. אנחנו מכבדים כל קבוצה שאנו משחקים מולה".

יושב ראש הפועל ירושלים גיל רז, שמקווה להפתיע את מכבי חיפה לא חושש מסגנית האלופה, ואומר: "זה טוב, כי הגיע הזמן שהפועל ירושלים תהיה על הבמה ותקבל את אור הזרקורים. זה מגיע לקהל. לגבי ההגרלה עצמה, לא אני צריך להגיד שיש הבדלי רמות בין הקבוצות. זה לא יהיה קל לשתי הקבוצות, אבל עצם העובדה שאנחנו שם זה יעשה לנו הרבה".

בבית"ר ירושלים מתרכזים בעיקר בליגה, אבל בונים על הגביע כאפשרות להשיג בכל זאת תואר העונה. רוני לוי מאמן הקבוצה אמר לאתר הרשמי: "גביע זה גביע, אנחנו מכבדים כל יריבה. יש לנו זמן עד המשחק מול ראשון לציון ואנחנו מתרכזים כרגע רק במשחק הקרוב. הביתיות על פניו נותנת יתרון ואנחנו פייבוריטים. כולם יגיד שזה משחק נוח אבל אנחנו יודעים שזה לא משחק נוח ובגביע יש הפתעות". עידן טל הוסיף: "ההגרלה מעניינת מאוד, אני שמח מאוד שאנחנו מארחים את המשחק. זה יתרון גדול ומשמעותי מאוד עבורנו, אבל מראש אנחנו יודעים שגביע זה משחק אחד והוא יכול לפעמים להיות מאוד מכשיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully