וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דג'וקוביץ' גבר על פדרר בחצי הגמר באוסטרליה

הסרבי הראה עליונות ברורה על האלוף השוויצרי וניצח בשלוש מערכות חלקות 6:7, 5:7, 4:6. לראשונה אחרי שלוש שנים, נדאל ופדרר לא בגמר גראנד סלאם

נדאל בחוץ, פדרר בחוץ, ועולם כמנהגו נוהג. נובאק דג'וקוביץ' הצליח לדלג היום (חמישי) מעל אחד המוקשים המאתגרים בטניס העולמי, כשגבר על רוג'ר פדרר בחצי גמר אליפות אוסטרליה והעפיל לגמר הטורניר. דג'וקוביץ', המדורג שלישי בעולם, ניצח בשלוש מערכות חלקות 6:7, 5:7, 4:6, כשהוא מאפיל על האלוף מאשתקד וחושף שוב את כושרו המצוין. עתה דג'וקוביץ' מגיע כפייבוריט הברור לגמר, שם יפגוש את המנצח בין אנדי מארי לדויד פרר.

כידוע, הפעם היחידה שבה דג'וקוביץ' זכה בתואר גראנד סלאם הייתה באוסטרליה ב-2008, וגם אז, לפני שלוש שנים, הסרבי הדיח את פדרר בחצי הגמר. אז זו הייתה סנסציה מדהימה, היום ההפסד הזה כבר מתקבל יותר בטבעיות. דג'וקוביץ' נראה לא רק קליל יותר ואתלטי יותר מיריבו, הוא אף הצליח להתעלות בכל הנקודות המכריעות, וככל שהמשחק התקדם, הסרבי אף צבר יותר ביטחון, בעוד השוויצרי נראה עייף ומיואש. למרות זאת, הקהל באוסטרליה והצופים בבית יכולים להריע לשני טניסאים מצוינים, שסיפקו לחובבי המשחק שלוש שעות של טניס משובח.

המערכה הראשונה הייתה צמודה, והתנהלה בצורה שוויונית עד לשובר השוויון. אבל דווקא אז פדרר החל לשגות ולאבד את קור הרוח, עשה מספר טעויות לא מחויבות והפסיד את שובר השווין 7:3 ואת המערכה 7:6. את המערכה השנייה פתח פדרר בצורה נמרצת יותר, השיג שבירה, עלה ל-4:5 והגיש למערכה, אבל אז איבד שלושה משחקונים רצופים ואיבד את המערכה השנייה, 7:5.

המערכה השלישית התנהלה באותו אופן, כשברור מי מהטניסאים צובר ביטחון ולצד מי נמצא המומנטום. דג'וקוביץ' המשיך להתיש את פדרר ולהכות לו למכת גב היד, ואכן השוויצרי התקשה להתמודד עם האינטנסיביות של יריבו. הסרבי השיג שבירה מהירה ועלה ל-1:3, פדרר נלחם בשיניים כדי להשיג שבירה משלו והשווה ל-4:4 אחרי מאבק קשה, אבל התקשה לשמור על מומנטום ומיד איבד את מכות ההגשה שלו. במצב של 4:5 לנולה, הסרבי הגיש לניצחון, ועמד במשימה, 4:6 ו-0:3 במערכות.

ההדחה של פדרר בחצי הגמר ושל נדאל ברבע הגמר יוצרת מציאות די מוזרה בטניס העולמי. מאז שנדאל זכה באליפות צרפת ב-2005, כל טורנירי הגראנד סלאם הלכו או לנדאל או לפדרר מלבד שניים: דג'וקוביץ' באוסטרליה 2008 ודל פוטרו בארה"ב ב-2009. הם השתתפו ב-23 מתוך 25 משחקי הגמר האחרונים, כש-12 הלכו לפדרר ו-9 הלכו לנדאל. בשלוש השנים האחרונות, זו הפעם הראשונה שבה לא פדרר ולא נדאל נמצאים בגמר של טורניר גראנד סלאם (אוסטרליה 2008, דג'וקוביץ' נגד צונגה). עכשיו הולך להיות אלוף חדש במלבורן, אך על אף שנראה כי מוקדם מדי להצהיר על עידן חדש בטניס - מדובר בהחלט באירוע מרגש בור היורשים הפוטנציאליים.

"לא יודע אם ההתרגשות היא בגלל שניצחתי את רוג'ר או מעצם ההעפלה לגמר", אמר דג'וקוביץ' בסיום, "הוא הפעיל עליי לחץ, אבל ניסיתי להישאר רגוע ושיחקתי את אחד המשחקים הטובים שלי בקריירה. ידעתי שאני צריך צריך לקחת את ההזדמנויות שלי. אם הייתי מפסיד את המערכה השנייה, אי אפשר היה לדעת לאן המשחק הזה היה הולך. עכשיו אני מצפה לראות את חצי הגמר מחר עם מיכל פופקורן. פרר ניצח במשחק גדול את רפאל נדאל, והולך להיות גמר גרנד סלאם שבו הכל יכול לקרות נגד אחד מהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully