וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקווה שהכוכבים יבריזו: הכירו את יריבות ישראל ביורובאסקט

30.1.2011 / 22:59

גרמניה של נוביצקי, סרביה עם קרסטיץ' והקו האחורי, צרפת מלאת הכישרונות, איטליה ולטביה. הכל על היריבות של הנבחרת

מאמן נבחרת ישראל אריק שיבק צפה הערב (ראשון) מאולם הכנסים בוילנה, בירת ליטא, בשמות הנבחרות אותם יכיר היטב בחודשים הקרובים עד לאליפות אירופה 2011: סרביה, צרפת, גרמניה, איטליה ולטביה. שתי הנבחרות האחרונות עלו עם ישראל מבית המוקדמות, לאחר שפיב"א הרחיבה את אליפות אירופה מ-16 ל-24 נבחרות. מבט מהיר על הבתים מראה שההגרלה של ישראל קשה, אך לא אכזרית כמו זו שהייתה שולחת אותה לבית עם ספרד, טורקיה והמארחת ליטא בבית א', כשמצד שני היה עדיף את בית ד' הנוח יותר. הכירו את הנבחרות שיעמדו בין ישראל לעלייה לשלב הבתים השני.

שחקן נבחרת גרמניה, דירק נוביצקי. GettyImages
איך שיבק מתכנן לעצור אותו אם הוא ישתתף ביורובאסקט? נוביצקי/GettyImages

סרביה

ראש הבית הישראלי היא אחת הנבחרות היותר קשות לחיזוי באליפות אירופה. הנבחרת של דושאן איבקוביץ' הוותיק (68) נעצרה בקיץ שעבר רק בסל ניצחון מעורר מחלוקת של נבחרת טורקיה בחצי גמר אליפות העולם, לאחר שהייתה המרשימה ביותר לאורך רוב שלבי הטורניר. הנבחרת הסרבית זכתה בשמונה אליפויות אירופה, חמש אליפויות עולם, ומדלית זהב באולימפיאדה. אך כל הזכיות הללו היו לפני פירוק יוגוסלביה ולפני הפרידה ממונטנגרו. המפגש הרשמי האחרון בין סרביה לישראל היה באליפות אירופה 2007, ואז הצגה של יניב גרין סידרה לישראל ניצחון מרשים 83:87. מאזן כל הזמנים בין הנבחרות עומד על 6:16 לטובת סרביה (כולל משחקים תחת יוגוסלביה).

סרביה עברה מהפך לאחר אותה אליפות אירופה בה הפסידה לישראל, כשהבסיס הנוכחי של הנבחרת בנוי על שחקנים צעירים. השחקן המבוגר ביותר בנבחרת בשנים האחרונות היה ננאד קרסטיץ' בן ה-27 מאוקלהומה, כשהכוכבים האמיתיים הם מילוש תיאודוסיץ' מאולימפיאקוס, מילנקו טפיץ' מפנאתינייקוס, נוביצ'ה וליצ'קוביץ' מריאל מדריד וקוסטה פרוביץ' מברצלונה. השחקן המוכר ביותר בסגל הסרבי לציבור הישראלי הוא מילאן מצ'באן, שחקנה של מכבי תל אביב, שכבר בגיל 19 שיחק עם הנבחרת הבוגרת באליפות אירופה 2009, בה הפסידה סרביה רק בגמר לספרד.

צרפת

הנבחרת שמודרכת על ידי וינסנט קולה, היא אחת המוכשרות באירופה, אך מעולם לא זכתה בתואר באליפויות אירופה או אליפות עולם. צרפת סיימה פעם אחת במקום השני באליפות אירופה בשנת 1949, והמקום הכי גבוה שלה בשנים האחרונות היה השלישי באליפות אירופה 2005. הנבחרת נכשלה באליפות העולם האחרונה בטורקיה, כשסיימה רק במקום ה-13, ורבות דובר על המשחק הלא קבוצתי שבו נקטו. המפגש האחרון בינה לישראל היה באליפות אירופה 2001, אז ניצחה צרפת 71:77 למרות 21 נקודות של מאיר טפירו. מאזן כל הזמנים בין הנבחרות עומד על 19:21 לטובת ישראל.

הסגל הצרפתי עמוס בכישרון, אך כזה שלא בא לידי ביטוי. הכוכב הבלתי מעורער של הכדורסל הצרפתי בשנים האחרונות הוא שחקנה של סן אנטוניו ספרס, טוני פארקר, שנעדר מאליפות העולם האחרונה, אך אמור לנסות להוביל את הצרפתים לאולימפיאדה ולהופיע לאליפות הנוכחית. שחקני NBA בולטים נוספים הם בוריס דיאו משארלוט, ניקולה באטום מפורטלנד, רוני טוריאף מניו יורק ניקס, מיקאל פיאטרוס מפיניקס, יוהאן פטרו מניו ג'רזי, ג'ואקים נואה משיקאגו, איאן מאהינמי מדאלאס, כאשר רודריק בובואה מדאלאס כבר הודיע שלא יופיע לאליפות אירופה בשל פציעה. שחקנים בולטים נוספים הם הצמד של ולנסיה: פלורנט פייטרוס ונאנדו דה קולו, ושחקן וילרבאן מיקאל גלבאל.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

גרמניה

נבחרת גרמניה היא מעל הכל דירק נוביצקי. הכוכב הגדול ביותר בהיסטוריה של הכדורסל הגרמני הוא הסיכוי של הנבחרת הנוכחית להישג ממשי באליפות אירופה, כאשר באליפות העולם האחרונה, בה סיימה גרמניה במקום ה-17 המאכזב, בחר כוכב דאלאס לא להופיע בשל פציעה. בתקופה האחרונה חזר נוביצקי מפציעה, אך ההערכות מדברות על כך שלמרות הכל יבחר להופיע כדי לנסות ולהגיע בפעם האחרונה למשחקים האולימפיים. לגרמניה יש זכייה אחת באליפות אירופה משנת 1993, אז אירחה את המשחקים. המפגש האחרון מול ישראל היה באליפות אירופה 2003, אז ניצחה גרמניה 81:86. מאזן כל הזמנים בין הנבחרות עומד על 5:8 לטובת גרמניה.

המאמן הגרמני דירק באוורמן יודע שהחיים בלי נוביצקי הם קשים בהרבה. כוכב ה-NBA השני של גרמניה, כריס קיימן מלוס אנג'לס קליפרס, שיחק במדי הנבחרת רק באולימפיאדת בייג'ינג, ולא נראה נלהב במיוחד לחזור למדים הלאומיים לאור הפציעה שהוא סוחב. בלי שני השחקנים הללו, הסגל הגרמני כולל כמה שחקנים מוכשרים מאוד כשבראשם צמד הענקים טים אולברט וטיבור פלאייס, שהצטיינו באליפות אירופה 2009. מלבד הצמד מונה הסגל עוד כמה שחקנים ותיקים כמו הייקו שפרצפיק מבראונשוויג, יאן-הנדריק ג'גלה מפרוקום גדיניה וסטפן האמאן מבאיירן מינכן שבליגת המשנה בגרמניה.

איטליה

הנבחרת ששיחקה במוקדמות אליפות אירופה בקיץ שעבר מול ישראל, רחוקה מלהיות החבורה המוכשרת שהלהיבה את אירופה במשך שנים רבות. האיטלקים מחזיקים בשני תארים אירופיים משנת משנת 1983 ו-1999, וסיימו במקום השני באולימפיאדת אתונה 2004. בשנים האחרונות הכדורסל האיטלקי מקרטע, וההישגים בהתאם. איטליה לא העפילה לאליפות אירופה האחרונה, ולאליפות הנוכחית העפילה רק בזכות חסדיהם של אנשי פיב"א, שהגדילו את מספר המשתתפות באליפות. המפגש האחרון בין איטליה וישראל היה ביד אליהו במסגרת מוקדמות אליפות אירופה בקיץ 2010 ובו ניצחה איטליה 76:81. מאזן כל הזמנים בין הנבחרות עומד על 7:29 לזכות איטליה.

הסגל של סימונה פיאנג'יאני, מאמנה של סיינה, מונה מעל לכל את שלושת שחקני ה-NBA של איטליה: אנדראה ברניאני מטורונטו, מרקו בלינלי מניו אורלינס ודנילו גלינארי מניו יורק, שנעדר בטורנירים האחרונים אך נתן הבטחה לפני מספר חודשים למאמנו שישוב לאליפות אירופה. הנבחרת כאמור נשענת על השלושה בתוספת לקפטן מרקו מורדנטה הוותיק, הפורוורדים אנג'לו ג'יגלי וסטפנו מנצ'ינלי, הגארדים לוקה ויטלי ואנטוניו מסטרנצי, והסנטר אנדראה קרוסריול, שרובם ככולם משחקים בליגה האיטלקית.

לטביה

הלטבים, שפעם היו הסיוט של ישראל באליפויות אירופה, נמצאים בירידה גדולה ברמתם ורק ניצחונות על פינלנד העלו אותה לאליפות אירופה מהמקום הרביעי בבית המוקדמות הישראלי. הנבחרת שזכתה באליפות אירופה אי שם ב-1935, לא רשמה בשנים האחרונות הישגים משמעותיים באליפויות אירופה, כשהישג השיא הוא המקום השמיני באליפות אירופה 2001 בטורקיה. עם זאת, נבחרת הנוער הלטבית מככבת בשנים האחרונות ובקיץ האחרון זכתה במדלית הארד באליפות אירופה, וייתכן כי מספר שחקנים משם יוקפצו לנבחרת הבוגרת. בקיץ האחרון גברה ישראל על לטביה בריגה 56:92, ומאזן כל הזמנים בין הנבחרות עומד על 4:7 לישראל.

המאמן הלטבי איינארס בגאצקיס יקווה שבניגוד לטורניר המוקדמות, בו הופיע עם סגל שכולל ברובו ילדים מוכשרים, יצטרף לאליפות הקרובה גם שחקן ה-NBA של גולדן סטייט, אנדריס ביידרינס. מלבדו, יש גם את קספרס קמבאלה הידוע לשמצה, שחוזר מהשעייה וצפוי להכלל בסגל, אך פרט להם הסגל הלטבי מורכב ברובו משחקנים צעירים מוכשרים כמו שחקן הפנים קספרס ברזינס, הפורוורד רולנדס פריימניס והגארד הו ותיק יאניס בלומס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully