וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק אלפסי: "אני מצטער בשביל מדינת תל אביב"

7.2.2011 / 21:42

מאמן נתניה שלח עקיצה אחרי ה-77:78 הדרמטי על הפועל ת"א, שמנע אפשרות לדרבי בגמר. אברהמי: "עצובים אבל גאים"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

בחצי הגמר הראשון של גביע המדינה היה כל מה שאנחנו מצפים ממשחק גביע. אווירה מחשמלת, מלחמה על הפרקט, משחק צמוד, דרמה אדירה ומהפך של השנייה האחרונה. הפועל תל אביב הובילה לאורך רוב דקות המשחק ביתרון שהגיע עד ל-13 נקודות בפתיחת הרבע הרביעי, אך ברק נתניה הצליחה לחזור הודות לתצוגה של איש אחד - אדריאן בנקס, שסיים עם 29 נקודות. בנקס קלע שלשה גדולה שקבעה 77:77 וניצח את המשחק עם קליעת עונשין מדויקת 1.7 שניות לסיום. ברק נתניה מנצחת 77:78 ומעפילה לגמר גביע המדינה בכדורסל.

ברנר: "מקווה שזה יעלה אותנו על הגל הנכון"

"זה באמת היה משחק דרמטי ומותח", אמר המאמן המנצח אריק אלפסי. "הפועל שלטו ברוב המשחק למעט הרבע הראשון. אני רוצה לברך את שרון ויוסי על קבוצה מדהימה וגם הקהל שלהם נתן הצגה. אני שמח מאוד על ההופעה שלנו. אמנם לא נראינו מספיק טוב, אבל ידענו לבוא למאני טיים, שזה דברים שלא עשינו השנה גם בליגה וגם ביורוצ'אלנג'".

אלפסי דיבר על תכנית המשחק: "רצינו לשחק פנימה, אבל הפועל צופפו את הצבע ואני שמח שקלענו טוב מהשלוש. ברגע שעברנו לליין אפ של גארדים עם רומאו טראוויס בעמדה מספר חמש היה להם קשה להתמודד עם זה. בנקס לקח את המשחק עליו ואני גאה בשחקנים שלי ובמועדון הזה שהגיע לגמר. זה לא דבר של מה בכך לקבוצה צנועה כמו נתניה, להיות פה במשך שנה אחת שלוש פעמים. היום עשינו התקדמות לגמר ואני מקווה שהעיר נתנה תשלח הרבה אוהדים לגמר".

על הסיום הדרמטי אמר: "אדריאן היה חם במשחק ורצינו שהכדור יילך אליו. הוא העדיף לא לשחק פיק אנד רול אלא אחד על אחד, לקח שלשה גדולה ועשינו עצירה גדולה בהגנה. היו דיבורים על זה שכולם רצו דרבי, אז אני מצטער בשביל מדינת תל אביב ושמח בשביל נתניה".

הערב אלפסי חסר את שחקנו טוני יאנגר, וזאת משום שבברק נתניה גילו הבוקר, שעות ספורות לפני היציאה להיכל נוקיה, הודעה ממשרד העבודה האומרת כי יאנגר, שהגיע לישראל בתחילת העשור הקודם, לא רשאי לשחק, מאחר שפגה ויזת העבודה שלו. עם חתימתו קבוצה בנתניה הוציאו ליאנגר ויזה זמנית, והקבוצה חיכתה להתפתחויות בנושא קבלת האזרחות של השחקן, שנשוי לישראלית. בקבוצה לא היו מעודכנים לגבי תאריך פקיעת תוקף הויזה, שהסתיימה היוםץ במועדון החליטו לא לקחת צ'אנס, ולא לתת לשחקן להשתתף במשחק. בקבוצה יפעלו בנושא בימים הקרובים, עד ליום חמישי בו ישוחק הגמר, על מנת שיאנגר יוכל להשתתף במשחק.

שמוליק ברנר הוסיף: "אני מוריד את הכובע בפני הפועל, הם באו ושיחקו כמו גברים. אני יודע שזה כואב להפסיד ככה, היינו במצב הזה שלוש או ארבע פעמים העונה, אבל אני לא מתנצל. כל השנה אני מחכה להתרוממות מנטאלית שתרים את הקבוצה למקום הנכון. אנחנו עובדים קשה, אבל מתקשים מנטאלית בהרבה מצבים. אני גאה בחברים שלי על איך שחזרנו ומקווה שזה יעלה אותנו על הגל הנכון. ברק נתניה עשתה היסטוריה קטנה היום. אני מקווה שאנשים יעזרו לנו ביום חמישי".

טוני וושהאם: "התאמצנו ועשינו את מה שאנחנו צריכים בהגנה כדי לנצח את המשחק. יש להפועל שני אמריקאים שהם שחקני ליגה ראשונה, אבל ברגעים האחרונים ידענו לעצור אותם". על בנקס אמר: "זה אדריאן, הוא חיה וככה הוא משחקץ הוא שם הרבה על הכתפיים ועשה את הנקודות כשהיינו צריכים אותו. הניצחון היה מאמץ קבוצתי וזה הלך לכיוון שלנו בסוף. אלפסי העביד אותנו על הזריקות משלוש, יש לנו קלעים טובים, אבל הכדורים לא נכנסו העונה. המשכנו לעבוד ולעבוד ובסופו של דבר זה הוביל אותנו לאן שהגענו".

אוסברי: "השריקה האחרונה הרגה אותנו"

המאמן המפסיד שרון אברהמי סיכם: "תכנית המשחק היא לא הדקה האחרונה. בדקה האחרונה הגענו לזריקות טובות וחלק מהן קלענו. בסוף לא היה פסק זמן, זה מהלכים של שחקנים. בריאן לקח שלשה לבד בהתקפה אחרונה, היינו צריכים ללכת יותר פנימה. בדופק אפס היינו צריכים לסחוט את העבירותץ אני פחות מתייחס לקטע המקצועי, אבל בסוף החטאנו עונשין וקלענו 27 אחוז מהשלוש. עם כל זה, שיחקנו טוב ואני חושב שאם היינו מנצחים אז אף אחד לא היה מרים גבה. התוכנית הייתה לגרום לנתניה לרוץ ועשינו את זה ברוב המשחק".

על ההבדלים בין ליגת העל ללאומית אמר: "יש הבדלים בגודל ובעומק. שיחקנו עם שחקנים שאם היינו אומרים שמשחקים בחצי גמר גביע, אנשים היו אומרים שאנחנו משוגעים. הראינו שאפשר להצליח עם ציביון ישראלי. אנחנו יוצאים מכאן עצובים אבל גאים. אני מצטער שלא עברנו לבוקס אנד וואן על בנקס, אבל בכדורסל לא מסתכלים אחורה אלא קדימה. כל הכבוד לנתניה, אבל אנחנו הפסדנו בסוף את המשחק. ככה ווינרים צריכים להסתכל על המצב".

בריאן אוסברי הוסיף: "בדקות האחרונות נתניה קלעו זריקות גדולות. אני חושב שבמהלך האחרון נגעתי בכדור בצורה נקייה, אבל השופט שרק לעבירה וזו לא הייתה שריקה טובה. נתניה היא קבוצה טובה, ידענו שהם יעשו את הריצה שלהם והיינו צריכים לעצור את זה. הכל הגיע לזריקה האחרונה ואני חושב שהשריקה האחרונה הרגה אותנו. אני לא יודע מה קרה עם בנקס, הוא כל פעם נשאר לבד וקלע קליעות של מאני טיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully