וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק אל תעשו בושות בגמר: סיכום חצי גמר גביע המדינה בכדורסל

8.2.2011 / 10:04

לפי איך שאשדוד התפרקה מול מכבי, צפוי לנו גמר מביך. לפי איך שנתניה התאוששה מול הפועל, יש סיכוי לקרב. אור שקדי מסכם

הפועל תל אביב – תחזרו בעונה הבאה

התפאורה מבחינת הפועל תל אביב הייתה מושלמת. הקהל האדום נתן דחיפה, שאמנם איבדה קצת מאפקט הדר יוסף, אבל הייתה משמעותית בהרבה מהדחיפה של הקהל של מכבי תל אביב. אפילו שחור התהדר בז'קט חגיגי, והשחקנים הגיעו חדורי מוטיבציה. בצד המקצועי שרון אברהמי ניסה להמשיך את מה שהפועל עושה טוב העונה, ולרוץ בהזדמנויות שיש לה. הוא קיבל תרומה אדירה מאדריאן יוטר שהיה ענק במחצית הראשונה, גל איתן עלה מהספסל והראה שיש לו פוטנציאל להגיע לליגת העל, ועל הדרך הגיע הקהל הצהוב כדי לחזות בקאמבק של הפועל מגיע לשיאו.

אבל הדקות האחרונות של המשחק, אולי הנקודה השחורה הראשונה בהיסטוריה של המועדון המלהיב הזה, צריכות להדליק נורה אדומה לשרון אברהמי. הכדורים בדקות האחרונות לא הגיעו למקום שהם היו צריכים להגיע, ועם כל הכבוד לשלשה הפנויה של אלעד אליהו, שחקן לא מנוסה במעמדים האלה, הפועל עשתה בדקות האחרונות שורה של טעויות מביכות. ההגנה הייתה רעה, והעובדה שמתן נאור, שרשם משחק בינוני במקרה הטוב, לא נשלח לשמור על אדריאן בנקס, היא מפתיעה מאוד. הפועל הצליחה לגרור את נתניה במשך 35 דקות לרמה שלה, אבל בסוף היא פשוט קרסה.

הפנים בחדר ההלבשה של הפועל היו בעיקר המומות. גם שחור, שנראה צוהל בפתיחה, לא הסתפק בהפסד בכבוד. "מה לא נורא? בטח שנורא", פלט בתסכו לאוויר. בריאן אוסברי טמן את ראשו בין ידיו והסתכל לרצפה, יריב רוקני, הפייטר הענק, נשאר עם חיוך של מבוכה, ושאר הילדים באזור פשוט לא ידעו איך לאכול את עצמם. השיעור שקיבלה הפועל הוא לא מבחן בגרות בשבילה, אלא עוד שלב בדרך לחזור להיות אימפריה. היא בנתה ציפיות לעתיד, והכדורסל הישראלי מחכה לראות אותה שמחה במעמדים האלה החל מהעונה הבאה.

ברק נתניה – פתאום גילו אופי

בצד השני של חצי הגמר נמצאת קבוצה שפשוט לא נוח לה עם המעמד של פייבוריטיות. ברק נתניה אוהבת להגיע כאנדרדוג, אוהבת שצוחקים עליה, אוהבת שלא סופרים אותה. קשה להבין איפה הייתה נתניה החל מסוף הרבע הראשון ועד ל-4 דקות האחרונות. נתניה הייתה צריכה להרגיש שאין לה סיכוי, בדיוק כפי שחשבו עליה בעונה שעברה בחלקים נרחבים, כדי להתחיל להראות מה היא יודעת. היא כבר ראתה איך היא מפנה את הדרך להפועל תל אביב, ודווקא אז קמה לחיים.

אריק אלפסי צריך לשלוח פרחים בסוף המשחק למשה ביטון, על שריקה שלא הרבה שופטים היו מעזים לקחת. העבירה שביצע אוסברי על אדריאן בנקס הייתה עבירה, אבל היא מעמידה שופטים במבחן. אלפסי צריך להסתכל בקלטת של המשחק, ולחפש את אלטון בראון שלא הופיע, ולחפש את טוני וושהאם שממשיך לחפש את עצמו מהיום שחזר לקבוצה. אחרי שהקבוצה שלו חזרה למשחק ברבע השלישי רק בגלל אדריאן בנקס, פתאום הכדורים הפסיקו להגיע אליו, ורק כשנזכרו בו שוב ברבע האחרון, נתניה לקחה את המשחק.

אז מה נתניה יכולה לעשות מול מכבי תל אביב בגמר? לא הרבה. הקהל הנתנייתי יגיע, אבל גם הוא יודע שסיכוי להיסטוריה הוא בגדר פנטזיה פרועה. בלי טוני יאנגר, שלא אמור לשחק בגלל פרשת בדיקת הסמים, הסגל של נתניה הוא קצר מאוד. מכבי תל אביב כנראה תזכה בגביע המדינה, אבל נתניה צריכה לדאוג שהיא תצא עם הרבה כבוד, בדיוק כפי שיצאה ממשחק חצי הגמר, ולא כמו מהמפגשים הקודמים עם מכבי ביד אליהו.

מכבי אשדוד – הגיע הזמן להתעורר

אי שם ברבע השני, כשבמכבי אשדוד כבר הבינו שהסיכוי להדהים את מכבי תל אביב לא קיים, קלע ראמל בראדלי סל שהעלה את מאזן הקבוצה ל-11 נקודות. הספסל האשדודי דמה לסרט אילם, כשרק ג'וש דאנקן עומד ומריע לחברו. מבחינה מקצועית אשדוד לא יכלה לעשות כלום מול מכבי תל אביב, אבל היא הופיעה בצורה רעה מאוד למשחק חשוב, גם על הפרקט וגם על הספסל. אשדוד שיחקה לפי כללי הטקס, לא ניסתה להראות גאוותנות גדולה מדי, והתבטלה לחלוטין מול הצהובים. גם הקהל מעיר הנמל נבלע די מהר ביציעים הריקים של יד אליהו.

אבל מה שאשדוד צריכה להבין ומהר מחצי גמר הגביע, הוא שהמעמד נגמר, והמלחמה של הקבוצה מתחילה כעת. אשדוד נמצאת בסך הכל ארבעה משחקים מהקו האדום, 11 מחזורים לסיום העונה, ועם מומנטום רע מאוד. בקבוצה ניסו להסביר לפני המשחק את רצף ההפסדים האחרון בפציעות שעברה הקבוצה, ובעובדה שכמה שניסו להסביר לשחקנים שיש משחקים חשובים לפני הגביע - עדיין הראש היה ביד אליהו. כל זה טוב יפה, אבל כעת, אחרי המכה הקשה, צריכים להסתכל על התמונה הכללית, והיא מתחילה להצטייר בצורה לא נעימה.

המנהל המקצועי שי האוזמן אמר בסוף השבוע כי יש הרגשה של אכזבה מסוימת מסביב לקבוצה, על אף ההישג עד כה, וכך גם נראו פני הדברים על ספסל הקבוצה. לא ייתכן שקבוצה כמו אשדוד בחצי הגמר נראית מאוכזבת מעצמה ברבע השני. הקבוצה נראית מוכה מנטלית, ורצף ההפסדים שלה הולך להמשיך ביום ראשון הבא במשחק מול אותה מכבי תל אביב ביד אליהו. מישהו באשדוד צריך להתעורר, כי העונה רחוקה מלהיגמר. אם המגמה הנוכחית תימשך, הסיום השחור של העונה ישכיח הפתיחה המפתיעה של תחילת העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully