וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במכבי המאמן לא בעל הבית"

"בלי זה, יהיה קשה להטיל מרות על השחקנים". הדובר: ניר קלינגר. האירוע: הפודקאסט החגיגי שלנו לכבוד הדרבי וחצי גמר הגביע. האזינו לתכנית עם מאיר טפירו, שרון אברהמי ונועם איל

ברני ארדוב

רק לפני כמה שנים, בהיותו מאמן מכבי תל אביב, ספג ניר קלינגר ביקורות קטלניות מאוהדי הקבוצה. רבים מהם לא ידעו אז כי עוד יתגעגעו לשורת ההישגים שרשמו תחתיו; בעיקר יתגעגעו למאזן שהשיגה מכבי של קלינגר במשחקי הדרבי.

כעת, ערב דרבי תל-אביבי גדול נוסף, התארח מאמן הפועל באר שבע בפודקאסט השבועי שלנו וסיפק מספר תובנות מרתקות אליהן הגיע לאחר צפייה בשנים של כישלונות צהובים-כחולים במאבקם באדומים שמעבר לכביש, ובכלל.

ביקשנו מקלינגר ניתוח מעמיק ועוד כמה טיפים וסיבות לאופטימיות או פסימיות עבור קבוצתו לשעבר. "הפועל פייבוריטית כבר שנתיים או שלוש", אמר בראיון. "כרגע היא יותר טובה, ומכבי צריכה להשלים עם זה ולהפנים את זה אם היא רוצה סיכוי. בתקופה שלי כמאמן וכשחקן היינו פייבוריטים כמעט בכל משחק וכמעט תמיד ניצחנו. זו מגמה שקשה לשנות. הפועל יודעת שהיא יותר מאורגנת ומוכנה, וזה עובד לטובתה. מכבי מבינה שהיא נחותה כרגע, עד שהדברים לא יסתדרו לגמרי".

קלינגר התייחס לאדישות שנראית כלפי חוץ מצד שחקני מכבי תל אביב במשחקי הדרבי האחרונים ואמר: "דרבי מגיע מאיזשהו מקום של חינוך, מילדים עד לבוגרים. מי היום בהרכב של מכבי גדל על מורשת הדרבי? בהפועל יש שחקנים כמו בן סהר ודדי בן דיין שיודע מהי מחוייבות, ויש את בונדר ושי אבוטבול, חמישה שחקנים לפחות. יש הבדל".

לקלינגר גם היה טיפ למכבי באשר לבניית הקבוצה: התחרות על המקום בהרכב ובסגל היא לא בהכרח רעיון טוב. לצורך העניין הוא השתמש בדוגמא מהיריבה העירונית: "בהפועל תל אביב דיברו על מחויבות, התמקדו ב-14 או 15 שחקנים שנמצאים ביחד, הם ראו בזה גורם שייתן להם מוטיבציה. לא תמיד תחרות היא בריאה, זה לא תמיד נכון. תלוי מי השחקנים. על כל שחקן זה משפיע אחרת".

מאמנה של הפועל באר שבע אף סיפר כי שוחח עם מאמן מכבי תל אביב, מוטי איוניר, ולא הסתיר את רשמיו מהשיחה: "אני חושב שמוטי רואה יפה מאוד את הקבוצה שלו, אבל אני חושב שהוא די מוגבל מבחינת חומר השחקנים. הוא לא יגיד את זה, אבל אני חושב שהוא יודע שהסגל של מכבי לא מאוזן".

הוא גם התייחס למכבי תל אביב שאחרי "עידן קלינגר", עם אבי נמני על הקווים – ובלעדיו. לדעתו, הבעיה העיקרית היא שמאז שעזב, אין ממש בוס בקבוצה: "מה לא עבד? אני חושב שאחד הדברים החשובים שלא קורים מאז שעזבתי זה שהמאמן הוא בעל הבית, הוא הבוס. ככה זה צריך להיות וכל עוד לא יהיה ככה, יהיה קשה מאוד להטיל מרות חיובית על השחקנים. מרות, מחויבות, הכל מבחינה חיובית. זה שהוא (אבי נמני) היה אוטוריטה בקרית שלום זה אולי נכון, אבל צריך שזה יעבור לשחקנים בצורה הנכונה".

להורדת הפודקאסט

עמדו עם העכבר על הלינק, לחצו על הכפתור הימני בעכבר, ביחרו באופציה Save Target As, הורידו את הפודקאסט והאזינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully